Millainen ihminen tykkää jonkun kohdalla vain "ikävistä" somejulkaisuista?
Jaana ja Hanna ovat somessa toistensa kavereita (tuntevat myös kasvotusten). Jos Hanna kertoo elämässään tapahtuneen jotain mukavaa, esimerkiksi Hanna on saanut uuden työpaikan/mennyt naimisiin/on saanut lapsen, ei Jaana koskaan tykkää noista päivityksistä. Jos taas Hanna kertoo somessa, että hän on sairastunut vakavasti/hänen läheisensä on kuollut tms ikävää, niin silloin Jaana tykkää julkaisusta.
Jokaisella on toki oikeus valita, mistä tykkää somessa ja mistä ei. Mutta mikä vaivaa ihmistä, joka tykkää jonkun kohdalla vain "ikävistä" julkaisuista? Jos ei esim. pidä ko. ihmisestä, niin miksi ei vain jätä tykkäämästä kaikista julkaisuista?
Kommentit (13)
Katkera ja kateellinen. Ei siedä muiden onnea ja saa tyydytystä muiden vastoinkäymisistä. Myrkkykäärme. Älä vain päästä yhtään lähemmäs.
Minulla on tuollainen, itseäni 15 v vanhempi työkaveri. En ymmärrä, miksi hän on alun perinkään halunnut olla somessa kaverini. Ei koskaan reagoi, jos minulle tapahtuu jotain kivaa. Töissäkään ei ole iloinen, jos pärjään jossain. Ei siis kehu ikinä ja katselee happanana, jos joku kehuu minua.
Luulen, että on joistakin asioista kateellinen. En ymmärrä miksi, hänellä on kauniit lapset, puoliso, kiva koti, harrastuksia, kavereita ja muutenkin elämä mallillaan.
Tämä on syy miksi olen lopettanut facebookin. Iloisista asioista ja menestyksestä ei tykätä, mutta kun kertoo jonkun ikävän asian, niin yhtäkkiä paikalla on oikein haaskalintujen lauma ottamassa osaa. Vanha tätini sanoi minulle että olen varmaan onnellinen kun minulla on niin paljon ystäviä jotka välittävät minusta ja haluavat tukea kun minulle tuli ero, enkä viitsinyt sanoa, että totuus olis se, että yhtäkkiä juorunhaluiset puolitututkin tulivat laittamaan haliemojeita ja laittamaan tsemppiviestejä ja ei ollut vaikea huomata että he vain halusivat lisää vettä juorumyllyynsä ja toivoivat että saisivat jotain lisätietoa vaikeasta tilanteestani. Uskon että monet heistä myös itse kokivat jotenkin lohduttavansa minua. Se, että naimisiinmeno tuo vähemmän kommentteja ja tykkäyksiä kuin ero kertoo minusta aika paljon somesta ja ihmisistä.
"Miksi se ei tykkää mun julkaisuista? Miksi se tykkää vain joistain julkaisuista? Miksi se tykkää Pirjon julkaisuista mutta ei mun? Miksi se ei ikinä kommentoi mitään vaikka Marjolle aina kommentoi? Miksi se ei ikinä postaa mitään mutta stalkkaa silti minua? Minkälainen ihminen tekee näin että..."
😂 Voi jeesus
Itse tykkäilen hyvin satunnaisesti, sillä käytän somea melko harvoin. Jos satun käyttämään juuri silloin kuin jollain on ikäviä uutisia, voi tämä näyttää ulospäin siltä, että tykkäilen vain negatiivisista julkaisuista.
Lisäksi, negatiiviset uutiset voivat herättää joissain ihmisissa enemmän tunteita, esimerkiksi myötätuntoa, kuin positiiviset, jolloin niihin myös reagoi eri tavoin, kuin positiivisiin. Aina ei ole kyse siitä, että joku olisi katkera tai negatiivinen toista kohtaan.
Onneksi lähdin somesta, ei voi taas muuta sanoa.
Ihmiset on kateellisia. Esim. jos olet nätimpi, pienempi ja sirompi niin sinut diagnooidaan henkisesti sairaaksi ja aletaan porukalla nälvimään.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi se ei tykkää mun julkaisuista? Miksi se tykkää vain joistain julkaisuista? Miksi se tykkää Pirjon julkaisuista mutta ei mun? Miksi se ei ikinä kommentoi mitään vaikka Marjolle aina kommentoi? Miksi se ei ikinä postaa mitään mutta stalkkaa silti minua? Minkälainen ihminen tekee näin että..."
😂 Voi jeesus
Ihmeellisen iso asia kieltämättä joillekin sometykkäykset. Moni käyttää somea hyvin sattumanvaraisesti, osa tykkää jokaisesta julkaisusta joka eteen tulee, osa ei koskaan mistään ja osa vain niistä julkaisuista jotka syystä tai toisesta pomppaavat silmään yli muiden julkaisujen.
Väitän, että useimmiten näihin ei liity sen suurempaa ajatusta, juonittelua tai katkeruutta, eikä tykkäyksien merkityksen analysointiin kannata käyttää yhtään aivokapasiteettia. Kommentteja voi jo tietyissä tilanteissa vähän miettiäkin.
Enemmän ihmetyttää, millainen ihminen vahtii toisten tykkäämisiä.
Katkera. Tiedän tällaisen tapauksen. On itse katkeroitunut ja avoimesti iloitsee, jos toisille sattuu jotain ikävää.