Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tippaus-toiminto maksupäätteessä

Vierailija
05.03.2023 |

Kävin eilen pitsalla Tampereelle. Maksoin kortilla. Lukijaan tuli kohta: tippiä kyllä /ei. Menin ihan hämilleni. Milloin tämä ihme tippauskulttuuri on tullut Suomeen? Jos olisin antanutkin tippiä niin kenelle se raha olisi mennyt? Tarjoilijalle? Pitsa oli ylihintaista jo muutenkin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijoille. 

Minä tippaan mielelläni, jos saan hyvää palvelua. 

Vierailija
2/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ollu jo iät ajat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ärsyttävää. Olen sen vuoksi vähentänyt ravintoloissa syömistä.

Vierailija
4/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna tippiä näillä hinnoilla!!!

Vierailija
5/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää antako tippiä, ei kuulu suomen kuttuuriin, kyllä ne palkkansa saa muutenkin.

Vierailija
6/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on ihan turha tunkea tuota tapaa. Jätän menemättä toiste tuohon paikkaan.

Vierailija
7/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijoille. 

Sinunlaistesi ku**päiden takia me kaikki maksamme pitkällä tähtäimellä enemmän. Ei Suomessa tarvitse antaa kenellekään tippiä.

Vierailija
8/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijoille. 

Millaista on se hyvä palvelu, josta annat tippiä? Ja millaisesta palvelusta taas et anna tippiä? 

Vierailija
9/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tämä laskun tuonut tarjoilija puhui vain englantia. Ap

Vierailija
10/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tipinhän voi ohittaa. Tai maksaa käteisellä, jolloin tippikysymystä ei edes tule. Omituista antaa jonkin maksupäätteen valikon sanella, voiko käydä enää ulkona syömässä vai ei.

Vierailija
11/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on äänestää jaloillaan ja jättää menemättä paikkaan jossa millään tavalla vihjataan että pitäisi antaa tippiä. Jos veloitus ei ole mennyt vielä läpi, eikä tuotetta tai palvelua saatu, niin kannattaa peruuttaa maksutapahtuma ja kävellä ulos. Yrittäjälle kannattaa myös jättää palautetta.

Tippikulttuurin tukeminen itse asiassa tulee heikentämään palvelualan työntekijöiden asemaa pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
12/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tarjoilijalta mikä se tippi on. Sitten voit ihmetellä eivätkö saa tarpeeksi palkkaa ja pyytää esimiehen paikalle ja ripittää eikö maksa kunnollista palkkaa.

Vierailija
13/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on annettu maksupääte niin, että siihen on suoraan laitettu kohta johon pitäisi näpytellä tipin määrä. En osannut edes ajatella tuollaista, vaan näppäilin tunnuslukuni. Tarjoilija onneksi huomasi virheen eikä ottanut nelinumeroista tippiä, mutta näki sitten tunnuslukuni. Haisee huijaukselta minusta.

Vierailija
14/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjälle kannattaa jättää palautetta ja ilmoittaa että et jatkossa käytä heidän palvelujaan.

Vierailija
15/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on niin huonoa palvelua, että skippaisin koko paikan.

Vierailija
16/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen on ihan turha tunkea tuota tapaa. Jätän menemättä toiste tuohon paikkaan.

Samoin olen tehnyt, en vaan enää mene tuollaisiin paikkoihin, koska valinnanvaraa on.

Vierailija
17/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Pincho Nationissa, jossa asiakas itse tekee tilauksen kännykältä, hakee juomat ja ruuan itse ja maksaa kännykällä itse. Maksaessa kysyttiin tipistä. Siis mistä olisi pitänyt tipata henkilökuntaa kun itse palvelimme itsemme? 

Vierailija
18/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlandassa kerran törmäsin tuohon ja laitoin 0 tipiksi koska ei mielestäni kuulu pohjoismaiseen kulttuuriin. En tiedä pahoittiko tarjoilija mielensä mutta en välitäkään.

Vierailija
19/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen tipinhän voi ohittaa. Tai maksaa käteisellä, jolloin tippikysymystä ei edes tule. Omituista antaa jonkin maksupäätteen valikon sanella, voiko käydä enää ulkona syömässä vai ei.

Kyse on asenteesta ja periaatteesta. Tippaaminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, eikä sitä pidä tänne tunkea. Eri

Vierailija
20/39 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei pitäisi olla tippauksia, kun tarjoilijat saavat täyden palkan eikä se perustu tippauksiin.

Ravintoloiden hinnat sen verran korkeita verrattuna muihin maihin, että tippauksessa ei ole enää mitään järkeä täällä.