Naapuri plimputtaa flyygeliä päivät pitkät eikä taloyhtiö suostu tekemään asialle miteen. Mitä voisin tehdä?
Sillä on myös muita soittimia. Ihan niin kuin sillä olisi joku musiikki koulu mutta netistä en löydä mitään.
Kommentit (130)
Jos naapuri on hyvä soittaja, äänitä hänen musiikkiaan ja pyydä jotain toista muusikkoa sovittamaan ne musiikkikappaleiksi.
Teet niistä levyjä ja pistät rahoiksi.
Jos naapuri on tunnistavinaan musiikkinsa listaykkösistä ja syyttää sinua plagioinnista, nostelet vain olkapäitäsi ja sanot ettei se voi olla mahdollista, kerrostalossahan pitää noudattaa hiljaisuutta, en mitenkään ole voinut kuulla musiikkiasi.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan flyygeliä kerrostaloon raahaa. Varsinkaan pimputtelijat. Piano se on.
Olen elämäni aikana nähnyt kaksi flyygeliä kerrostaliasunnossa, siis ihan sellaista isoa pianoa, jossa on kielet vaakasuunnassa. Molemmat kuuluivat ammattimuusikon huusholliin.
Rupea soittamaan samaan aikaan. Se häiritsee keskittymistä, kun kuuluu yhtä aikaista plinkutusta.
https://www.kak-laki.fi/kysy-taloyhtiosta-naapuri-soittaa-pianoa-yota-p…
On myös mahdollista laittaa vaikka stereoista täysille vaikka Juna kulkee taas -biisi aina kun ei piano soi.
Vierailija kirjoitti:
Jos naapuri on hyvä soittaja, äänitä hänen musiikkiaan ja pyydä jotain toista muusikkoa sovittamaan ne musiikkikappaleiksi.
Teet niistä levyjä ja pistät rahoiksi.
Jos naapuri on tunnistavinaan musiikkinsa listaykkösistä ja syyttää sinua plagioinnista, nostelet vain olkapäitäsi ja sanot ettei se voi olla mahdollista, kerrostalossahan pitää noudattaa hiljaisuutta, en mitenkään ole voinut kuulla musiikkiasi.
Hiljaisuus on yöllä, yleensä 22-07 (jolloin silloinkin saa kyllä vaikka käydä suihkussa).
Ei päivisin kerrostaloissa mitään hiljaisuutta ole.
Esim jos naapurin opiskelija pitää bileet, poliisi voi vähän puhuttaa mutta ei voi tehdä mitään eikä määrätä olemaan hiljaa. Mutta kun taloyhtiössä alkaa järjestyssääntöjen mukainen hiljaisuus (yleensä siis 22) poliisi voi lopettaa bileet.
Minä olen laittanut stereot sen verran lujalle että en varmasti kuule pimputtelua ja että pianisti kuulee stereot. Välillä olen soittanut erittäin lujaa ja yleensä se on toiminut. Toinen vaihtoehto on hankkia sähkökitara ja alkaa harjoittelemaan riffejä samaan aikaan.[/quote]
Musiikkiopistossa totuin harjoittelemaan pianonsoittoa kun naapuriluokassa treenasi trumpetisti. Minun puolestani naapuri voisi möykätä niin paljon kun sielu sietää samaan aikaan kun itse treenaan.
PS. Asun omakotitalossa ja pianonsoittoni häiritsee korkeintaan kesällä, jos pidän ikkunoita auki.
Vierailija kirjoitti:
Rupea soittamaan samaan aikaan. Se häiritsee keskittymistä, kun kuuluu yhtä aikaista plinkutusta.
Ei häiritsee. Mutta hauskaa jos saadaan lisää soittajia suomenmaahan.
Jos sun mielestä normaali elämä on mölyämistä, sit sun paikka on jossain missä ei ole ihmisiä.