Maapähkinävoi
Tähän voi muutakin keskustella asiasta, mutta miten pitkään avattu maapähkinävoi pysyy teidän mielestä hyvänä jääkaapissa? Itsestä tuntuu, että se on jo viikon tai kaksi jälkeen pilalla, maku ei ole enää sama, kuin avatessa. Netistä haeskeltuna maapähkinävoin sanotaan pysyvän syömäkelpoisena kuukausia, vaikea uskoa.
Kommentit (6)
Huoneenlämmössä säilyy todella pitkään, päivämäärään saakka. Parasta ennen pvm ylittänyt on joskus maistunut ummehtuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pidä jääkaappiin laittaa, hyvänen aika sentään. Sehän vain kovettuu siellä kivikovaksi. Säilyy huoneenlämmössä lähes rajattomasti.
Ok! Oon vaan tottunut pitämään muita rasvapitoisia jääkaapissa, kuin oliiviöljy ja kookosöljy. Sekoittaa, kun mm. rypsiöljy kasvisöljynä tarvitsee taas olla jääkaapissa. Ei se maapähkinävoi toki ihan kivikovaksi itsellä mene, vaan saa aika helposti lusikalla höttökimpaleen, kuin pehmeää voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pidä jääkaappiin laittaa, hyvänen aika sentään. Sehän vain kovettuu siellä kivikovaksi. Säilyy huoneenlämmössä lähes rajattomasti.
Ok! Oon vaan tottunut pitämään muita rasvapitoisia jääkaapissa, kuin oliiviöljy ja kookosöljy. Sekoittaa, kun mm. rypsiöljy kasvisöljynä tarvitsee taas olla jääkaapissa. Ei se maapähkinävoi toki ihan kivikovaksi itsellä mene, vaan saa aika helposti lusikalla höttökimpaleen, kuin pehmeää voita.
Öljyjäkään ei tarvitse jääkapissa säilyttää, ellei sitten käyttö ole aivan satunnaista. Pimeässä kyllä kannattaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rypsiöljyn ei tarvitse olla jääkaapissa. Ainakin mun purkissa lukeekin että säilytys huoneenlämmössä. Mulla on kaikki öljyt ja maapähkinävoi lämpimässä.
Ainakin S-Ryhmän toinen suosituista maapähkinävoista sanoo tölkissä, että "avattuna jääkaapissa". Valmistaja ei varmaan tiedä?