Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet tällaisesta ihmisestä?

Vierailija
02.03.2023 |

Suurperheen äiti, koska opiskelut ja työelämä eivät ole sujuneet. Kokee, että lapset ovat hänen elämänsä tarkoitus.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä.

Ehkä mua ärsyttää lapsitehtailu.

Vierailija
2/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä.

Mikä siinä ärsyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä. Koen itsekin äitiyden elämäni tarkoituksena vaikka koulut on sujuneet.

Vierailija
4/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla jotain mieltä jonkun toisen elämän valinnoista? Mietippä sitä.

Vierailija
5/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä.

Jos ei muu onnistu, niin miksi ei tekisi lapsia?

Itse en ole onnistunut missään aloituksessa mainitussa asiassa.

Vierailija
6/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tiedä.

Sama, jos lapsia tekee siitä syystä, että välttelee työelämää. Ja riippuu myös siitä, mitä tuo suurperhe tarkoittaa. 4 lasta vielä on melko ok, sitä enemmän ei pitäisi kenenkään maapallolla hankkia.

Luonnollisesti tilanne vaatisi sen, että perheellä on hyvä varallisuus ilman äidin työpanosta. Jos ei ole, niin paheksun äidin valintaa.

Vierailija
7/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä? En tunne häntä. Ei tuossa aloituksessa ole riittävästi informaatiota.

Vierailija
8/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen noista on luonnollinen ja aina läsnäollut asia, toinen suhteellisen uusi keksintö ihmiskunnan historiassa. Aivan ymmärrettävää jos toinen tuntuu luontevammalta

Vierailija
9/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen äitejäkin on monenlaisia.

Tunnen naisen, jolla on 5 lasta, 4 isää, yksinhuoltaja, elatusmaksut, yksinhuoltajan lapsilisät, työvuoroina vain joko yöt tai viikonloput. Lasten vaatteet kirppareilta, ruokina vain eineksiä, lapset eivät syö salaatteja eikä hedelmiä, hölmistyksen aiheita: voiko makaronilaatikon tehdä itse, saako maitoa ottaa toisenkin lasillisen. Lasten sanastovarasto hyvin suppea. Äiti kertoo usein, kuinka paljon rahaa säästää kuukausittain.

Vierailija
10/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa sellainen negatiivinen sävy, että kun ei oikein koulussa tai missään pärjää niin nämä tapaukset sitten kasvattavat valtaosan lapsista, kuulostaa vähän sellaiselta "heikomman aineksen tehtaalta".

Vierailija
11/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät hänen motiiveistaan. Tuttavapiirissäni on jonkin verran näitä suurperheen äitejä. Vain yhdellä on ammattitutkinto, muilla AMK tai akateeminen. Suurperhe liittyy omiin arvoihin, eli vaikka kyse ei ole lestadiolaisuudesta, näillä ihmisillä on perhekeskeinen ajatusmaailma ja useimmiten kristillinen usko. Lapsia pidetään ihmeinä ja arvokkaina.

Vierailija
12/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että elää elämäänsä mieleisellään tavalla. Arvostettavaa. 

Mielipiteeni ihmisistä, joiden omaa elämää häiritsee toisen ihmisen elämäntyyli, on se että heissä on jotain kieroutunutta ja outoa. Heillä on itsetunto-ongelmia tai jotain muuta vastaavaa.

Vierailija
13/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossa sellainen negatiivinen sävy, että kun ei oikein koulussa tai missään pärjää niin nämä tapaukset sitten kasvattavat valtaosan lapsista, kuulostaa vähän sellaiselta "heikomman aineksen tehtaalta".

Arvotatko ihmiset sen mukaan miten ovat kouluttautuneet?  

Vierailija
14/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä emo on, konkurssiin tää maa menee muutenkin

Vierailija
15/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että elää elämäänsä mieleisellään tavalla. Arvostettavaa. 

Mielipiteeni ihmisistä, joiden omaa elämää häiritsee toisen ihmisen elämäntyyli, on se että heissä on jotain kieroutunutta ja outoa. Heillä on itsetunto-ongelmia tai jotain muuta vastaavaa.

Kyllä minua häiritsee monenkinlaisten ihmisten elämäntyyli ja tämä on minusta erittäin normaali ja toivottavaa. En halua hyväksyä sitä, että ihminen saa ihan vapaasti tuhota maapalloa, muita ihmisiä, eläimiä tms. Pitää sitä vähintäänkin paheksua ja näin tuoda moraalista painetta huonoille elämänvalinnoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi