Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä laji lisää parhaiten lonkkien liikkuvuutta?

Vierailija
02.03.2023 |

Täällä onnettomuuden takia lonkkansa liikkuvuuden menettänyt mamma.
Leikkaus ja kuntoutus on takana, mutta lonkka jäi jäykäksi ja se kipeytyy helposti.

Olisiko jooga hyvä tai pilates? Vai hiihto?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäkö laji?

Karhu. Pane se perääsi satasen suoralla, kyllä takuulla lonkkasi liikkuvat!

Vierailija
2/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily on paras, ei rasita niveliä ja rasituksen voi säätää itse. Kuntopyörä jos ulkona ei voi pyöräillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan kysyä fysioterapeuteilta sopivista lajeista, kun on onnettomuus ja kuntoutus takana. Minusta venyttely, helpot pilatesliikkeet, Method Putkiston liikkeet ja helpot joogaliikkeet ovat hyviä. Jos haluaa tehdä liikesarjoja seisaallaan, asahi sopii kuntoutujalle. Myös vesiliikunta, siis vesikävely, vesijuoksu, vesijumppa tai uinti voisivat sopia kuntoutujalle. Kävely ja pyöräily ovat hyviä aerobisia lajeja. Tsemppiä.

Vierailija
4/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily on paras, ei rasita niveliä ja rasituksen voi säätää itse. Kuntopyörä jos ulkona ei voi pyöräillä

Miten ihmeessä kuvittelet, että pyöräily olisi jotenkin erityisesti lonkkien liikkuvuutta edistävä laji?

Riippuen vähän siitä, miten tuoreesta vammasta on kyse, menisin kyllä ainakin kerran fyssarille, ettei tule tehtyä mitään tyhmää ja pahennettua tilannetta.

Vierailija
5/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas saan alapään tuhottoman kipeäksi pyöräillessä ja muitakin kipuja. En voi nojata käsillä, koska mulla ongelma taas on yliliikkuvat nivelet ja ne kipeytyy. Viimeksi olen pyöräillyt 20v sitten ja pari vuotta sitten kokeilin kuntopyörällä niin sain itseni vain tosi kipeäksi.

Vierailija
6/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimien ei kuormita lonkkaasi liikkuessa kehosi painolla kun vesi kantaa. Joskus nyrjäytin nilkkani ja vielä kuukausien päästä sitä vihlaisi kun hyppäsin ojan yli tms. Oleta että menee pitkään ennen kuin lonkkasi on aivan täysin parantunut.

Vierailija
7/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas saan alapään tuhottoman kipeäksi pyöräillessä ja muitakin kipuja. En voi nojata käsillä, koska mulla ongelma taas on yliliikkuvat nivelet ja ne kipeytyy. Viimeksi olen pyöräillyt 20v sitten ja pari vuotta sitten kokeilin kuntopyörällä niin sain itseni vain tosi kipeäksi.

Kokeilitko hiukan liian kovaa? Mulla on alkanut lonkat oireilla arjessa, ja totesin että nyt on paino saatava laskusuuntaan, mutta eihän se lyllertämällä käy muuten kuin kipeytyvät lisää. Kun otin kuntopyörän alle, enkä polje yhtään enempää enkä isommalla vastuksella kuin tuntuu hyvältä, ei vaivaa polvet eikä lonkat. Ei pyörällä ja yllättäen ei kävellessäkään. Ja mystinen painon karkaaminen taittui. 

Vierailija
8/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäkö laji?

Karhu. Pane se perääsi satasen suoralla, kyllä takuulla lonkkasi liikkuvat!

On muitakin keinoja kuin sodan provoaminen Venäjälle , poljä.

Vierailija
9/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ratsastus. Olen luonnostaan aika jäykkis enkä oikein muutenkaan saa lonkkia riittävästi auki. Se sitten vaikeuttaa oikean istunnan saamista.

Vierailija
10/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ihan fysioterapeutilta kysymään parhaat neuvot. Jooga ei ole mitenkään automaattisesti hyväksi kropalle ja kuntosalilla voi saada itsensä ihan hajalle.

Vierailija
11/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä kuvittelet, että pyöräily olisi jotenkin erityisesti lonkkien liikkuvuutta edistävä laji?

Riippuen vähän siitä, miten tuoreesta vammasta on kyse, menisin kyllä ainakin kerran fyssarille, ettei tule tehtyä mitään tyhmää ja pahennettua tilannetta.

No siinähän lonkka liikkuu koko ajan, oletko koettanut

Vierailija
12/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän lonkka liikkuu koko ajan, oletko koettanut

Et ilmeisesti ymmärrä mitä sanapari "lonkan liikkuvuus" tarkoittaa.

Vierailija
13/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaala hoitaa, antamatta jatkohoitoneuvoja...? Oliko tämä nyt sitä sote-uudistusta?

Vierailija
14/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baletti tai akrobatia.

Vierailija
15/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda satulaa tai satulan asentoa. Käytä pyöräilyhousuja.

Vierailija
16/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkkaan auttavat tietenkin kaikki sellaiset liikkeet, jotka liikuttavat lonkan aluetta.

Vierailija
17/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitat naida napsautella kaikissa eri asennoissa.

Vierailija
18/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppa. Esim. Liikkeitä löytyy myös istuen ja maaten tehtäväksi netistä.

https://youtube.com/shorts/XoBPeiVFl9Q?feature=share

Vierailija
19/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barre tai/ja baletti.

Vierailija
20/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän