R kioskin naurettavat hinnat!
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävää että kioskissa on korkeat hinnat. Mutta mä ihmettelen miksi ne on melkein aina jonkun ruokakaupan vieressä? Eikö olisi kannattavampaa olla muualla? Itse ainakin valitsen sitten sen halvemman kaupan.
Tätä olen myös ihmetellyt. Täälläkin R-kioski on S-marketin yhteydessä. Nopea kauppa käydä, ei yleensä juuri jonoja, miksi maksaisin jostain karkista tms. ylimääräistä käymällä R-kioskissa?
R-Kioskinhan piti lanseerata uusi automaattikioskityyppi. Ilman henkilökuntaa a maksu kortilla. Jossain kai on kokeiltu mutta onkohan sekään sitten lyönyt leiville lainkaan...?
No tietenkin ovat automatisoimassa tätäkin, kuka sitä ihmistä myyjänä tarvitsee? Tarpeeton kuluerä vain joka on pois yrityksen omistajien bonuksista ja optioista. Minä ainakin pysyn kaukana roboteista ja tekoälyistä jotka varastavat tietosi ja tuhoaa ihmisten työpaikat.
Kyllähän alkaa etenki pk-seudulla oleen kioskeissa maahanmuuttajataustaista henkilökuntaa tiskin takana selkeesti useammin. En tieä onko yrittäjää vai palkollista mutta kertoo vähän siitä ettei tuo ruokalähettivertaus ole kaukaa haettua. Hyvää palvelua selvällä suomella oon kyllä itte aina saanut niin ei siinä mitään.
En käy koskaan R-kioskilla. Miksi R-kioskilla pitäisi käydä? Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa!!!
Vierailija kirjoitti
Kenellä on vielä varaa käydä ulkona pullakahveilla ja haaskata noihin rahapeleihin joista ei monikaan voita.
Rahapelejä en pelaa mutta kyllä nyt pullakahviin on tottakai varaa. Sen tosin nautin sitten aina mieluummin oikeassa kahvilassa enkä pahvimukista tototiskin reunalla.
Konsernin ahneus on syynä, miksi R-kioskeilla menee nykyään huommin kuin ennen. Isoja katteita kun nyhdetään asikkaiden lisäksi myös suoraan kauppiaiden selkänahasta, niin se tekee toiminnasta monen kauppiaan kohdalla kannattamatonta. Kauppiaat joutuvat ostamaan tuotteet tietyistä tukkuportaista ja sisäänostohinnat saattavat olla korkeampia kuin esim. Pristmasta ostettaessa. R-konserni on siis laittanut omat katteensa myös tukkuhintoihin ja saa nyhdettyä rahaa näin kauppiaiden selkänahasta. Lisäksi kauppiaat maksavat kaikesta liiketoiminnastaan sovitun prosenttiosuuden konsernille. Näin olen kuullut kauppiaiden kertomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä kassojen työmäärää; veikkaus, lippupalvelu, kahvin valmistus, hot dogien paisto, lehtituotteet, Postin paketit, Matkahuollon paketit, laskujen maksupalvelu, irtomyyntituotteiden myynti, tupakat... Sitten vielä asiakkaiden neuvonta, rupattelu ja useasti on vain yksi kassa käytössä ja pitkä jono.
Miten voi olla pitkäjono, jos siellä ei kukaan käy?
Asiakkaat on yleensä niitä, joiden palveluista kioski saa vähiten tuottoa, eli nuo pakettipalvelut, liput ja veikkaus. Se varsinainen myynti pienenee koko ajan, koska ei ole mitään järkeä ostaa limsaa tuplahintaan kun vieressä on yleensä kauppa.
Oi että kyllä se oli toista vielä 2000-luvun alussa
Juhannuksena jono ovelle asti,mäyräkoira lähti näpistelijöiden mukaan viuhaa tahtia. 8h vuoro,ei taukoja etkä ees vessaan päässy kun oli kokoajan jonoa.
T.ärräntäti vuosilta 1998-2010
Ei ole enää Mutkanperällä R-kioskia.
SamiSanta
Lähiostarin R-kioskilla tulee käytyä enää harvoin kun netissä onnistuu veikkaukset ja HSL-lipun lataukset (pitkään se kestikin!), lähinnä se on postin hakupaikka, joskus kahvi mukaan. Minua käy sääliksi se ahkera mukava yrittäjäpariskunta, siksi ostan lisäksi ainakin sen kahvin. Ei taida olla pitkään tulevaisuutta tällä kioskilla kun kaksi ruokakauppaa vieressä jotka myy karkit & snacksit sekä pullat paljon halvemmalla.
Ärräboksi tai ärräpussi on hyvä systeemi lähettää paketteja kun posti on sellainen sekoilulaitos nykyään.
Meillä on kiva yrittäjä. Itse myyn paljon mm torissa, pyrin kaikki lähettämään ärräpostina.
Otan usein kahvin ja ystäväni kanssa käydään ärrällä pikatreffeillä.
Jätän sinne viikossa n 10 e, ei paljoa, mutta tyhjää enemmän
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan näitä lopetetaan. Pk-seudulla viimeisimpinä siltamäen ostarilta, malminkartanosta ja kivenlahdesta. Mitä veikkaatte seuraavaksi lakkautuslistalle?
Vantaanlaaksossa on ärrä vielä jäljellä pikkuostarilla pizzerian vieressä jossa ei ole ohikulkuliikennettä ja vain pari kerrostaloa vieressä. Alepaa tai k-markettia ei tosin ole lähimaillakaan, Kivistössä lähimmät.
Vantaanpuiston ostaria siis tarkoitin.
Pelaamaankaan ei pääse jos ei ole veikkauskorttia. Meni siis hohto siitäkin kun aikuinen ihminen ei voi lottoa laittaa vetämään ilman rekisteröitymistä.
Vierailija kirjoitti:
Pelaamaankaan ei pääse jos ei ole veikkauskorttia. Meni siis hohto siitäkin kun aikuinen ihminen ei voi lottoa laittaa vetämään ilman rekisteröitymistä.
Veikkauskortti on itsellä ollut jo niin pitkään kun niitä on ollut. Sitä ennen oli paperilappu jolla ilmoitettiin pankkitilin numero. Paljon kätevämpää ja turvallisempaa että rahat tulee suoraan tilille. Hohdosta en tiedä. Ennen näki niitä eläkeläisiä joilla oli iso nippu kuponkeja joita sitten pyysivät kioskin kassaa tarkistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ennen näki niitä eläkeläisiä joilla oli iso nippu kuponkeja joita sitten pyysivät kioskin kassaa tarkistamaan.
Se oli kyllä kanssa palvelu johon meni aikaa mutta ei sitten tule kassaan rahaa (ellei saa myytyä uusiksi niitä voittamattomia pelejä seuraavalle kierrokselle jatkoon). Paljon pientä häsäämistä mutta eurot ei liiku. Ja veikkaus tai hsl miettii koko ajan omia rahojaan että mistä voi tinkiä ja saako lotot ja liput myytyä kuitenkin sitäkin pienemmillä kustannuksilla suoraan netissä.
Eilen just ostin -50% alennuksella kaksi pullaa, hintaa jäi 2e. Jäin miettimään että oisin ostanut normaalihinnallakin jos olisin tietänyt kuinka hyvää on.
Ei pysty kun joutt maksamaan sen franching-maksun. Se on lisättävä hintoihin. Kaiken muun kulun lisäksi.