Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko näin etätyöläisenä päättää itse, että siirtyy nelipäiväiseen työviikkoon?

Vierailija
23.02.2023 |

Teen töitä suurimmaksi osaksi etänä, käyn toimistolla ehkä päivän joka toinen viikko.

Puhelimessa kirjaudutaan sisään ja ulos etäpäivinäkin, mutta ei meillä kukaan kyttää, että olenko oikeasti koneen ääressä tai mitä minä täällä teen, kunhan nuo tietyt pakolliset hommat tulevat ajallaan tehdyiksi. Kokouksissa tietysti pitää olla läsnä. Välillä on hiukan kiireisimpiäkin päiviä, mutta tiedän, että ihan hyvin saisin hommat tehtyä myös neljässä työpäivässä, kun vain tekisin enkä esim. hengailisi välillä täällä.

Olen tosissani miettinyt, että voisiko sitä ihan omatoimisesti ja sen kummemmin kenellekään ilmoittelematta siirtyä nelipäiväiseen työviikkoon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai

itse siirryin 1 päiväiseen

Vierailija
2/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et tee kovin vakavaa ajattelutyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tunnustettakoon nyt tässä, että itse pidän aika usein perjantain sellaisena työpäivänä, että tsekkaan postit kertaalleen aamupäivällä ja toisen kerran iltapäivällä, ja pidän työpuhelimen kyllä auki, mutta muuten hoitelen omia asioitani eli siivoan, käyn kampaajalla ja kaupoissa, hoidan lasten asioita jne. Älkää kertoko kenellekään. Tykkään ihan työstäni ja olen siihen sitoutunut, mutta koneen ääressä istuminen sen takia että pitää istua koneen ääressä ei ole mun juttu. Kun saan työni tehtyä, niin siirryn muihin puuhiin.

Vierailija
4/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voi, kunhan hommat tulee tehdyksi ja olet tavoitettavissa, vaikket tekisikään töitä. Teen itse töitä vähän milloin sattuu ja jos ei esim. perjantaina huvita niin teen työt viikonloppuna. Olen vastaan kuitenkin aina viesteihin ja osallistun kokouksiin.

Vierailija
5/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää sopia esihenkilösi kanssa, ei me voida vaikuttaa työsoppariisi.

Vierailija
6/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tunnustettakoon nyt tässä, että itse pidän aika usein perjantain sellaisena työpäivänä, että tsekkaan postit kertaalleen aamupäivällä ja toisen kerran iltapäivällä, ja pidän työpuhelimen kyllä auki, mutta muuten hoitelen omia asioitani eli siivoan, käyn kampaajalla ja kaupoissa, hoidan lasten asioita jne. Älkää kertoko kenellekään. Tykkään ihan työstäni ja olen siihen sitoutunut, mutta koneen ääressä istuminen sen takia että pitää istua koneen ääressä ei ole mun juttu. Kun saan työni tehtyä, niin siirryn muihin puuhiin.

Minäkin voisin kuvitella tuollaista, mutta kun piru vie työ on sellaista, että työtunneista pitää tehdä tuntiselostus ja se menee projektijohdon kautta tarkastukseen ja asiakkaalle laskutukseen, niin pitää olla jotain ihan oikeaakin tapahtumaa.

Vierailija
7/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa voi, kunhan hommat tulee tehdyksi ja olet tavoitettavissa, vaikket tekisikään töitä. Teen itse töitä vähän milloin sattuu ja jos ei esim. perjantaina huvita niin teen työt viikonloppuna. Olen vastaan kuitenkin aina viesteihin ja osallistun kokouksiin.

Tämähän riippuu täysin siitä, miten työnantajan kanssa on sovittu.

Vierailija
8/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksinkertaisinta olisi vaan ilmoittaa olevansa identiteetiltään neljäpäiväistä-työviikkoa-tekevä ?

Vierailija
9/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liukuma ja etätyö mutta pitää olla tavoitettavissa ma-pe klo 9-15 mutta eihän kukaan sitä tiedä mitä silloin kotona kukakin tekee - toisaalta jos puhelin soi, pitäisi kysyttyä asiaa todennäköisesti tsekata koneelta, joten on siinä läheisyydessä oltava.

Perjantaisin usein kyllä leimaan itseni ulos omalle asialle (silloin ei tietty tarvitse myöskään vastailla puhelimeen) ja käyn hoitamassa viikonlopun ostokset ja muut asiat,  kampaajalla tms. Nytkin varasin kampaajan huomiseksi klo 13.30, joten lopetan työt yhden maissa. Ei siitä kenellekään tarvitse ilmoittaa.

Vierailija
10/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osassa töistä tämä luonnistuu hyvinkin. Tosin tässä käsittääkseni aika usein firma hyötyy. Nämä jotka kykenevät joustamaan ja vaan hoitamaan pakolliset mailit perjantaina varsin usein hoitavat ne pakolliset mailit myös lauantaina ja lomilla.

Riippuu siis työpaikasta, toimenkuvasta ja sun omasta työmoraalista.

Meillä huomattiin korona-etätyöaikaan esim että kirjanpitofirmassa (erittäin iso) asiat jumittivat pahasti ja oikeasti niiden työntekijöiden työteho laski näin asiakkaan näkökulmasta aivan liikaa.

Vierailija
11/11 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä usein pidän maanantaisin ja perjantaisin kevyemmän työpäivän etätöissä. Maanantaisin usein nukun pitkään ja vietän hidasta aamua ja perjantaisin sitten käyn esim kaupassa ennen viikonloppuruuhkia ja juurikin hoidan kampaajallakäynnit ja muut. Kirjaudun vaan aamulla sisälle ja välillä avaan teamsin niin näyttää että olen aktiivinen :) Ja kun teams yhdistetty puhelimeen niin voin usein vastata jos esim pomo tai kollega yrittää tavoitella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme