Onko Vaasa kauhea kaupunki?
Jotenkin tullut siitä aika luotaantyöntävä kuva, että ruotsinkieliset syrjivät kaikkia muita, ja varsinkin sukupolvia Vaasassa asuneet ruotsinkieliset.
Mitä kokemuksia Vaasasta?
Kommentit (146)
Kiusaamiskokemuksia löytyy täältäkin mitä Vaasaan tulee.
Vierailija kirjoitti:
Isäni on sieltä kotoisin, itse olen helsinkiläinen. Vaasa siis tuttu kaupunki ja varsinkin kesällä tosi kaunis ja viihtyisä. Serkkuni asuvat siellä ja yksi heistä oli todellinen maailmankansalainen ja huiteli ympäri maapalloa, mutta päätyi lopulta valitsemaan Vaasan pysyväksi asuinpaikakseen eli ei voi huono paikka olla.
Todellakin voi olla huono paikka. Siellä viihtyvät vain sisäänpäinlämpiävät juntit, jollainen serkkusi ilmeisesti on. Ei matkustelu sitä poista. Kuka tahansa voi ostaa matkalipun minne vain.
Totta, ruotsinkieliset kyllä syrjivät muita Vaasassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt Vaasassa. Kun pääsin ylioppilaaksi lähdin heti sieltä. En voisi kuvitellakaan asuvani enää siellä.
Samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa on ruotsinkielisiä vain 23,4 %. Hyvin voi elellä käyttämättä koskaan ruotsia.
Ympäröivät kunnat on täysin ruotsinkielisiä ja ne asioi Vaasassa.
Totta, työpaikassa jossa olin Vaasassa oli suurin osa ruotsinkielisiä ja monet sellaisia ketä ei osanneet sanaakaan Suomea.
Siellä asuu Susanna Koski joten ihan siitäkin voi päätellä että se kylä on Helvetin alimmissa kolkissa