Perhe halusi tänään laavulle, mutta nyt kaikki on pahalla päällä
Syy? Koska minä, äiti, sanoin että hoitakaa te tämä homma.
Jännä juttu, miten se laavulle meno ei olekaan enää kivaa.
Kommentit (90)
Me käytiin. Ja olipa ihanaa kun puoliso hoiti tällä kertaa lähtöön liittyvät asiat, hankki eväät ja patisteli lapset liikkeelle. Oli mukava retki.
Tsemppiä sinne, varmasti teilläkin on ihan mukavaa kun pääsette lähtemään, valmistelu ja lähtö usein eniten kiristää hermoja. Toisaalta, miksi et vähän auttaisi, jos niin pysyy parempi tuuli kaikilla?
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitamista se vaatii? Vähän evästä reppuun ja kaikille tarpeeksi vaatetta päälle.
Jospa kukaan ei halua itse laittaa evästä reppuun, vaan vaatii, että ap tekee senkin?.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hoitamista se vaatii? Vähän evästä reppuun ja kaikille tarpeeksi vaatetta päälle.
Niin tarkoitin siis, että miten ne nyt ei osaisi sitä hommaa hoitaa. Miksi vain äidin pitäisikään?
Ai makkarat ja tulitikut reppuun ja vaatteet päälle
Kaikki laittavat omat tavaransa, ja sitten menoksi. Sen päivän kun näkisi, että joku laittaisi tavarat valmiiksi äidille.
Se voi olla myös kiinni äänensävystä ja tavasta, millä asian ilmaisit? Voi tulla mielikuva, ettei sua kiinnosta toisten kanssa retkeily. Jos ystävällisesti pyytää, että hei voisitteko te katsoa meille eväät tällä kertaa, olis tosi kiva ja kiitos, ei siitä pitäisi kenenkään tulla pahalle tuulelle.
Meillä kaikki tekee jotain
Lapset pukee
Minä keitän kaakaon
Mies pakkaa repun ja katsoo tulitikut
Meillä yleensä retkivalmistelut on isän homma, äiti hoitaa melkein kaikkialle muualle lähdöt. Ärsyttäisi kyllä jos aina kaikki ois yhden tehtävä. Lapset on pieniä, eivät osaa vielä itse, mutta ehkä pian.
Vierailija kirjoitti:
HALOO! Kukaan muu "EI OSAA" paitsi ÄITI!
....minä juon nyt kahvia, terveisin äiti! Tehkää eväät. Tulos on aloitus!
Siellä on tuhat muutakin polttamassa makkaroitaan.
Kuka haluaa muka laavulle? Yhtä kärsimystä tuollaiset reissut on.
Kyllä sitä äitiäkin joskus yllättäin väsyttää.
Ihan ok, ap. Ei haittaa.
Toivottavasti tämä ei ole totta, sillä tuli ihan paha mieli ap:n puolesta. Aikamoinen vätys mies ja vätys muut perheenjäsenet, jos automaationa olettavat, että äiti mikromanageroi kaikki muut kivalle laavureisulle ilman, että täytyy itse laittaa tikkua ristiin. Ap, anna perheenjäsenten mököttää. Tee sinä jotain kivaa, mitä itse haluat. Jos olisit halunnut laavulle, lähde yksin. Jos haluat syödä suklaata, maata sohvalla ja selata instaa, tee se.
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuva äiti on aina yhtä ihana.
No niinpä. Sitten äiti valittaa laavulla kun perhe on pakannut väärät makkarat, väärän sinapin ja tulitikutkin jätitte kotiin. Ette te vaan osaa, kaiken joutuu itse tekemään.
Mitä ihmettä sinne laavulle pitäisi oikein järjestää, että ei millään jaksa? Makkarapaketti?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä ei ole totta, sillä tuli ihan paha mieli ap:n puolesta. Aikamoinen vätys mies ja vätys muut perheenjäsenet, jos automaationa olettavat, että äiti mikromanageroi kaikki muut kivalle laavureisulle ilman, että täytyy itse laittaa tikkua ristiin. Ap, anna perheenjäsenten mököttää. Tee sinä jotain kivaa, mitä itse haluat. Jos olisit halunnut laavulle, lähde yksin. Jos haluat syödä suklaata, maata sohvalla ja selata instaa, tee se.
Kyllä se on totta varmaan suurimmassa osassa suomalaisperheissä. Äiti laittaa, äiti tekee, äiti hoitaa... Muut on ihan kädettömiä ja kädettömin se toinen vastuunkantaja eli isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Sitten äiti valittaa laavulla kun perhe on pakannut väärät makkarat, väärän sinapin ja tulitikutkin jätitte kotiin. Ette te vaan osaa, kaiken joutuu itse tekemään.
Jep, oma äitini oli juuri tuollainen. Vakiovalitusvirsi oli, kun joutuu kaikki aina itse tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ei osata ottaa oikeita? Jos perheelle kelpaa vaan se äidin laittama, niin miksi ei sitten oteta mallia ja tehdä niin kuin se kaikkivoipa äiti?