Mitä mieltä olet jos saat kutsun häihin, jotka ovat ehdottomasti lapsettomat?
Eli lapset kotiin tai sitten parempi olla itsekään tulematta..
Kommentit (28)
että kiva, kiva, pääsee taas juhlimaan. Ja seuraavaksi soitan potentiaaliset hoitajat läpi ja hommaan lapsen mieluiten yön yli hoitoon. En siis pistä ollenkaan pahakseni ja olen siitä onnellisessa asemassa, että meillä löytyy kahdet isovanhemmat sekä yksi läheinen sukulaisperhe, jotka kaikki lastamme mielellään hoitavat.
ja minä ja mies päästäis KAHDESTAAN juhlimaan :D
laitathan meille kutsun ;)
Ei sillä että välttämättä haluaisin omat lapseni mukaan, itse asiassa mieluummin menen ilman :) mutta mielestäni on törkeää hääparilta ajatella että kaikki onnistuisivat järkkäämään lapsenhoidon tai raaskisivat jättää pienet vauvansa kotiin. Toki hääparilla on oikeus haluta tyylisensä häät, mutta sen ei tarvitse kaikkia miellyttää.
Toivon vain, että hääparilla on myös ymmärrystä, jos vieraita jää pois siitä syystä, etteivät voi/halua jättää lapsiaan hoitoon!
jos ei mahollista niin jätän menemättä. niittenhän juhlat ne on, ei mun.
Lsstenvahtia ei kyllä olisi, harmi.
jos ei saada jäädään kotiin, ilman kummempia ajatuksia. No sen verran kyllä tuohon hoitajaan, että en ala sitä hoitajaa ihan väkisin hakemaan, jos normaalit hoitajat (pari paikkaa) ei onnistu, en ala mitään MLL:n ventovierasta ihmistä palkkaamaan. Niitä palkkaan vain ihan pakottavassa tapauksessa, sairaus tms. häät eivät ole tälläinen pakottava tilanne, vaikka olisi kuinka läheinen ihminen.
alkaisitko meuhkaamaan kun lapsia ei ole kutsuttu. Miksi ne pitää raahata mukaan joka paikkaan???
eiköhän tässä vain ole ihan erilaisia tapoja. Meillä KAIKKI juhlat ovat sekä aikuisille ja lapsille, ihan koko ystäväpiirissä. Ei aseteta ikärajoja myöskään toisessa päässä tyyliin, että kutsuttuja ovat vain alle 50-vuotiaat.
Viimekesänä jäi kahdet lapsettomat häät väliin. Ja kyllä harmitti, muuten oltaisiin menty, mutta ilman lapsia ihan mahdotonta.
olisiko niin, että ne, joiden häihin lapset eivät voi tulla (mitähän niin kamalaa häissä voisi olla), muihinkaan kutsuihin eivät lapset ole tervetulleita, vaan kaikki on aina aikuisten kesken. Miksiköhän jotkut kokevat lapset niin rasittaviksi.
mutta takuuvarmasti pidämme tulevat häät aikuisten omina, tyylikkäinä juhlina, ja ystävällisesti ilmoitamme tämän vieraille. Toivottavasti kukaan ei jätä tulematta - hoitajia löytyy aina, vaikka MLL:ltä, ja niin tekopyhää ei voi kukaan leikkiä, että jättää tulematta koska " ei halua jättää lapsia hoitoon" (niinkuin jo joku täällä vinkui). Aikuisetkin tarvitsevat omaa aikaa!
Meillä ainakin juhlat pidetään illalla, joten ei siellä väsyneiden muksujen kynttilänvalossa muutenkaan olisi kiva olla. Menen myös mieluusti itse tällaisiin juhliin - saa keskittyä olennaiseen, laatuaikaa lasten kanssa voi viettää ihan muissa yhteyksissä.
miten muuten silloin on tarkoitus toimia, kun häät ovat eri kaupungissa kuin itse asuu, vaikka pitkän matkan päässä? Oletteko löytäneet hyvin aina hoitajia vaikka vuorokaudeksi tai kahdeksi, aika kallista ainakin.
olisin varmaan aika ihmeissäni, koska itsekin miellän ne sukujuhliksi, enkä voi ymmärtää, miksi perheellisten pitäisi jäädä pois juhlista.
parhaimman ystäväni häät oli lapsettomat, jätin ilomielin lapsen hoitoon
omat hääni oli lapsettomat eikä kukaan kutsutuista jättänyt tulematta
Missään tapauksessa en ronkuisi lapsia mukaan.
Meidän hääkutsut lähtivät perheille, mutta maininnalle, että lapsilla on kotiinlähtöaika klo 22. Osa vanhemmista lähti myös tuohon aikaan, suurin osa kävi viemässä lapset hoitajalle ja tuli takaisin. Klo 22 jälkeen ohjelmassa oli täysin sivistymätön alkoholin suurkulutusta ja örvellys sen mukainen...
Sitten jatkaisin elämääni. Lähettäisin lahjan sukulaisten tai ystävien mukana.
En voi tai halua lähteä ilman lapsia, joten ei päästä, mutta eipä minussa herätä muuta tunnetta puolesta tai vastaan. Kukin pitäköön sellaiset häät kun haluaa.