45 v. nainen: miten libidosi on muuttunut viimeisen 10 vuoden aikana?
Jos vertaat libidoasi nyt tilanteeseen kolmekymppisen, mitä huomaat? Ovatko seksihalusi muuttuneet johonkin suuntaan vai pysyneet ennallaan? Vai oletko yksi heistä, joita seksi ei kiinnosta enää lainkaan?
Jos haluat, voit kertoa myös ajatuksiasi muutoksen syistä.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä heikentynyt paljon. Ei vain tee mieli lainkaan kuin ovulaation aikaan eikä seksi muutenkaan tunnu enää asiana erityisen kiinnostavalta. Välillä tämä tuntuu oikeastaan aika surulliselta, koska muistissa kuitenkin on ne ajat, jolloin seksi antoi elinvoimaa, toi elämään jännitystä ja oli parisuhteessakin se piristysruiske. Mutta aika yleinen tuntuu tämä muutos olevan, ainakin mitä omien kavereideni kesken olen aiheesta jutellut.
Itse ajattelin vuosia täysin samoin ja olin tavallaan jo hyväksynyt, että en ole enää seksuaalinen ihminen, mutta erottuani puhkesin uudelleen kukkaan. Itsellä pystyyn näivettynyt parisuhde tappoi seksuaalisuuden kokonaan. Ei kiinnostanut sen paremmin oma kuin vieraatkaan miehet, omasta kivasta puhumattakaan.
Toimii edelleen kuin kone samalla kaavalla kuin viimeiset 20 vuotta: seksiä on saatava kaksi kertaa kuukaudessa. Muina aikoina asia ei käytännössä käy mielessä.
On voimistunut. Olin pitkässä parisuhteessa ja voimistui jo sen aikana, mutta nyt kolme vuotta sinkkuna ja on ollut todella voimakas. Parisuhteessa hyvää seksiä noin kerran viikkoon, nyt säädöiltä erinomaista seksiä kolme kertaa viikossa. Usein jopa kahdesti samana päivänä. Nuo toinen mies illalla ja toinen aamulla päivät ovat aivan megatäydellisiä päiviä.
Tänä vuonna tulee 47v täyteen ja seksistä en ole koskaan tykännyt ja halunnut niin paljon kuin nyt. Tiedän mistä tykkään ja mitä haluan ja uskallan olla sängyssä estoton. Elin vuosia huonossa liitossa, eikä seksi napannut vuosiin
No, kyllähän tuo aika tyhjänpäiväiseltä tuntuu seksi nykyisin. Vaihdevuodet romautti halut ja samaan syksyyn tulleet fyysiset muutokset (kuivuminen ja tuntuman muuttuminen) ovat vähentäneet haluja entisestään. Kun tietää ettei seksi tunnu lainkaan samalta kuin aiemmin niin ei sitä kyllä kovin usein mielellään sitten tee :(
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän tuo aika tyhjänpäiväiseltä tuntuu seksi nykyisin. Vaihdevuodet romautti halut ja samaan syksyyn tulleet fyysiset muutokset (kuivuminen ja tuntuman muuttuminen) ovat vähentäneet haluja entisestään. Kun tietää ettei seksi tunnu lainkaan samalta kuin aiemmin niin ei sitä kyllä kovin usein mielellään sitten tee :(
Sama täällä. Jotenkin ironiselta tuntuu se, että nyt kun viimein ei enää lapsia olisi häiritsemässä (viimeinen muutti juuri pois) niin sitten ei enää halua/pysty seksiin.
Mikäs se väite on, että seksi vain parempaa kun on 50 ja yli?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se väite on, että seksi vain parempaa kun on 50 ja yli?
Kai se on kovin yksilöllistä. Itselläni vuodet ennen viittäkymppiä ja nyt viisikymppisenä ovat olleet hyvinkin aktiivisia. 35-45 välillä lapset olivat pieniä ja arkirumba vei enimmän kiinnostuksen seksiin.
Nyt ovat halut palanneet rytinällä. Panettaa kuin parikymppisenä ja bonuksena kyky heittäytyä ja nauttia on ihan eri tasolla kuin nuorempana. Hyvässä kunnossa olen edelleen, mutta en toki ihan samalta näytä kuin vuosikymmenet sitten. Silti tunnen itseni hyvinkin viehättäväksi ja haluttavaksi. Nuoruuden liiallinen itsekriittisyys on karissut matkan varrella.
On kyllä heikentynyt paljon. Ei vain tee mieli lainkaan kuin ovulaation aikaan eikä seksi muutenkaan tunnu enää asiana erityisen kiinnostavalta. Välillä tämä tuntuu oikeastaan aika surulliselta, koska muistissa kuitenkin on ne ajat, jolloin seksi antoi elinvoimaa, toi elämään jännitystä ja oli parisuhteessakin se piristysruiske. Mutta aika yleinen tuntuu tämä muutos olevan, ainakin mitä omien kavereideni kesken olen aiheesta jutellut.