R kioskin naurettavat hinnat!
Kommentit (259)
Ihan ymmärrettävää että kioskissa on korkeat hinnat. Mutta mä ihmettelen miksi ne on melkein aina jonkun ruokakaupan vieressä? Eikö olisi kannattavampaa olla muualla? Itse ainakin valitsen sitten sen halvemman kaupan.
Ihmettelen, miksi joku sieltä ostaa jotakin jos kauppa on lähellä.
Ei kukaan. Kuvittelevat tekevänsä hotdogeja ja se kauhea rasvankäry tarttuu kaikkialle. Leijuu kauas. Miten myyjä kykenee olemaan siellä.
Kahvi ihan ok ja leimapassilla joka 6. Ilmaiseksi.
Siellä käydään pullakahvilla tekemässä lotto/toto/keno/pitkäveto mitä näitä nyt on. Ja ostetaan tupakkia.
Persaukisilla on persaukisten ongelmat. Menisitte töihin niin ei tarvitsisi märistä.
Ei lähi R-kioskissa enää myydäkään juuri mitään. Valikoima supistettu puoleen aiemmasta. Suurin osa asiakkaista taitaa olla paketin lähettäjiä tai noutajia. Kioskissa myös seinällinen pakettiautomaattilokeroita. Ennen peliongelmaiset maksoivat kioskin vuokran häviämällä viidellä koneella.
Nyt koneita kaksi ja tunnistautumisen myötä niilläkään koneilla harvoin on ketään. Aiemmin peliongelmaiset ravasivat nostamassa rahaa lähiautomaatilla ja kioskin kassalla ja syöttivät setelin toisensa jälkeen pelikoneisiin. Myös lähikoulun alaikäiset yrittivät aina pelaamaan, kun myyjän silmä vältti.
Monesti napaan keskikokoisen opiskelijakahvin (1,5 e) mukaan liikkuessani kaupungilla. Joka 6 on ilmainen oli ihan ok hinta satunnaisesta kahvinjuonnista.
Välillä on joissain kylmähyllyn juomissa myös hyviä tarjouksia, jolloin hinta jää läheistä S-markettiakin halvemmaksi.
Ärrällä tulee käytyä ihan myös senkin takia, että sieltä saa lähimmät postipalvelut, käyn siis noutamassa ja lähettämässä postia siellä. Aika monipuolinen kioski nykyään, joten keksin kyllä monta syytä siellä asioida. Paikallinen yrittäjä on myös todella mahtava tyyppi.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen ärrällä käynyt ehkä kerran, passin hakemassa.
Eipä siellä ole juuri mitään muuta sellaista minkä takia tarttis käydä.
R-kioski. Nopeaa ja tympeää on asiointi.
Veikkauksen teen ja joskus ostan jonkun kirjan tai pokkarin sieltä.
Lopetin käymisen kun laskujen maksupalvelu lopetettiin käteisen osalta. Se oli ainoa hyvä palvelu ärrällä. Samalla tuli ostettua lottoa ja kahviakin, mutta nyt en lottoa.
Ei viitti mennä sinne kun alkaa naurattamaan niin paljon että meinaa tukehtua.
Kioskit olivat kannattavia silloin kun kauppojen aukioloajat olivat säädeltyä ja paljon suppeampia kuin nyt. Kaupan järjestöt halusivat apajille ja veivät kioskien ja pikkukauppojen markkinat. Samalla tehtiin työstä halpaa nollatuntiorjasopimuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Siellä käydään pullakahvilla tekemässä lotto/toto/keno/pitkäveto mitä näitä nyt on. Ja ostetaan tupakkia.
Naulan kantaan osuit! Tämä on minulle hyvin tärkeä rutiini, ollut jo 30 vuotta. Herään ja lähden innoissani kioskille juomaan sumpit ja täyttämään kupongit. Tätä ei minulta kukaan vie. Ei edes ilkeät sosiaalityöntekijät tai Kelan .akat.
Kesko ja S-ryhmä tekivät kaupasta oligopolin, jossa oikeaa kilpailua ei ole ja ryöväävät myös tuottajien palkkiot olemattomiksi. Epäeettistä.
Aika harvoin tulee käytyä, kun teen veikkauksetkin itse netissä ja en tarvitse HSL-lippuakaan ladata.
En ole käynyt, mitä siellä myydään?