Enää juurekset on sen hintasia että voi ostaa
Välillä toki tarjouksia kuten tälki hetkel mut esim eilen kävin lidlissä eikä ainoakaan kasvis taikka hedelmä mitä hyllyssä oli ollut sen hintainen kilohinnaltaan että olisi voinut ostaa. Ei vain enää ravinne/maku/kaloripitoisuus eli laatu suhteessa hintaan täyty.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä työttömänä olen pystynyt ostamaan vielä aivan samaa ruokaa kuin ennenkin.
Lidlissä vielä kirsikkatomaatit sen hintaisia, että voi ostaa muualta ei enää pysty. Taas nousseet tomaattien hinnat pilviin.
En ymmärrä ihmisten intoa ostaa tuotteita, jotka ovat 96% VETTÄ ja sitten koko aikaa valittaa niiden hinnoista. Joo joo, on niissä sitä ja sitä vitamiinia, mutta niitä pitää syödä ihan hitosti että ns suositukset täyttyy.
Jep, kurkulla, lehtisalaatills ja tomaatilla ei tee mitään. Tai no onhan ne hassun näköisiä leivän päällä. Mutta käyttäkää ne rahat ihan oikeaan lihaan, kanaan, kalaan, juureksiin. Turhan ostaa 5e/kg vettä kun hanasta saa melkein ilmaiseksi.
Suurin osa ruoasta on "turhaa". Jos tuolla tavalla pelkkää rahaa ajattelee. Ihminen selviää parilla kymmenellä eurolla kuukaudessa. Pitää vaan alkaa syömään "ihmisrehua" joka voisi olla esimerkiksi jotain papu-riisi-mössöä. Niinhän ne tuolla kehitysmaissa elää. Kun ei ole rahaa mihinkään muuhun. Ei ihminen varsinaisesti välttämättä tarvitse sellaisia luxus gourmet ruokia mitä tavallisesti suomalaiset syö. Paljon paljon vaatimattomammalla ruoalla tulee toimeen.
Ruokamenoni eivät ole juurikaan nousseet parin vuoden takaisesta. Syön edelleen päivittäin paljon hedelmiä, kasviksia ja juureksia, mutta punaista lihaa, makkaroita, lihaleikkeleitä ja rasvaisia juustoja ostoskoristani ei löydy muuta kuin silloin jos kokkaan ja tarjoan syötävää vierailleni. En myöskään ostele ruokakaupasta kahvileipää, arkipullan leivon itse, mutta kahvilassa saatan silloin tällöin käydä leivoskahveilla. Hintojen noustua olen juonut pääasiassa murukahvia ja tuoreiden vihannesten lisäksi olen hyödyntänyt kaupan pakastealtaan valikoimia ja samoin on kalatuotteiden laita. Tupakoinnista luopuminen pari vuotta sitten tuntuu tuntuu ja näkyy päivittäisissä menoissa (n. 300 eur kuukausi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä työttömänä olen pystynyt ostamaan vielä aivan samaa ruokaa kuin ennenkin.
Lidlissä vielä kirsikkatomaatit sen hintaisia, että voi ostaa muualta ei enää pysty. Taas nousseet tomaattien hinnat pilviin.
En ymmärrä ihmisten intoa ostaa tuotteita, jotka ovat 96% VETTÄ ja sitten koko aikaa valittaa niiden hinnoista. Joo joo, on niissä sitä ja sitä vitamiinia, mutta niitä pitää syödä ihan hitosti että ns suositukset täyttyy.
Jep, kurkulla, lehtisalaatills ja tomaatilla ei tee mitään. Tai no onhan ne hassun näköisiä leivän päällä. Mutta käyttäkää ne rahat ihan oikeaan lihaan, kanaan, kalaan, juureksiin. Turhan ostaa 5e/kg vettä kun hanasta saa melkein ilmaiseksi.
Suurin osa ruoasta on "turhaa". Jos tuolla tavalla pelkkää rahaa ajattelee. Ihminen selviää parilla kymmenellä eurolla kuukaudessa. Pitää vaan alkaa syömään "ihmisrehua" joka voisi olla esimerkiksi jotain papu-riisi-mössöä. Niinhän ne tuolla kehitysmaissa elää. Kun ei ole rahaa mihinkään muuhun. Ei ihminen varsinaisesti välttämättä tarvitse sellaisia luxus gourmet ruokia mitä tavallisesti suomalaiset syö. Paljon paljon vaatimattomammalla ruoalla tulee toimeen.
Olet oikeassa siinä että ihminen saa kaiken tarvitseman hyvin vähäisestä määrästä tuotteista, eikä joka hiton aterialla ei tarvitse olla sitä 7 eri sorttia kuten Suomessa opetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama, kun esim mandarinlohkot sokerivedessä ovat puolet halvempia, joku vetää välistä??
Siihen pikkupurkkiin mahtuu ainakin 3 mandariinia ja hinta joku 80 senttiä. Kolme mandariinia tuoreina noin 2e.
Mandariinilohkot sokerivedessä on ylijäämä sadon parhaalta kaudelta ja niihin käytetään II-luokan hedelmät, mitä ei voi on myydä sellaisenaan.
Sama kaikkien hedelmien ja marjojen kanssa. Ei kait kukaan tee tähän aikaan vuodesta kukaan esim. tomaattisäilykkeitä, kun kotimainen tomaatti huippukallista ja sitä on vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kikkelis kokkelis vaan. Onkos Lidlistä pakko ostaa? Käyn K ryhmän tarjouksista ostamassa.
Minäpä kävin (kun oli pakko) ostamassa K-Marketista kalliita tomaattia, noin 6 e/kg. Tomaatit olivat homeessa seuraavana päivänä, että kiitos vaan, tämä vahvisti entisestään ajatusta, että sen kaupan ovia en enää aukaise.
Lidlissä oli esim yksi jugurtti noussut taas 10s, oli aiemmin 1.19 purkki, nyt 1.29. No pröystäilyä sellaisen myslijugurtin ostelu toki köyhältä onkin. Voihan sitä ostaa maustamattoman jugurtin ja halvan myslin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alle euron rasia? K tai Super marketeissa useinkin tarjouksessa 1e. Ei kai niitä joka päivä tarvitse ostaa?
en ole aikoihin nähnyt eurolla myytävän sitä pientä kirsikkatomaattirasiaa. Vaikka turhaa sekin ostella tomaattia keskellä talvea. Kaalia ja sipulia saa eurolla kilo.
Hedelmistä ainakin kiivit, päärynät, banaanit ja appelsiinit ovat nyt edullisia. Nuo kaikki alle 2€ kilolta. Mangot ja mandariinitkin melko edullisia, mutta menevät jo 2€ "paremmalle" puolelle. Kasvikset sen sijaan saattaa olla edullisimpia ostaa pakasteesta (ainakin siellä Lidlissä ovat hyvänhintaisia). Pakastekasvikset ovat myös ekologisempia kuin näin talvella kasvihuoneessa kasvatetut tuoreet kasvikset. Ja ne juureksethan ovat ihan erinomaisia.
Lidlin tomaattipyreen hinta nousi vuodessa 170% 0,39e - 1,05e
Kalapalat nousi 100% 2,29 - 4,49.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alle euron rasia? K tai Super marketeissa useinkin tarjouksessa 1e. Ei kai niitä joka päivä tarvitse ostaa?
en ole aikoihin nähnyt eurolla myytävän sitä pientä kirsikkatomaattirasiaa. Vaikka turhaa sekin ostella tomaattia keskellä talvea. Kaalia ja sipulia saa eurolla kilo.
Juu kyllä se haaveeksi jää euron hinnat niissäkään. Paikallisessa K-Marketissa maksoi 2,99 e. Siis se 250 g rasia.
Kurkku on turha vihannes ja suomalaiset tomaatit on muutenkin kuin vesi-ilmapalloa söisi. Vain kirsikkatomaatit on jonkunlaisia maultaan.