Töissä energinen, vapaalla väsynyt ja mikään ei kiinnosta. Mitähän tähän keksisi?
Olen ns. kutsumusammatissa ja painan töissä aika täysiä. Päivät menee nopeasti ja olen energinen. Vapailla taas tuntuu että mikään ei kiinnosta, ja en ole jaksanut oikein liikkuakaan viime aikoina. Mitähän tällaisessa tilanteessa tekisi? En oikein näe asiaa masennukseen viittaavana, koska kaikki töissä onnistuu ja minulla riittää siellä puhtia.
Vapaa-ajalla vaan tulee sellainen olo että mikään ei kiinnosta ja istun vain sohvalla, tuijotan telkkaria kuin zombi tai vastaavaa. Välillä raahaan itseni lenkille tai salille väkisin. Siinä mielessä olen onnekas että teen työtä josta pidän, mutta vähän huolestuttaa tämä suunta itseä, kun vapaa-ajallakin tuntuu välillä että mieluummin olisi töissä, vaikka kyse ei siis ole siitä että haluaisin tienata lisää rahaa, vaan hommat on sen verran kiinnostavia että niitä tekee mielellään.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että annat itsestäsi kaiken työhön. Mitäs jos kokeilet hetkeksi antaa vaan vaikka 80 %, teen varmasti ihan hyvää jälkeä niinkin.
Lisäksi ehdotus, että olisiko sinun mahdollista mennä salille jo heti aikaisin aamulla ennen töitä?
Siis: teet
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ehdotus, että olisiko sinun mahdollista mennä salille jo heti aikaisin aamulla ennen töitä?
Tuo on kyllä hyvä ehdotus, pitää kokeilla jos saisi tuollaisen rutiinin aikaan.
-ap
Minulla on sama juttu, tuntuu että ikäkin vaikuttaa (olen yli 40v). Nuorena kilpaurheilin työn ohella. Toisaalta nyt lasten asiat vievät paljon aikaani.
Liikun kyllä edelleen vanhasta tottumuksesta mutta ei siinä valtavaa liikunnan riemua ehkä ole 😁
Tunnen, että työt vievät liikaa energiaan vaikka mielekästä työtä teenkin. Olen tehnyt kohta 20 vuotta saman alan työtä, muttan en samaa työtä vaan jatkuvasti kehittynyt.
Yritän lohduttautua sillä, että vielä virkistyn kun lapset vielä vähän varttuvat ja aikataulut helpottuvat.
En ole alakuloinen, moni asia kiinnostaa ja haluaisin jaksaa mutta hitto kun ei vaan jaksa.
Sama täällä, kiinnostava työ, ja nuorempana jaksoi antaa itsestään töiden jälkeenkin, mutta nyt kun lähentelee viittäkymppiä, niin enää oikein ei.
Kuulostaa siltä, että annat itsestäsi kaiken työhön. Mitäs jos kokeilet hetkeksi antaa vaan vaikka 80 %, teen varmasti ihan hyvää jälkeä niinkin.