Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenestäkään muusta väsyttävää puhua puhelimessa?

Vierailija
22.02.2023 |

Oon nyt sairaana,mutta terveenäkin yleensä katson itselle sopivan hetken, että jaksan puhua. Mutta nyt soitteli äiti ja isomummo tänään jo pariin otteeseen yrittänyt soittaa...
Eihän siinä, mutta äitini ei yleensä tajua lopettaa ajoissa, ja se puhelu usein venyy ja venyy kun en raaski sanoa että nyt ei enää jaksa.
Isomummon kanssa juuri pari päivää sitten puhuin, olin n. 40 asteen kuumeessa ja silloin aattelin, että no kai sitä ny pari sanaa....mutta sekin väsytti entisestään.

Mutta nyt en jaksa soittaa mummelille enää takaisin kun äidin kanssa puhuminen vei energiaa. Ja kun joudun tässä sairaana huolehtimaan lapsista, niin ei voi koko ajan maata peiton allakaan. Sitten lisäksi pitäisi yrittääesittää edes vähän pirteää puhelimessa.

Mutta yleisestikin yritän vältellä aina vastaamasta puhelimeen. Yleensä ootan et laitetaan soiton jälkeen viestiä, varsinkin jos en ole varma kuka soitti. Tai en vaan vastaa ikuisuuksiin ja sit joskus soitan takas ( yleensä äidilleni) kun koen että jaksan hetken puhua.

Mutta kyllä on raskasta kuunnella puhelimessa toisten juttuja ja niihin pitäis vielä aina jotain kommentoidaki. Onko muita jotka kokee puhelimessa puhumisen väsyttävänä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin.

Vierailija
2/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep!

Lopetin vastaamasta pitkäaikaisimmalle kaverilleni kun en vaan jaksa hänen juttujaan. Itsellä jotain kivaa kesken (siis esim. lomamatkan suunnittelu) ja sitten puhelin pirisee vaativasti ja tämä yksi alkaa antamatta suunvuoroa paapattaa jostain omasta vastoinkäymisestään johon en voi mitenkään vaikuttaa tai muusta valittamisen aiheesta.

Sinne meni oma iloinen mieli ja se lomamatkan innostunut odottelu kun tuo puhelu pilasi tunnelman ihan täysin.

Esimerkki oli ihan täysin elävästä elämästä noin kuukauden takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tarkoitin, että menin vastaamaan kun äitini soitti, ja tunsin itteni niiiin väsyneeksi puhelun jälkeen, etten millään saa itteeni soittamaan nyt isomummolle takas...tiedän että se kyselee vointia, mut en jaksaisi millään kertoa. Mutta hän on jo pariin otteeseen koittanut soitella. En vain jaksa puhua.ap

Vierailija
4/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa muutenkaan olla vaan, kun tämä yksi ihanista lapsistani on niin kova juttelee, että en halua olla aina sanomassa, että en jaksa sitä juttujen määrää.

Ja sitten taas yksi toinen ihana adhd nuori joka hiillostaa mua millon mistäkin asiasta. Yritän pysyä asiallisena, mutta ehkä tääkin nyt vähän vaikuttaa siihen ettei kiinnosta kuunnella ketään ylimäärästä ihmistä.ap

Vierailija
5/5 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa, jos on asiaa niin voi sanoa nopeasti. Minulla tulee oikeasti käsi kipeäksi kun joudun puhelinta pitämään siinä.