Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missähän vaiheessa työlliset ymmärtäisivät, että työttömillä ei ole varaa järjestää mitään synttärikemuja koko suvulle ja ystäväkaartille?!!

Vierailija
23.02.2023 |

Mielelläänhän sitä pitkäaikaistyötönkin tasavuosikymmeniään viettävänä synttärijuhlansa järjestäisi, mutta kun se ei ole ilmaista hommata tarjoiluja isolle joukolle.
Jotkut sukulaisista ja ystävistä sitten suutahtavat, kun eivät pääse mussottamaan synttärisankarin tarjoamia herkkuja juomineen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko synttärijuhlat yllätyksenä, mikset säästänyt etukäteen?

Vierailija
2/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne muut tietävät, mitä juhlien järjestäminen maksaa. Siellähän sinäkin olet mässännyt. Juhlia ei tietenkään ole siltikään mikään pakko järjestää. Anna suutahtaa.

Uhriutumistasi en ymmärrä. Olet saanut nauttia muiden tarjoamisista, sinäkö tässä nyt olet kaltoin kohdeltu? Jos taas eivät muiden juhlat kiinnosta, älä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä isompia juhlia muka niin usein että niillä on taloudellista merkitystä? Kutsut paikalle vain parhaat ystävät ja lähimmät sukulaiset, joilla on jotain merkitystä. Ei sitä serkun kummia toiselta puolelta Suomea ole pakko kutsua vaikka hän siitä myöhemmin loukkaantuisikin.

Vierailija
4/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita satasen pääsymaksu.

Vierailija
5/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä suvulta rahallista tukea!

Vierailija
6/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyrästi myönnät asian ja pyydät apua!

Tuo ei ole syy olla pitämättä juhlia!

Kaikki voi tuoda jotain!

Vierailija
7/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus..

Meillä on juhlittu lasten ja aikuisten synttäreitä, joulua, kesälomaa, on ostettu vaatteita, käydään mäkissä ja paremmissa ravintoloissa, elokuvissa, úlkomailla, teatterissa, on kausarit lintsille yms yms 

Ollaan miehen kanssa vaihtelevin kausin oltu opiskelijoita, pienipalkkasia, äippä/isyys/kotivanhempina, toimeentulotuella, työttöminä ja nyt edelleen pienipalkkaisina että saadaan myös asumistukea sekä toimeentulotukea palkan lisäksi. 

Silti - ehkäpä osataan käyttää se pienikin raha fiksusti, että riittää rahat kaikkeen siihen mihin pitääkin. 

Vierailija
8/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo totta, mutta toisaalta, edullisista aineksista tehty suolainen piirakka ja makea kakku eivät mitään ihan käsittämättömiä maksa. Jos siis piirakkaan laittaa vaikka palvirouhetta ja halpaa juustoraastetta ja kakku vaikka porkkanakakkuna. 

9/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täystyöllistettynäkään kuvittelisi kustantavani mitään kissanristiäisiä loisille.

Synttäreitä ollaan toki poikien kanssa vietetty siellä ja täällä, yleisesti kukin maksaa omansa -periaatteella.

Vähävaraisempia ollaan tuettu, koska kaveria ei jätetä.

Vierailija
10/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreitä ei ole pakko järjestää, jos ei halua. Ne voi myös järjestää monella eri tavalla, eikä juhlien tarvitse aina olla kalliita. Ainahan voi mennä esim. yhdessä syömään niin että jokainen maksaa omansa, tai pitää nyyttärit. Tarjoilutkin voi laittaa edullisesti. Kyllä minä olen nuorempana opiskelevana yksinhuoltajanakin pystynyt laittamaan juhlapöydän pystyyn.

Vierailija
11/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki järjestä, vaikka olisi varaakin. Eikä sukulaisille ole velvollisuutta selittää mitään.

Vierailija
12/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en järjestänyt 50-vuotispäiviä, koska ei ollut rahaa. Eipä sille mitään voinut, elämä on. Sitten kun minulla on mahdollista, teen matkan mikä on minun lahjani itselleni että olen täyttänyt 50 vuotta. Sukulaisia en syötä vaan nautin rahoistani ihan itse.

Vierailija
13/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä odota keneltäkään mitään synttärikemuja. En järjestä niitä itsellenikään, vaikka varaa olisi. Eikä kukaan ole tätä kyseenalaistanut. Naimisiinkin menin maistraatissa, mukana vain todistajat ja sisko miehineen. Vähän siinä sitten iltaa vietettiin. Vihaan olla huomion keskipisteenä.

Vierailija
14/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukulaiset ja ystävät haluaa juhlia, niin järjestävät sitten vaikka yllätyssynttärit. En ainakaan itse odota kenenkään järjestävän itselleni nitään kemuja. Äidille ja hänen kaksoissiskolleen aikoinaan järjestettiin serkusten ja sisarusten kesken 60 v. synttärit lähipiirille ihan kotioloissa ja tarjoiltiin vähän parempaa kotiruokaa, kakkua ja juominkeja. Ei mitään prameaa. Kaikki nauttivat olostaan ja hauskaa oli.

Vierailija
15/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita satasen pääsymaksu.

Kyllä, härskisti vaan. Niinhän kaikki muutkin tekee, erityisesti juuri avioon ryhtyvät. 

Vierailija
16/16 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on omat ja toisten syntymäpäivät yks hailee. Juhlistan ihan itse omaa syntymäpäivääni eikä siihen muita tarvita kun eihän se muille mitään merkitse koska kukin on syntynyt. Tuntuu todella typerältä vaatia muita juhlimaan jotain joka vuotista vanhenemista. 

Pitäisi olla jotain merkittävämpää saavutusta juhlia järjestääkseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi