Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käynnistetty synnytys

Vierailija
22.11.2006 |

rv 41+5 käynnistetään mun synnytys eli huomemma aamulla. Edellinen synnytys oli rv39 tasan, vauva syntyi 4 tunnissa kun alkoi supistukset.

Nyt pelottaa aika tavalla, kuin kivulias tulee olemaan. tippa laitetaan, jolla synnytys käynnistetään. Edellinen synnytys meni ilman lääkkeitä, mutta mitenhän nyt, uskallanko olla ottamatta lääkkeitä, jos tuleekin pitkä synnytys. Lääkäri sanoi tänään et 2cm kohdun kaulaa jäljellä ja tuntee jonkun lapsivesikalvokohdan, joka voidaan myös puhkaista. Kuin pian teillä muilla on vauva syntynyt tosta käynnistämisestä ja kuinkahan eroaa normaalisynnytyksestä. Lääkäri sanoi et vauva pikkuhiljaa alkaa syntymään, että isä voi mennä aamulla töihin, jonne sit soitetaan kun sopiva aika.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta tapaa, kuin käynnistetty synnytys. Äitinikin molemmat synnytykset on käynnistetty muuten, onkohan perinnöllistä?

Jokatapauksessa, tipalla käynnistettiin ja kalvot puhkaistiin. Supistukset kiihtyivät nopeasti, mutta kestettävissä ne oli. Kaikki meni vielä mukavan nopeaan, koko avautuminen kesti kaikkinensa n. 6h. Ei paha mielestäni.

Muistathan kuitenkin pitää mielessäsi, ettei kukaan jaa sinulle mitalia kärsimyksistäsi. Pääasia on, että lapsi syntyy!

Vierailija
2/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kestivät n.6 tuntia ja olivat ihan samaa kipuluokkaa. Mulla puhkaistiin siis vaan kalvot ja synnytys lähti siitä sitten etenemään. En kyllä olis päästänyt miestä töihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvot puhkaistiin ja tippa laitettiin joku aika siitä. supistukset kipeyty ja tiheyty aika nopsaan tahtiin. synnytyksen kestoksi tuli reilu 5 tuntia eli se säännöllisten supistusten alkamisesta vauvan syntymään. mun kokemuksen mukaan käynnistetty synnytys siis nopea ja ihan hyvä kokemus. ei tosin ole vertailupohjaa (vielä). otin epiduraalin kyllä erittäin mieluusti!

Vierailija
4/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyi 10 tunnissa, ja sattui!!

Tyttä sen jälkeen syntyi ilman mitään käynnistyksiä, ja etuajassa. Synnytys kesti 6 tuntia.

Minulla yksi annos epiduraalia ei auttanut kummassakaan synnytyksessä ollenkaan, ensimmäisessä synnytyksessä annettiin kaksi annosta ja toisessa ei enää keritty, periaatteessa siis synnytin toisen lapsemme ilman kipulääkkeitä.

Jos vielä synnytän joskus niin enää en saa edes epiduraalia, mutta eipä haittaa sillä se synnytys tulee kestämään kolmisen tuntia.

Vähän meni kai asian vierestä?

Vierailija
5/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen synnytykseni käynnistyi kolme viikkoa etuajassa stressin ja tissienpussailujen johdosta. Heheh.

T:6

Vierailija
6/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistettiin rv 40+3 kalvojen puhkaisulla tilanteessa kohdunsuu 3 cm auki ja kanavaa jäljellä 3 cm. Pian alkoi tulla säännöllisiä supistuksia, kivuliaita, mutta kuitenkin ihan siedettäviä. Kaksi tuntia mentiin tilannetta seuraten, ja kun mitään edistymistä ei kohdunsuulle tullut niin sitten laitettiin oksitosiinitippa. Siitäpä alkoikin heti todella kivuliaat, tiheät supistukset. Ilokaasu ei auttanut yhtään. Tipan annostusta nostettiin 30 min välein ja aina vaan kivut yltyivät. Kätilö vähätteli kipujani ja viivytteli spinaalin antamista. Mutta jotakin meni pieleen: spinaali ei lievittänyt kipuja (tämä on kuulemma hyvin harvinaista että spinaali ei tehoa). Kahden tunnin aikana runsaista supistuksista huolimatta kohdunsuu aukeni hyvin hitaasti, kunnes sitten yhtäkkiä alkoi avautua tosi reippaaseen tahtiin ... no, kivut olivat sen mukaiset. Sitten sain kohdunkaulan puudutuksen vain vähän ennen ponnistusvaihetta ja se vei supistuksista pahimman terän kivulta pois. Ponnistusvaihe oli erittäin helppo ja lähes kivuton. Kalvojen puhkaisusta vauvan syntymään meni aikaa noin 5,5 tuntia.

Myös ensimmäinen synnytykseni käynnistettiin, silloin aloitettiin cytotec tableteilla suun kautta, josta edettiin epiduraalipuudutukseen ja oksitosiinitippaan. Kalvot puhkesivat itsestään synnytyksen loppupuolella. Epiduraali siis laitettiin jo melko alkuvaiheessa, ja sain useita lisäannoksia. Oli erittäin hyvä synnytyskokemus, lähes kivuton, joskin melko pitkä (noin 15 tuntia).

Eli minulla on kaksi hyvin erilaista kokemusta käynnistetystä synnytyksestä. En tiedä miksi kipulääkitys meni tässä toisessa " persiilleen" , mutta jos vielä joskus kohdalleni tulee käynnistetty synnytys niin ihan rohkeilla mielin sen osakseni otan. Tosin olisin kyllä vaativampi kipulääkityksen suhteen enkä antaisi nostaa oksitosiinin annosta niin tiuhaan tahtiin.

Vierailija
7/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi lapseni syntyi käynnistämällä. Sain yhdeksän aikaan aamulla suun kautta käynnistyslääkkeen, ja vauvamme syntyi klo 13.30 samana päivänä. Supistukset olivat siedettäviä, ja selvisin hommasta ilokaasulla. Lopussa tuli kaksi järjettömän kipeää supistusta, mutta senpä jälkeen vauva olikin jo syntynyt.

Vierailija
8/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynistyksessä laitettiin tippa ja kalvot puhkaistiin. Molemmat oli nopeita ja yllättävän kivuttomia synnytyksiä. Toinen kesti 3 tuntia 5min, ja toinen 1tunti 45min. Ei ole huonoa sanottavaa mulla.

Vierailija
9/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan valmistunut huomiseen käynnistykseen. En tiedä edes mitä kipulääkettä kannattaa pyytää ja missä vaiheesssa. Alkaa vaan pelottaa, kai voin suihkuun mennä sen tipan kans. Tää tuli jollai tavalla mulle niin yllätyksenä. tosiaan edellinen synnytys lähti kovilla ja nopeilla supistuksilla, sairaalassa olin suihkussa, kätilö oli hyvä, paineli selästä jotai akupunktio pisteitä, jotka autto, sit kun pyysin lääkettä, sanoi ei kannata ottaa, lapsi syntyy nopeammin ja siitä 30min oli syntynyt. Miten tää voi nyt olla näin erilaista, ettei synnytys käynnisty itestään.

Vierailija
10/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista käynnisteltiin kahtena päivänä, lopputuloksena pitkittynyt synnytys eli kohdunsuu ei avautunut. Lopulta vauvalla napanuora kaulan ympärillä ja sektioon päädyttiin.

Kuopuksesta uskoivat vähemmällä, vain päivä käynnistelyä ennen sektiota.

Vierailija
11/20 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin edellisessä synnytyksessä oli hyvä kätilö, voinko huomenna aamulla kysyä onko hän töissä ja tulla mun kätilöksi, en halua ketään nuorta ja kokematonta, onko törkeetä kysyä?

Vierailija
12/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat aamulla sairaalasta, että heillä on kaikki synnytyssalit täynnä ja mun synnytys käynnistetään vasta huomenna klo 8 aamulla. Oli vähän huono olo aamulla ja nytkin ihan väsynyt, voimaton olo. Kävin wc:ssä ja kun pyyhin pissan jälkeen, niin paperiin tuli limansekaista aika haaleaa verta. Tarkottaako tää nyt sitä että limatulppa irtoamassa vai pitääkö nyt soittaa sairaalaan ,kun ihan vähän oli tota limansekaista verta?

Eilen vauvalla oli kaikki hyvin.

Vierailija
13/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytys on käynnistymässä nyt itsekseen.

Toivotaan niin! Itselläni ei ole käynnistyksestä hyvää sanottavaa, mutta toki kokemuksia on hyvin erilaisia.

Vierailija
14/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla epiduraali on vaan jouduttanut synnytystä tipan kanssa- olen avautunut nopeasti ja ponnistukset menneet hienosti. 3 siis takana.

limatulppaa jos tulee niin saattaahan sulla olla synnytys kohta käynnissä muutenkin. nyt kävelylle, seksiä jne... ja jos ei supistukset ala niin lepää välillä ;-)

Vierailija
15/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat kestivät noin 8 tuntia eikä normaalisti käynnistynyt ollut yhtään vähempää kivulias, siinä ei minusta ollut mitään eroa. mulla käynnistettiin sytotec (en tiedä kirjoitetaanko noin) tableteilla. Tsemppiä sulle.

Vierailija
16/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että samaisen vuorokauden sisällä on vauva maailmassa.

Vierailija
17/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huolestu tuosta verestä, kun sitä oli niin vähän liman joukossa, eikö niin?? Minustakin tuntuu että voi käynnistyä itsekseen, vielä ei kuitenkaan supistele, täytyy niin toivoa et syntyis viimestään aamulla.

Vierailija
18/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikaisempaa olivat käynnistyneet itsestään rv 37+5 ja 40+5. Mulla kalvojen puhkaisu ei tuonut supistuksia, vaan jouduttiin laittamaan myös tippa ja sit alkoi tapahtumaan.. Synnytys kesti 3 tuntia 15 min. Oli tosi raju, mutta koska nesti noin vähän aikaa oli siedettävä. Mun mielestä käynnistyksessä on se hyvä puoli, että ei tartte supistusten kanssa kärvistellä autossa, eikä tartte kotona miettiä, että koska olis oikea aika lähteä sairaalaan. Myöskin peräruiske ja sydänkäyrät paljon kivempi ottaa, kun ei vielä ole kipuja.

Tsemppiä synnytykseen ja hyvin se menee, pääsethän heti ammattilaisten hoiviin!

Vierailija
19/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vauhdittaa itse tapahtumaa pesemällä ikkunat ja lattiat/lattialistojen vierustat, harrastamalla seksiä ja käymällä kuumassa saunassa. SSS.

Voimia synnytykseen!

Vierailija
20/20 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistettiin 41+5, syntyi 1½ vrk:n päästä. Itse synnytys kesti 2 tuntia, eli oli nopeeta toimintaa. Kipu oli ihan hurjaa alusta asti verrattuna ensimmäiseen, itsestään alkaneeseen synnytykseen. Mutta nopean tahdin takia oli mahdollisuus spinaalipuudutukseen, joka oli aivan helmi. Kivut hävisivät räpäyksessä, ainoa haittapuoli oli kutina.

Onnea synnytykseen! Hyvin se menee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi