Onko yksittäisistä terapiakäynneistä mitään hyötyä? Jos maksaa itse ja käy keskustelemassa pari kertaa.
Akuuttia apua tarvitsen siihen, että tulisin kuulluksi ja nähdyksi. Ei tätä yksin jaksa kun on vain asioita, jotka painavat sen verran, että pitäisi saada jotain otetta ja peiliä ammattiauttajalta.
Kuitenkin psykatrille jonot on aivan helkkarin pitkät. Olen odottanut jo 10 kk, että pääsisin aloittamaan terapiaprosessin mutta en ole saanut edes aikaa psykiatrille saadakseni b-lausuntoa.
Niinpä tässä olen yrittänyt jotenkin pärjätä yksin lääkkeillä ja sairaslomalla. On myös selviät itsemurha ajatuksia ja tiedän etten halua kuolla vaan selvitä.
Niin pohdin, että jos nyt vaikka maksaisin itseni kipeäksi käymällä yksityisellä terapeutilla muutamaan otteeseen. Voisiko siitä olla mitään hyötyä? Ammattiapua en saa TK:sta mt-puolelta, olen yrittänyt kysyä jos pääsisi vaikka juttelemaan edes hoitajalle, jolla ammattitaitoa mutta ei oteta sisään.
Kommentit (5)
Siis eikö siellä saa muuta keskusteluapua kuin terapiaa? Itse kävin vuosia psykologilla noin kerran kuussa ennen kuin lopulta hakeuduin terapiaan.
Luulisin että yksityiseltä pääsisi myös psykologin vastaanotolle, mutta en tiedä onko tämä ollenkaan halvempaa kuin terapeutilla käyminen.
En ainakaan itse usko, että rahalla saa yhtään sen parempaa kuin julkisellakaan ilmaiseksi. Ihan samaa itsestäänselvien höpöttelyä.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö siellä saa muuta keskusteluapua kuin terapiaa? Itse kävin vuosia psykologilla noin kerran kuussa ennen kuin lopulta hakeuduin terapiaan.
Luulisin että yksityiseltä pääsisi myös psykologin vastaanotolle, mutta en tiedä onko tämä ollenkaan halvempaa kuin terapeutilla käyminen.
Täytyy ottaa selvää mihin sitä menisi. Tässä vaan olen vasta lämmittelemässä ajatusta, että jos kävisin jossain juttelemassa ensihätään vaikka joitakin kertoja. Tai sitten vaan yritän self-help vinkeillä pärjätä, on sekin tietysti ihan prosessoivaa löytää keinoja itsekseen käsittelyyn.
Diakoniaa on suositeltu terveysasemalla siksi aikaa kunnes pääsen psykatrille. Kuitenkin ajatus siitä, että tarvitsen mielestäni ammattiapua niin vähän kaihertaa etten vaan saa itseäni diakonian piiriin vaikka kyllä sieltäkin nyt jonkin tason tukea varmaan saisi.
Täytyy miettiä ja etsiä jotain ratkaisuja tilanteeseen.
Ap
Hyvin voit mennä. Käyt sen verran että saat apua alkuun ja jos löytyy hyvä terapeutti voit jatkaa ehkä hänen kanssaan myöhemmin.
Olen joskus ollut vastaavassa tilanteessa ja kävin juttelemassa psykologin (yksityinen) kanssa. Ajan sain nopeasti. Kokeile, et menetä mitään muuta kuin rahaa.
Voit myös soittaa Mieli ry:n valtakunnalliseen kriisipuhelimeen.