Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettotulot 2300 €/kk. Onko 650 € vuokramenot/kk hoidettavissa noilla tuloilla?

Vierailija
22.11.2006 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä saada mitään tukia.

Vierailija
2/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäähän tuossa plussan puolelle vielä 1650 euroa, minun matematiikallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mitäs luulet, 2300 - 650 euroa, paljonko jää kuussa?

En tajua tätä kysymystä.

Vierailija
4/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asumiseen menee 600 euroa ja säästöön 250 euroa joka kuukausi. Kolmihenkinen perhe ollaan ja ihan kivasti on rahat riittäneet :)

Vierailija
5/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos törsäät, mikään rahamäärä ei riitä.

Vierailija
6/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin riittää rahat..

Vierailija
7/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla summalla pyörittää jo asuntolainaa ja yhtiövastiketta ja samalla säästää omaan eikä vuokranantajan taskuun.

Mulla on 3 v:n päästä oma asunto, lainaan menee 400 ja vastikkeeseen 125 e/kk. Tulot suunnilleen samat.

Vierailija
8/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhat euroa vähemmän tuloja, mutta tuplasti enemmän asumiskuluja. Vielä ollaan hengissä.

Vierailija
9/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei nyt ihan tasan tuplasti enemmän, eikä ihan tasan tonnia vähemmän :D , mutta melkein.

Vierailija
10/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vuokralla reilu sata neliötä vanhasta talosta etelä-helsingissä, vuokra 600e. vastaava maksaisi vähintään 300 000 ja moista summaa saisi lyhennellä melko kauan noin pienellä kk erällä.

Vierailija
11/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot on pirun kalliita tällä hetkellä jos et ole huomannut!!! Jos pystyisi laittaa lainaan vaikka 550 euroa kuussa niin aika pienen lainan sellaisella saisi! Kun tuohonkin summaan täytyy laittaa vielä päälle vastikkeet ja vakuutusmaksut yms. Pikaisesti laskettuna esim. 25 vuodeksi saisi lainaa noin 100 000 euroa. Ei tuolla summalla kyllä kummoisia asuntoja osteta!!!

Vierailija
12/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tarvitaan pääomaa, ei kaikilla ole säästössä 20-30 000 asunnon omaksi pääomaksi. Pääkaupungissa ei muuten tosiaankaan osta asuntoa 600 euron kuukausikuluilla tai ostaa korkeintaa huonokuntoisen yksiön. Vastikkeetkin yleensä ovat alk 200 e. Voi olla myös määraikaisessa työsuhteessa, jolloin noin vaan ei mennä ostelemaan asuntoa.

Näistä syistä me ainakin ollaan vuokra-asunto loukossa, kun aikanaan muutin omilleni, olin 4 v määräaikaisina pätkinä töissä, ei siis kannattanut ostaa asuntoa kun en tiennyt asetunko Helsinkiin. Sitten mies jäi työttömäksi ja nyt on asunnot niissä hinnoissa ettei tuost vaan osteta ensiasunnoksi kolmiota tai neliötä.

Vierailija
13/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta halutaan olla lähellä keskustaa ja sopivan kokoiset asunnot 150000e minimi...joten mieluummin maksetaan vuokraa ja asutaan siellä missä halutaankin...t 7

Vierailija
14/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 1200 ja vuokraa maksan 750¿. just ja just pärjätään, haen koko ajan edullisempaa asuntoa ja töitä.. masentaa vaan välillä kun aina kolahtaa luukusta " olemme tehneet valintamme ja valitettavasti se ei kohdistunut teihin tällä kertaa" .. vaikka työhakemus on ihan ulkopuolisen kanssa tarkkaan miettitty ja tehty. meni vähän asian ohitse mutta kuitenkin..

ja meitä on siis minä ja pieni lapseni.

Vierailija
15/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minäkin nuorempana asuin vuokralla ja SÄÄSTIN alkupääoman omaan asuntoon. Totesin vain hulluudeksi moisen rahan lykkäämisen vuokranantajalle, säästin 20 % asunnon hinnasta ja ostin oman kivan asunnon. Tein lainasuunnitelman pankin kanssa, jossa rahaa jäi vielä elämiseenkin ja olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni.

Ei kai sitä 300 000 kannata yhteen asuntoon laittaa - muuttakaa Kehä III:n pohjoispuolelle niin löytyy valinnanvaraa ja hinta putoaa hurjasti.

Vierailija
16/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun työ (määräaikainen...) on helsingin keskustassa ja nykyinen päiväkoti on 5 min kotiovelta niin vaakakupissa painaa aika paljon ajankäyttö. Nyt työmatkaan päiväkodin kautta ei mene kuin vartti. tuolta kehä III tuolta puolen päivään tulisi mittaa huomattavasti enemmän, sekä pienen päiväkotilaisen että äidin ja isän.

Vierailija
17/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuokin lainamäärä on maksimi! Jos korko vielä nousee niin laina-aika venyy helposti 30 vuoteen. Ja pitää myös muistaa se että omasta asunnosta maksat sitten kaiken. Jos menee vaikka hella, jääkaappi yms. rikki. Ja remonteista nyt puhumattakaan! Tällä hetkellä on järkevämpää asua vuokralla kuin ostaa oma jos tulot on alle 3000 euroa. Niin se vain on.

Vierailija
18/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja välittäjäkin vei siitä vielä 2500. Toisaalta, olihan se huonolta alueelta (Olari). Ja aikaakin 9 vuotta sitten :(

Vierailija
19/19 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma asuntoni vuokralla ja asumme perjeen kanssa miehen asunnossa, koska tämä on isompi. Joskus vuokra sidotaan elinkustannusindeksiin

Vuokra nousee sen mukaan esim. 1.1.2007 tilanteen mukaan. Mä tarkistan vuokraamani asunnon hinnan myös vuosittain ja nostan, jos vastike ja vesimaksu nousevat.

Viime tammikuussa mä nostin vuokraa, koska vesimaksut ja vastikkeet nousivat. Nousu oli 35 e. Ensi vuoden taksoista ei ole vielä kuulunut mitään.

Minusta vuokralla asuminen on kallista, koska mä maksan vuokratuloilla reilusti vähäistä asuntolainaani ja vastiketta. Tienaan vielä pääomatulojakin kapitalistiseen tyyliin. Säästän kuitenkin asuntoani, jos lapset joskus opiskelevat pääkaupunkiseudulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi