Endometrioosileikkaus yksityisellä
Osaako joku kertoa, minkä hintaista olisi endometrioosin leikkauttaminen yksityisellä, noin suurin piirtein? Kyse on laparoskopiasta.
Kiitos!
Kommentit (8)
Löytyykö uudempaa kokemusta? paljonko suunnilleen leikkaus on maksanut? Julkisella ei varmasti suostuta leikkaamaan vaikka kuinka vaikeaa olisi, joten on pakko mennä yksityiselle hoitamaan asia.
Onko leikkauksesta ollut selkeää apua? Noin 20% se ei auta, mutta olisi mukava kuulla tarkempia kokemuksia, eikä vain katsella tilastoja.
Olen kuullut että endometrioosi villiintyy kun sitä poistetaan. Sillon se alkaa kasvaa eri alueella. Ja endo leviää sit myös hormoneista huolimatta vaikka lääkärit ei sitä myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että endometrioosi villiintyy kun sitä poistetaan. Sillon se alkaa kasvaa eri alueella. Ja endo leviää sit myös hormoneista huolimatta vaikka lääkärit ei sitä myönnä.
Leikkauksista on ollut aina noin vuodeksi apua. En osaa sanoa, onko sen kummemmin villinnyt endoa. Mutta se pitää täysin paikkansa, että joillakin leviää hormonihoidosta huolimatta. Mulla on kaksi valmistetta, ei menkkoja vuosiin (eikä enää kohtuakaan) ja leviää silti!
Estääkö hormonihoito vain uusien oireiden syntymistä, vai voisiko se viedä pois jo olemassaolevaa kipua? Mä olen käsittänyt, että se ei parantaisi tämänhetkisiä oireita vaan tavallaan pysäyttäisi vain etemisen. Mutta mitä hittoa, eihän se sitten olisi mitenkään riittävä ratkaisu?!? Aika surkea juttu kyllä joka tavalla, voi huokaus tätä naisen elämää taas.
Vierailija kirjoitti:
Estääkö hormonihoito vain uusien oireiden syntymistä, vai voisiko se viedä pois jo olemassaolevaa kipua? Mä olen käsittänyt, että se ei parantaisi tämänhetkisiä oireita vaan tavallaan pysäyttäisi vain etemisen. Mutta mitä hittoa, eihän se sitten olisi mitenkään riittävä ratkaisu?!? Aika surkea juttu kyllä joka tavalla, voi huokaus tätä naisen elämää taas.
Hormonihoito lievittää kipua mutta ei kaikilla estä leviämistä. Se on valitettava totuus. On kyllä kamala sairaus.
Tsemppiä kaikille endon kanssa eläville.
20 vuotta sitten maksoi noin viisi tonnia, mutta hinnat on varmaan nousseet