Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyys ja koulukiusaamistausta

Vierailija
23.02.2023 |

Onko joku yksinäinen näin aikuisena, ilman että taustalla on koulukiusatuksi tulemista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/7 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen ja aikuinen (yli 30 vuotias) enkä enää pidä koulukiusaamista syynä nykyiseen tilanteeseeni. Vaikka melko kauan se kesti. että pääsin siitä tuskata irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ajatella, ettei mukana olisi edes jonkunasteista koulukiusaamista.

Vierailija
4/7 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että yksi syy yksinäisyyteeni on koulukiusaaminen. Ryhmästä poissulkemista. Tämä on yleistä tyttöporukoissa. Pojat ovat agressiivisempia.

Minulla on mennyt luotto ihmisiin. On vaikea olla ryhmässä. En tunne, että olisin ryhmän tasavertainen jäsen. Alan ikäänkuin kerjäämään, että minua halveksitaan.

Olin jo ala-asteella masentunut ja sosiaalisesti kömpelö. Tämä on syynä kiusaamiseen. Lisäksi perhetausta.

En tule enää sopeutumaan yhteiskuntaan normaalilla tavalla

Vierailija
5/7 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmästä poissulkemiseen ei opettajat pysty oikein puuttumaan.

Nimittelyyn ja fyysiseen kiusaamiseen kyllä, jos opettajat näkevät tilanteen.

Vierailija
6/7 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sitten yliherkkyyden aiheuttaman sosiaalisen kuormituksen osuus yksinäisyyteen.

Ja mikä osa on valintaa olla yksinäinen ja mikä sitä, ettei pysty muodostamaan ystävyyssuhteita.

Yksinäisyys on monen asian summa.

Vierailija
7/7 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen on oikeasti todella järkyttävää. Lapsen on pakko mennä kouluun. Ei voi vaihtaa työpaikkaa, niinkuin aikuinen. Tai jättäytyä työttömäksi.

Minulle koulukiusaaminen aiheutti lopulta sulkeutumisen. Lakkasin puhumasta koulussa, olin hiljaa. Olin hiljaa, jotta ärsytän mahdollisimman vähän ihmisiä. Laskin päiviä, kauanko pitää vielä kärsiä siinä koulussa.