Kuka saa lapsen ensimmäisenä syliin synnärillä? Ei kai vain mies?!
Haluan olla se joka pitää lasta ensinmäisenä. Voiko mieheltä kieltää sen tulemisen sinne huoneeseen?
Kommentit (29)
Sektion jälkeen vauva nostettiin kaulalle pötköttelemään. En nähnyt kunnolla vauvaa. Tosin olin niin puudutettu, että en olisi pystynyt pitämään sylissä vauvaa.
Se, kenet vauva näkee ensimmäisenä, sitä vauva rakastaa eniten.
Vauva ei nää vähään aikaan juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin sektioon joten lääkärin ja hoitajan jälkeen mies oli se joka ensin piti vauvaa. Mitä väliä, olihan se vauva ollut just mun sisällä 9 kk.
Sektion jälkeen en voinut edes koskettaa vauvaa, kun juoksutettiin pois. Ei ollut mitään hätää mutta se oli vaan tapa. Seuraavilla kerroilla sai vähäksi aikaa viereen.
Ensimmäisen kohdalla jouduin olemaan heräämössä niin pitkään, että mies ehti kotoa ennen minua vauvan luo.
Esikoiseni sain syliini kätilön kysyttyä haluanko itse pestä vastasyntyneen poikani, jonka napanuoran olin hetki sitten leikannut.
Tämän jälkeen ojensin pienen jälkeläisemme äidille syliin ihailtavaksi.
Ihan pimee AP, mene salaa synnyttämään metsään jos pelkäät lapsen isää niin.
Joitakin naisia vaan täytyy näköjään vihata.
Se yleensä arvotaan.
Laitetaan paikalla olevien nimet hattuun ja äiti sieltä sitten valitsee yhden.
Vierailija kirjoitti:
Se, kenet vauva näkee ensimmäisenä, sitä vauva rakastaa eniten.
Hoitsua tai kätilöä! Sehän kiva!
Pilasit kauniin kirjoituksen viimeisellä lauseella.
Minulla myös sektio, isä heti kontaktissa lapseen. Lypsin maitoa, koska isä halusi osallistua yösyöttöön pulloruokinnalla. Sain nukkua täydet yöt. Imetin lasta 8kk. En kokenut lapseni kertaakaan roikkuvan tississä kiinni.