Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde vaatii paljon työtä.

Vierailija
23.02.2023 |

Monesti kuulee, että hyvä parisuhde vaatii paljon työtä. Nyt olisinkin utelias ja haluaisin tietää mitä töitä teette hyvän parisuhteen eteen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se töitä vaadi. Vaatii rakkautta, joustoa ja toisen hyvän ajattelemista puolin ja toisin. Kaikki sujuu kuin itsekseen kun molemmat miettii mikä on toiselle hyväksi

Vierailija
2/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin joskus huvittuneena.Minä en kyllä tee ns.töitä suhteen eteen muttei meidän suhde kummonen olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva paneminen on rankkaa hommaa.

Vierailija
4/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta yhteinen koti myös jakaa taakkaa. Ei tartte aina itse käydä kaupassa tai tyhjentää tiskikonetta.

Vierailija
5/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se töitä vaadi. Vaatii rakkautta, joustoa ja toisen hyvän ajattelemista puolin ja toisin. Kaikki sujuu kuin itsekseen kun molemmat miettii mikä on toiselle hyväksi

Juuri näin.

Vierailija
6/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä eivät ole luonnollista ihmiselle, niin silloin se tuntuu paljolta työltä.

Vierailija
7/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tunnu työltä kun välittää. On kai se periaatteessa työlästä puhua kaikesta, sopia kaikesta ja suunnitella tulevaisuutta, mutta samat asiathan olisi edessä yksinkin ja tavallaan rankempana. Parisuhde antaa myös tilaa kehittyä ihmisenä ja olla haavoittuvainen. Kyllä mä koen, että se antaa enemmän kuin ottaa ja ongelmat pienenee jaettuina.

Vierailija
8/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta parisuhteessa olleena voin vain sanoa että ollaan kasvettu kiinni toisiimme. Tietää jo toisen ilmeestä mitä tämä sanoo seuraavaksi.

Vierailija
9/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskalle varmaan karkin syöminenkin on uuvuttavaa työtä.

Vierailija
10/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tunnu työltä kun välittää. On kai se periaatteessa työlästä puhua kaikesta, sopia kaikesta ja suunnitella tulevaisuutta, mutta samat asiathan olisi edessä yksinkin ja tavallaan rankempana. Parisuhde antaa myös tilaa kehittyä ihmisenä ja olla haavoittuvainen. Kyllä mä koen, että se antaa enemmän kuin ottaa ja ongelmat pienenee jaettuina.

Tämä ihmiseltä, joka on suurimman osan iästään ollut sinkkuna.

Vierailija
11/21 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ei meillä mitään töitä joudu tekemään. Kaikki sujuu vaan hienosti, kun ymmärretään toisiamme ja ollaan samoilla linjoilla asioista. Jos on luonteeltaan täysin vastakohdat, niin sellaisessa tilanteessa varmaan joutuukin pinnistelemään...

Vierailija
12/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde vaatii paljon työtä. Näinhän sanotaan nimenomaan miehelle joka on ilmoittanut olevansa tyytymätön parisuhteeseen. Tällä yritetään saada mies tajuamaan, että miehessä ainoastaan on syy huonoon suhteeseen. En ole ikinä nähnyt, että naiselle noin sanottaisiin.

Vierailija
13/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne parisuhteet on yxilöistä kiinni. Huono kumppani on huono vaikka miten työstät sitä. Tuli taas itsekin koettua.

Vierailija
14/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikean kumppanin kanssa parisuhde ei vaadi ollenkaan työtä. Kaikki on helppoa ja sujuu itsekseen. Elämä on mukavaa ja toisen huomioiminen on itsestäänselvyys, ei työtä eikä mikään ylimääräinen vaiva.

Kun kumppani on itselle vääränlainen, on hirveä työ yrittää sopia kommunikoinnista, ajankäytöstä, kodin asioista, seksistä, rahasta... Ja pieleen menee yleensä silti.

Vierailija
15/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joskus menisikin hyvin, niin nainen kyllä keksii jotain säädettävää ja korjattavaa.

Vierailija
16/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian mukavuuden haluinen ryhtymään parisuhteeseen.

Vierailija
17/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ikäisenä ehdottomasti omat kämpät, niin homma sujuu.

M48

Vierailija
18/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina vaadi. Riippuu molempien persoonallisuudesta, persoonien yhteensopivuudesta, luontaisesta joustavuudesta tai sen puutteesta, siitä miten piintyneitä tapoja molemmilla on. Itse olen aika erakko luonne enkä kovin joustava joten parisuhteet on aina vaatineet ainakin oman pään sisäistä työtä paljon. Ja toki sitä keskustelua toisen kanssa. 40 jälkeen en ole enää edes halunnut parisuhdetta, koska olen jo niin piintynyt omiin tapoihini, etten sopeutuisi kenenkään kanssa yhteen. Nuorempana meni vähän helpommin. Sitten tiedän taas ihmisiä jotka ei edes ymmärrä mitä se sellainen parisuhteen eteen tehtävä työ on, kun he eivät ole sellaista tarvinneet.

Vierailija
19/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä tästä. Lisäisin vielä muutaman jutun, eli: kunnioitusta, tasa-arvoa, lempeyttä, armollisuutta, rauhantahtoisuutta. Jos ihminen on kehittänyt itsessään näitä hyviä ominaisuuksia, niin niitä ei tarvitse työstää erikseen ja kaikki onnistuu paremmin.

Vierailija
20/21 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärän ihmisen kanssa varmasti tarvitseekin töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan