Amazon.de - tuleeko tullimaksuja?
Saksan Amazonissa olisi myynnissä tuote, jota en löydä muualta. Ymmärrän kyllä, että Saksasta tilattaessa ei tule tullimaksuja. Kun klikkaan tuotteen tietoja esille, löytyy sille myyjäliike, joka onkin Britanniassa... Kummanko yrityksen mukaan tullit ym nyt määräytyvät: Amazon.de vaiko sen toisen?
Kommentit (7)
Tulli tulee sen mukaan mistä tuote lähetetään. Itse tilaan tuolta vain Amazonin omilta varastoilta lähteviä tuotteita, niin ei ole riskiä tulleista. Jos tilaat Briteistä lähetettävän tuotteen, tulee päälle tullit, ellei myyjä ilmoita, että hoitaa tullit asiakkaan puolesta (ja että ne kuuluvat jo hintaan).
Olen Amazon-vastainen, mutta jouduin tilaamaan pakon edestä Saksan Amazonista tuotteen, jota en Suomesta löytänyt. Yllätyin tehokkuudesta, lähetys oli perillä muutamassa päivässä ja tuotiin kotiovelle!
Tilauksessani hinta sisälsi kaikki kulut. Myyjä FKA Brands oli Briteissä, mutta varasto mahdollisesti Saksassa. Mitään tullimaksuja en suorittanut, joten joko ne oli sisällytetty hintaan tai tuote toimitettiin EU:n sisällä.
Jos saksa ei taivu, asetukset voi vaihtaa enlanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen Amazon-vastainen, mutta jouduin tilaamaan pakon edestä Saksan Amazonista tuotteen, jota en Suomesta löytänyt. Yllätyin tehokkuudesta, lähetys oli perillä muutamassa päivässä ja tuotiin kotiovelle!
Tilauksessani hinta sisälsi kaikki kulut. Myyjä FKA Brands oli Briteissä, mutta varasto mahdollisesti Saksassa. Mitään tullimaksuja en suorittanut, joten joko ne oli sisällytetty hintaan tai tuote toimitettiin EU:n sisällä.
Kieliasetusten vaihtaminen ei ole auttanut minua, sillä yhtäkkiä tilauksen edetessä kieli muuttuu kuitenkin saksaksi. Ennen Brexitiä tilasin tavaroita englannista, koska osaan sen verran englantia. Nyt en uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieliasetusten vaihtaminen ei ole auttanut minua, sillä yhtäkkiä tilauksen edetessä kieli muuttuu kuitenkin saksaksi. Ennen Brexitiä tilasin tavaroita englannista, koska osaan sen verran englantia. Nyt en uskalla.
Kyllä Briteistä voi edelleen tilata, kunhan tietää, mitä tekee. Moni iso firma, jolla ennen Brexitiä oli paljon asiakkaita muun EU:n alueella, on tehnyt tullin kanssa sopimuksen (en muista, mikä se termi virallisesti on), että tullaavat EU-asiakkaan tilauksen tämän puolesta (jolloin se myös sisältyy jo tuotteen hintaan). Tästä kyllä yleensä mainitaan jossain firman nettisivujen FAQ-osiossa.
Mm. The Ordinarylla on tällainen systeemi, ja hyvin on toiminut tilaukset heiltä Brexitin jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin tilaan Saksan Amazonilta tiettyjä tuotteita, jotka täältä netistäkin ostettuina tulisivat huomattavasti kalliimmiksi. Onhan se käännöversio sivuista hieman kökkö, mutta ihan riittävän hyvä, ja joskus aikoinaan tuli luettua saksaakin hieman, joten mitään yllätyksiä ei ole tullut. Parasta tuolla on juurikin toimituksien luetettavuus, ikinä ei vielä ole käynyt niin, että arvioitu toimitusaika olisi pettänyt (jos toimitus alkupässä hieman viivästyy, laittavat vaikka lentorahtina oletuksena olevan maarahdin sijasta, jotta toimitusaika pitää), ja tosiaan halvimmassakin toimistustavassa tuntuu olevan Suomen päässä mukana kotiinkuljetus, jos kyseessä on paketti. Olen tätä hyödyntänyt joskus tietoisesti, kun en olisi jaksanut tilattua tuotetta edes muutaman sadan metrin matkaa lähipostista kotiin (autoa ei ole). Ja ylimääräisiä postikulujahan ei tule, jos tilaa Suomeen väh. 39 eurolla ja tuotteet lähetetään Amazonin omalta varastoilta.
Ei tule, koska on EU alueella ja postittaa Eu alueen sisältä. Olen käyttänyt tätä Brexitin jälkeen. Toimii hyvin
katso mistä lähettävät sen. sehän sanotaan siellä kanssa.