Exä väittää, että rikon kirjesalaisuutta jos näytän hänen lähettämiä viestejä muille
Tai jos nauhoitan meidän välisiä puheluita. Pakko nauhoittaa, koska häneltä tuppaa unohtumaan mitä sovittu
Kommentit (14)
Et riko. Tarkoitettuna vastaanottajana sata vaikka julkaista viestit. Myös sellaisen keskustelun tallentaminen johon itse osallistuu on täysin sallittua.
https://tietosuoja.fi/usein-kysyttya-puhelut
"Kansalainen saa nauhoittaa sellaiset puhelut, joihin itse osallistuu joko soittajana tai vastaajana. Oman viestinnän taltioiminen on Suomen perustuslain mukaan mahdollista, eikä sitä ole kriminalisoitu myöskään viestinnän suojaa koskevissa rikoslain säännöksissä."
Minkälainen latvabeeidiootti näyttää toisen viestejä muille?
Vierailija kirjoitti:
se on hyvä kysymys.
Mutta laitonta se ei ole, ei varsinkaan kirjesalaisuutta koskevan lainkohdan rikkomista.
https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/toimintamme/saantely-ja-valvo…
Viestin vastaanottaja voi myös kertoa saamastaan viestistä ja sen sisällöstä, ellei hänellä ole erikseen säädettyä vaitiolovelvollisuutta.
Itse saadut tai lähetetyt viestit saa näyttää muille. Omia puheluita voi nauhoittaa niin paljon kuin haluttaa. Exäsi voi itse googlata asian tai kysyä vaikka poliisilta.
Periaatteessa et koska olet se toinen osapuoli. Jos joku kolmas osapuoli niitä välittäisi niin se olisi rikkomus.
Vierailija kirjoitti:
No vaikka uhkauksen viestinä saanut latvabeeidiootti...
Vierailija kirjoitti:
Et riko. Tarkoitettuna vastaanottajana sata vaikka julkaista viestit. Myös sellaisen keskustelun tallentaminen johon itse osallistuu on täysin sallittua.
Kyllä. Jossain kohtaa voi kuitenkin tulla vastaan kunniaa tai mainetta loukkaavan tiedon levittäminen tms.
Kenelle ap niitä näyttää? Poliisille? Sossun tädille? Vai BFF Irmelille?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku on kysymässä neuvoa lainoppineelta mitä mieltä tämä on exän lähettämistä viesteistä.
Pari exän huoritteluviestiä olen näyttänyt hänen siskolleen, kun ei uskonut muuten millainen ääliö se mies on.
No niin sinä taidat tehdä. Viestit on sinun ja exäsi välisiä.
Exä on oikeassa.