Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko sisarusten antaa toisille pieniksi kayneet lasten vaattee ja tarvikkeet? Meilla on sellainen tilannne, etta olen itse

Vierailija
23.11.2006 |

osa-aikatyössä käyvä yksinhuoltaja, joten rahaa ei liiemmälti ole ja mielellään möisin pienet vaatteet ja tarikkeet huutonetissä tai kirpparilla, jotta voisin ostaa joskus jotain kivaa tai tehdä vaikka pikku reissun. Pikkusiskollani on lastani pari vuotta nuorempi lapsi, joten odottaa saavansa hyvät lasten vaaatteet ym. minulta. Siskoni ja hänen miehensä ovat molemmat hyväpalkkaisessa työssä ja on varaa matkailla jne, mitä itselläni ei ole. Miten te tekisitte? Onko siis tavallaan moraalinen velvollisuus antaa sukulaiselle pienet vaatteet ym.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta saavani niitä ilmaiseksi, sillä onhan siskonikin maksanut niistä.

Vierailija
2/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo myyminen on ihan hyvä selitys.

Meillä siis on vaatteet kirtänyt, muuta aina sillä puheella, että jos haluaa myydä ensin jotain myy ne ensin ja sitten loput (jos jää) jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelemme suvussa niin, että jokainen silloin tällöin antaa jotain. Kukaan ei edellytä, että toinen ostaa ja antaa kaiken ilmaiseksi eteenpäin.

Vierailija
4/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tykkäisin hankkimistasi vaatteista ja haluaisin ne, tarjoutuisin tuossa tilanteessa ehdottomasti maksamaan niistä.

Toisaalta minusta ei ole aina ihan oikein sekään kuvio, että ne sisarusparvessa huonommin pärjäävät kohtelevat paremmin pärjääviä eri tavalla eli antaisitko vaatteet siskollesi, jos tälläkin menisi kehnosti?

Vierailija
5/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siskoni lapsi on nuorempi kuin omani, en odota saavani enkä saakkaan mitään siskoltani. ap.

Vierailija
6/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN edes olisi suostunut ottamaan ilmaiseksi, koska tiesin että raha tulee tarpeeseen - joten sisko myi vaatteita kirpparilla, ja ennenkuin vei vaatteet myyntiin, valkkasin päältä parhaat ja maksoin niistä sen hinnan minkä oli vaatteisiin laittanut kirpparia varten.

Vierailija
7/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen tilanne, että minulla menee taloudellisesti huomattavasti paremmin kuin muilla. Monesta syystä, on ollut tuuria jne.

Minun sisarukseni kohtelevat silti minua kuin toisiaan eli eivät tavallaan " rankaise" minua menestyksestä tai yritä siitä myöskään hyötyä. Annan avokätisiä lahjoja kyllä jouluisin ja lasten syntymäpäivinä, mutta ihan yhtä lailla saan heiltä käytettyjä vaatteita ja lapseni viedään Korkeasaareen serkuslauman mukana.

Minusta on kiva, että raha ei nouse tärkeämpien asioiden edelle.

Vierailija
8/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka taloudellisesti ollaan kai aika tasavertaisia. Oletan kuitenkin, että jos joskus tarvisin itselleni pieniä vaatteita saisin niitä myös takaisinpäin.

Vierailija
9/9 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta liki kaikki vauvanvaatteet ja muut tavarat kiertää suvun muiden lasten kesken. Kun esikoinen syntyi, sain paljon vaatteita serkkujen lapsilta. Sitä mukaa kun ne esikoiselta jäi pieneksi, laitoin eteenpäin seuraaville vauvoille. Näin on nyt toimittu kohta 4 vuotta. Esikoinen saa vaatteita pikkuserkkutytöiltään ja minä pistän kuopuksen vaatteet näiden tyttöjen pikkuveljelle.

Joistain priimakuntoisista kalliista vaatteista tai tavaroista maksetaan, mutta niistäkin ihan nimellinen hinta.