Onko teillä tuttavia joita ei voi päästää lasten lähelle? Siis puheenaiheet sellaisia, usein ohi suun möläyttelee kaikkea outoa?
En ole kutsunut enää vuosiin kylään mutta joskus vuosia sitten kun tuli käymään, toi mukanaan omia tölkkejä vaikka ihan kahvittelu piti olla. Sitten rehvastelee lapsille sopimattomilla aiheilla. Omatkin lapsensa kuulemassa näitä. Ja kotona varmasti sama peli jatkuu. Enkä ole ainoa kun on toisen kaverimme menneisyyden salaisuuksiakin isoon ääneen taivastellut tämän lapsille vaikkeivat he tienneet aiheesta mitään jne.
Minusta vaan kaikkia aiheita ei ole sopiva jakaa lasten kuullen.
Kommentit (2)
Oli sukulainen, joka aloitti aina lasten käännyttämisen oman uskontonsa kannattajiksi - lasten iästä pahemmin piittaamatta. Lapseni eivät olleet kotona tottuneet hengelliseen väkivaltaan, joten Jumalasta puhuminen vain oudoksutti heitä.
Oli parempi olla tapaamatta kokonaan tätä lähisukulaista ja tavallaan se oli sääli, sillä lapset eivät koskaan oppineet tuntemaan isoisäänsä.
Lapseni isovanhemmat, eli minun vanhemmat, ovat käyttäytyneet niin että lastani alkoi ahdistaa. Ukrainan sodan alettua jatkuvasti puhuivat lapsen kuullen juttujaan kuinka suomeenkin tulee kohta sota. Lievä muistisairaus kuvioissa joten asiasta sanominen ei aina auta. Tapaamisia hieman vähennetty ja olen itse aina paikalla jotta saan keskeytettyä jos jutut menee lapselle pelottaviksi.