Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saatte tietää jonkun kuolleen itsemurhaan, mutta syytä ei tiedetä /kerrota, minkä arvelette syyksi?

Vierailija
10.03.2023 |

Jos sitä ei tiedetä tai kerrota miksi henkilö päätyi lopulliseen ratkaisuun eikä hänen elämässään ole teidän nähdäksenne mitään ilmeistä syytä, minkä ajattelette todennäköisimmin olevan syynä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehnyt jotain pahaa ja ei kestä elää itsensä kanssa.

Vierailija
2/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala arvella yhtään mitään.

Syitä sille lopulliselle päätökselle on monia esim. mielenterveysongelmat, joihin ei tunnu mikään lääke tai terapia auttavan eikä jaksa enää taistella omaa oloaan vastaan, parantumaton sairaus jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitsepääsemätön ahdistus. Tiedän tunteen

Vierailija
4/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan masennusta. Päihteidenkäyttö voi joillakin liittyä asiaan. Ei vain alkoholi, mutta esim. lääkkeet, huumeet jne.

Vierailija
5/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan masennusta. Päihteidenkäyttö voi joillakin liittyä asiaan. Ei vain alkoholi, mutta esim. lääkkeet, huumeet jne.

Suurin osa masentuneista ei tee tai yritä itsemurhaa ja itsemurhan tehneistä tai yrittäistä suurin osa ei ole ollut masentuneita.

Suomessa voidaan tosin jälkikäteen diagnosoida kuollut henkilö masentuneeksi jos on tehnyt itsemurhan, mikä on hoitoetiikan vastaista.

6/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pidänkö tätä todennäköisimpänä, mutta yksi selitys voisi olla, että hänellä oli vakava epäilys (tai jopa diagnoosi) jostain parantumattomasta sairaudesta ja halusi säästyä turhana pitämältään kärsimyksentäyteiseltä elämältä.

Vierailija
7/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut enää elää tässä maailmassa?

Vierailija
8/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tekisin itsemurhan se johtuisi siitä ettei mulla ole elämässäni yhtäkään ihmistä joka minusta välittäisi tai minua rakastaisi, tai jos ei olisi ketään josta itse välittää ja rakastaa. Mutta nyt mulla on yksi, joten elämä on elämisen arvoista ainakin toistaiseksi. 

Vierailija
9/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minua kiinnosta toisten henkilökohtaiset ratkaisut. usanmaalla itse-deletoijat toimivat, jottei johtohahmot käryäisi mistään sairaasta käytöksestä, itänaapurissa ovat hallitsevia ikkanastaputoajia, ja mitä niitä syitä nyt on. eikös jotkut jopa jätä jotain paperia jälkeensä, jossa avaa tilannetta, ettei ala spekulaatiot laukata. ja kyllähän se linkolan penakin sanoi aikanaan, että liikaa on sakkia telluksella. joten onko se sitten hyvä- vai huono asia? yksi tapaus on tragedia, monta tapausta on tilasto. 

Vierailija
10/10 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys, aika yleistä tånäpäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi