Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhe halusi tänään laavulle, mutta nyt kaikki on pahalla päällä

Vierailija
26.02.2023 |

Syy? Koska minä, äiti, sanoin että hoitakaa te tämä homma.

Jännä juttu, miten se laavulle meno ei olekaan enää kivaa.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hoitamista se vaatii? Vähän evästä reppuun ja kaikille tarpeeksi vaatetta päälle. 

Vierailija
2/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin. Ja olipa ihanaa kun puoliso hoiti tällä kertaa lähtöön liittyvät asiat, hankki eväät ja patisteli lapset liikkeelle. Oli mukava retki.

Tsemppiä sinne, varmasti teilläkin on ihan mukavaa kun pääsette lähtemään, valmistelu ja lähtö usein eniten kiristää hermoja. Toisaalta, miksi et vähän auttaisi, jos niin pysyy parempi tuuli kaikilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hoitamista se vaatii? Vähän evästä reppuun ja kaikille tarpeeksi vaatetta päälle. 

Jospa kukaan ei halua itse laittaa evästä reppuun, vaan vaatii, että ap tekee senkin?.

Vierailija
4/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tarkoitin siis, että miten ne nyt ei osaisi sitä hommaa hoitaa. Miksi vain äidin pitäisikään?

Vierailija
5/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai makkarat ja tulitikut reppuun ja vaatteet päälle

Vierailija
6/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laittavat omat tavaransa, ja sitten menoksi. Sen päivän kun näkisi, että joku laittaisi tavarat valmiiksi äidille.

Vierailija
7/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla myös kiinni äänensävystä ja tavasta, millä asian ilmaisit? Voi tulla mielikuva, ettei sua kiinnosta toisten kanssa retkeily. Jos ystävällisesti pyytää, että hei voisitteko te katsoa meille eväät tällä kertaa, olis tosi kiva ja kiitos, ei siitä pitäisi kenenkään tulla pahalle tuulelle.

Vierailija
8/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen perhe.

Vierailija
9/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki tekee jotain

Lapset pukee

Minä keitän kaakaon

Mies pakkaa repun ja katsoo tulitikut

Vierailija
10/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä retkivalmistelut on isän homma, äiti hoitaa melkein kaikkialle muualle lähdöt. Ärsyttäisi kyllä jos aina kaikki ois yhden tehtävä. Lapset on pieniä, eivät osaa vielä itse, mutta ehkä pian.

Vierailija
11/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HALOO! Kukaan muu "EI OSAA" paitsi ÄITI!

....minä juon nyt kahvia, terveisin äiti! Tehkää eväät. Tulos on aloitus!

Vierailija
12/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on tuhat muutakin polttamassa makkaroitaan.

Vierailija
13/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa muka laavulle? Yhtä kärsimystä tuollaiset reissut on.

Vierailija
14/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä äitiäkin joskus yllättäin väsyttää.

Ihan ok, ap. Ei haittaa.

Vierailija
15/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä ei ole totta, sillä tuli ihan paha mieli ap:n puolesta. Aikamoinen vätys mies ja vätys muut perheenjäsenet, jos automaationa olettavat, että äiti mikromanageroi kaikki muut kivalle laavureisulle ilman, että täytyy itse laittaa tikkua ristiin. Ap, anna perheenjäsenten mököttää. Tee sinä jotain kivaa, mitä itse haluat. Jos olisit halunnut laavulle, lähde yksin. Jos haluat syödä suklaata, maata sohvalla ja selata instaa, tee se. 

Vierailija
16/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuva äiti on aina yhtä ihana.

No niinpä. Sitten äiti valittaa laavulla kun perhe on pakannut väärät makkarat, väärän sinapin ja tulitikutkin jätitte kotiin. Ette te vaan osaa, kaiken joutuu itse tekemään.

Vierailija
17/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinne laavulle pitäisi oikein järjestää, että ei millään jaksa? Makkarapaketti?

Vierailija
18/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä ei ole totta, sillä tuli ihan paha mieli ap:n puolesta. Aikamoinen vätys mies ja vätys muut perheenjäsenet, jos automaationa olettavat, että äiti mikromanageroi kaikki muut kivalle laavureisulle ilman, että täytyy itse laittaa tikkua ristiin. Ap, anna perheenjäsenten mököttää. Tee sinä jotain kivaa, mitä itse haluat. Jos olisit halunnut laavulle, lähde yksin. Jos haluat syödä suklaata, maata sohvalla ja selata instaa, tee se. 

Kyllä se on totta varmaan suurimmassa osassa suomalaisperheissä. Äiti laittaa, äiti tekee, äiti hoitaa... Muut on ihan kädettömiä ja kädettömin se toinen vastuunkantaja eli isä.

Vierailija
19/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Sitten äiti valittaa laavulla kun perhe on pakannut väärät makkarat, väärän sinapin ja tulitikutkin jätitte kotiin. Ette te vaan osaa, kaiken joutuu itse tekemään.

Jep, oma äitini oli juuri tuollainen. Vakiovalitusvirsi oli, kun joutuu kaikki aina itse tekemään.

Vierailija
20/90 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miksi ei osata ottaa oikeita? Jos perheelle kelpaa vaan se äidin laittama, niin miksi ei sitten oteta mallia ja tehdä niin kuin se kaikkivoipa äiti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän