Onko Vaasa kauhea kaupunki?
Jotenkin tullut siitä aika luotaantyöntävä kuva, että ruotsinkieliset syrjivät kaikkia muita, ja varsinkin sukupolvia Vaasassa asuneet ruotsinkieliset.
Mitä kokemuksia Vaasasta?
Kommentit (155)
Kiusaamiskokemuksia löytyy täältäkin mitä Vaasaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Isäni on sieltä kotoisin, itse olen helsinkiläinen. Vaasa siis tuttu kaupunki ja varsinkin kesällä tosi kaunis ja viihtyisä. Serkkuni asuvat siellä ja yksi heistä oli todellinen maailmankansalainen ja huiteli ympäri maapalloa, mutta päätyi lopulta valitsemaan Vaasan pysyväksi asuinpaikakseen eli ei voi huono paikka olla.
Todellakin voi olla huono paikka. Siellä viihtyvät vain sisäänpäinlämpiävät juntit, jollainen serkkusi ilmeisesti on. Ei matkustelu sitä poista. Kuka tahansa voi ostaa matkalipun minne vain.
Totta, ruotsinkieliset kyllä syrjivät muita Vaasassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt Vaasassa. Kun pääsin ylioppilaaksi lähdin heti sieltä. En voisi kuvitellakaan asuvani enää siellä.
Samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa on ruotsinkielisiä vain 23,4 %. Hyvin voi elellä käyttämättä koskaan ruotsia.
Ympäröivät kunnat on täysin ruotsinkielisiä ja ne asioi Vaasassa.
Totta, työpaikassa jossa olin Vaasassa oli suurin osa ruotsinkielisiä ja monet sellaisia ketä ei osanneet sanaakaan Suomea.
Miksi suomalaiset sallivat esimerkiksi sen että ruotsinkieliset pääsevät maukumaan kaksikielisyyden perään silloin kun itse haluavat ruotsinkielistä palvelua mutta "omilla tonteillaan" kieltäytyvät palvelemasta suomeksi. Vähemmästäkin sitä ruotsalainenkin koppaantuu kun näkee kerta toisensa jälkeen miten suomalaiset hyppii kiroillen sairaan pika-polkan tahdissa ahtaassa työväen tuvassa kun itse vähemmistö liihottaa suuressa tanssisalissa valssin pyörteissä. Suomalaisten pitäisi nostaa itsetuntoaan paremmaksi ja vaatia itselleenkin tasa-arvoa omassa maassaan, eikä vaan lakki kourassa mököttäisi sitä kun "noi saa enemmän kun me".
Ainakin turistin mielestä tosi viihtyisä ja iso kaupunki. Tykkään.
Pieni keskusta joka käytännössä kuollut kun kaikki kaupat ja liikkeet siirtyneet Kivihakaan.
Todellakin sisäänpäinkääntynyttä porukkaa ja jos et ole Wärtsilässä, ABB:lla tai Hitachilla töissä et ole mitään. Ollaan niin kaupunkilaisia että... Vaikka ei millään pärjätä edes Seinäjoelle.
Sport on maailman suurin, paras ja kaunein urheiluseura. Piste. Lapset Sportiin tai hekään eivät ole mitään. (En ole lätkäfani enkä seuraa Sportia).
Vepsu hyvänä kakkosena. Lapset toissijaisesti sinne tai he eivät ole mitään.
Muita urheilulajeja ei ole olemassa kuin jalkapallo ja jääkiekko. Ehkä salibandy. EHKÄ.
Plussaa hienot merenrantamaisemat ja ulkoilureitit, kalastusmahdollisuudet (jos on vene).
Kerron yhden asian suomenkielisenä maatessani vaasalaisessa sairaalassa. Selvisin hengissä suomenkielisenä - näin lyhyesti kerrottuna ...
Paskamaisia ihmisiä ivahymy huulillaan ja hampaat irvessä, kuin koiranrakeilla. Ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Siellä häärää Matias Mäkynen, Susanna Koski ja Tommi Mäki paikallispolitiikassa. Kertoo paljon porukasta joka äänestää noita.
Tämä on parasta vaasalaisuutta.
On, hurrimolottajia liikaa ja niillä liikaa valtaa vaikka niitä on vain neljännes alkuasukkaista.
Ruotsinkieliset menettivät täydellisen valta-asemansa suomalaisasutuksen myötä ja siitä seurasi märkivä viha suomenkielisiä kohtaan. Näkyy ja kuuluu joka jumalan päivä pikku kiusantekona: ei kuulla, ei nähdä, ei ymmärretä. Saatana persläpi!
Joku kertoi sairaalakokemuksensa. Saman kyräilevän vihan suomalainen aisti hurrihoitsuista.
Siellä asuu Susanna Koski joten ihan siitäkin voi päätellä että se kylä on Helvetin alimmissa kolkissa