Limsaan voi koukuttua yhdellä pullolla
Noin viisi vuotta sitten ostin Lidlistä makeaa halvinta limsaa ison 1,5 litran pullon ja meinasin jääjä koukkuun. Teki mieli ostaa uusi pullo, mutta sain itseni hillittyä ja pelastuin sokerilitkulta.
Luulen että kouluttaja on juuri tuon limpparin yletön makeus.
Mitä kokemuksi sinulla?
Kommentit (7)
Mä olin parikymppisenä koukussa Coca Colaan. Join sitä 3 litraa joka päivä. Meinas hampaatkin mennä sen takia vaihtoon, mutta sain ne kuitenkin pelastettua.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä väliä tolla on?
Luulet että limsa on terveellistä?
Lapsena ja nuorena olisin voinut juoda Pommac nimistä limonaadia pullokaupalla, se oli maailman parasta. Aikuisiällä en osta enkä juo limonaadeja, halvinta cocista ostan ja putsaan sillä veskinpytyn, en siis juo.
-Ihmisten aivokemiaa, geenejä ja makean tarvetta on tutkittu paljon viime vuosina. Makea tuottaa hetkellistä mielihyvää ihmisille. Tämä on geeneissämme. Lisäksi vakuuttavat tutkimukset osoittavat, että joillekin meistä on rikastunut aivoihin sellaisia geenejä, jotka pitkittävät ja vahvistavat ruoan, myös makean, aiheuttamia mielihyväkokemuksia.-
Jotain niissä limuissa on, kun jotkut selvästi addiktoituvat niihin vahvasti. Tiedän heti useamman tyypin, jotka aina mieluiten ryystäisivät zeroa tai pepsi maxia. Kaikille pahasti koukuttuneille on yhteistä se, että juovat erityiseti noita zero sugar-limuja. Vaikka itse koen koukuttuvani helposti kaiken näköiseen, niin jostain syystä nuo juomat ovat aika neutraalia kamaa mulle. Voin juoda silloin tällöin, mutta ei niihin mitään himoa tule.
Mulle jäi aina ilkeä maku suuhun ja kurkkuun limonaadista. Lopetin aikoja sitten, vesi on parasta muttei hanavesi.
Ja mitä väliä tolla on?