R kioskin naurettavat hinnat!
Kommentit (259)
Paketteja haen/vien. Ostan pieniä karkkeja.
Lapsille ostan prepaid-kortteja esim. Google, Xbox, iTunes jne.
Sitten hyödynnän välillä juomatarjouksia eli esimerkiksi niitä kaksi energiajuomaa tasarahalla. Valmiiksi pussitettuja irtokarkkeja ostan joskus, mitään karkkilaareja ei ole lähi-Ärrällä ollut vuosiin. HSL:n matkalippuja on tullut myös ostettua. Prepaid-puhelinliittymiä jos on ollut tarvetta.
Joskus tuli ostettua lehtien irtonumeroita jos on ollut hyviä kampanjoita tai oheislahja, mutta viimeksi kun kävin niin valikoima oli supistunut selvästi joten se oli varmaankin siinä.
Lähi-Ärrä on sen verran pieni ettei siellä ole mitään isoa snack/eväs-hyllyä kuten suuremmissa, joten ehkä senkään vuoksi se puoli ei vaikuta niin houkuttelevalta. Yritän aina välillä tukea yrittäjää vaikka muualla olisi halvempaa ettei seutu ihan kokonaan kuihdu ja jää perinteisten kauppojen varaan.
Juuri tänään oli juttua jonka mukaan kioskeja suljetaan tappiollisina ja franchise-yrittäjillä menee huonosti. Ei ole mitään kultakaivoksia.
Ennen aukioloaikojen vapauttamista saattoi olla hyväkin bisnes. Se kymmenen vuotta kun keskiolutta sai ainoastaan kioskilta kun viereinen kauppa oli kiinni.
Nykymaailmassa kioskit on katoavaa kansanperinnettä. Veikkauksen pelit on verkossa ja asiakaskunta muutenkin koko ajan ikääntyy ja kuolee pois.
Isoissa kaupungeissa näkee usein kioskeissa rakennustyöläisiä kahvitauolla mutta siihenkin on viime aikoina tullut suhdannekuoppa.
Sääli kuitenkin kun ovat monessa paikassa olleet paikallisten ihmisten perinteinen kohtauspaikka. Mutta asiakkaat itse valitsee.
tänään yles hyvä juttu noista r-kioski kuvioista.yrittäjät alkavat velkaantua. se franchaising juttu ei toimi.valikoimaa ei saa itse päättää ym.ongelmia.käyn usein ärräl ostamas lehtiä
Ketjun suomenjohtajalta aika noloja selittelyitä, ei siinä historia paljoa paina jos aika on ajanut ohi...
Jutussa maininta että uusista yrittäjistä melkein puolet on ulkomaalaistaustaisia. Pitää kyllä paikkansa omien havaintojenkin perusteella mitä olen ärrällä asioinut lähiöissä ja varsinkin idässä.
Hyvin sujuu yleenä palvelu mutta tietävätköhän mihin ovat päänsä pistäneet...? Sitä omaa liikkumavaraa ei juuri ole eikä mahdollisuuksia parantaa toimintaa omalla tekemisellä kuten vaikka ravintolapuolella jossa toki alkupääomaa vaaditaan enemmän.
röökikundi kirjoitti:
tupakkia käyn ostamassa
Säästät paljon rahaa jos et osta tupakkaa,
Vierailija kirjoitti:
Siellä käydään pullakahvilla tekemässä lotto/toto/keno/pitkäveto mitä näitä nyt on. Ja ostetaan tupakkia.
Eli turhuutta kaikki.
Pienistä murusista ne saa koittaa kerätä myyntiä. Ei ole enää lukemista matkustavaisille vaan paketteja, kahvia, hodareita, karkkeja, tupakkaa, lonkeroita, matkalippuja ja uhkapelejä.
Mutta kun yksi tai useampi noista alkaa hiipua tai siirtyy kätevämmin vaikka verkkoon, ei liikevaihtoa ole tarpeeksi. Hankala yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Eli turhuutta kaikki.
Siksi se onkin kummaa ettei kioskeilla menesty. Turhuutta myymällä tehdään aina parasta tiliä!
Nuo on vähän jäänne niiltä ajoilta, kun kaupoilla oli tiukemmat aukioloajat. Kauppojen aukioloajat ovat tasaisesti vapautuneet, eikä noilla kioskeilla ole enää juurikaan virkaa. Kiireisillä paikoilla kuitenkin on asiakkaita. Lähinnä veikkauksen kuponkeja siellä ostellaan. Moni ei kai tiedä, että S-marketissakin voi ladata HSL:n kortin.
Lähialueelta hävinnyt 2 liikettä lähiaikoina. Oli kuitenkin paikalla vuosia. Korona on saattanut lisätä etätöiden tekijöitä, eikä enää ole kahvin yms ostajia työmatkoilla liikkeellä yhtä paljon.
Tänä vuonna loppunut Helsingistä ainakin herttoniemenrannasta, pukinmäestä, tapulikaupungista ja malminkartanosta. Ne on sellaisia ollut joiden ohi olen pyörälenkillä usein aikaisemmin ajanut ja joskus pysähtynyt muttei siis enää.
Joskus vuosia sitten kävin r-kioskilla tekemässä loton tai pitkävedon, nykyisin en oikein pelaa veikkauksen pelejä ja jos pelaan niin teen ne netissä. Ennen vanhaa joku limu tai karkkipussi saattoi tarttua matkaan r-kioskilta kun siellä kävin.
Nyt en ole käynnyt enää vuosiin r-kioskissa. Jos kauppaan menen niin valitsen sen edullisimman kaupan eli lidl. Lidl on ainut kauppa missä oikeastaan käyn.
Voisi kuvitella että valtava menestys kun monesti ollut valtavat jonot kun olen käynyt.
Mutta eihän se siitä johdu että oisi isoja ostoksia tekeviä asiakkaita vaan yleensä kauheaa aikaavievää selvittelyä yhden asiakkaan pakettilähetysten kanssa tai vanhuksia joilla kymmenen veikkauksen kuponkia tarkistettavana jos noissa jotain olisi.
Eli aikaa menee mutta kassaan ei tule rahaa. Ja muut asiakkaat lähtee ovelta pois kun näkee jonot...
Ostan ärrältä joskus tupakkaa, kun kaupassa sitä joutuu usein jonottamaan. Silloin tällöin olen myös syönyt ärrän hodarin, ne on hinta-laatu-suhteeltaan yllättävän hyviä.
Eipä tule juuri käytyä. Joskus olen postilähetyksen sieltä noutanut tai ostanut jotain latauskortteja. Joka kioskissa on aina joku vakioporukka juomassa kahvia ja käyttämässä veikkauksen palveluita.
Muistan kun teininä oli luukkukioskeissa sellaisia ulkomaisia lehtiä joita ei ollut toivettakaan mistään marketeista saada. Ja piti englanninkielistä nimeä myyjälle tavata ja lasin takaa osoitella kun eihän niitä voinut sieltä näyteikkunasta itse ottaa.
Ei ollut internettiä silloin, huoh.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna loppunut Helsingistä ainakin herttoniemenrannasta, pukinmäestä, tapulikaupungista ja malminkartanosta. Ne on sellaisia ollut joiden ohi olen pyörälenkillä usein aikaisemmin ajanut ja joskus pysähtynyt muttei siis enää.
Ja Robalta plus Uudenmaankadulra. 5 kulmaa vetää ulkkari
Silloin tällöin tulee käytyä. Esimerkiksi pakettipalvelun takia. Joskus saatan kipaista myös sen maidon. Aina mukaan tarttuu jotain heräteostoksena :D eikä mun talous kaadu tähän.