Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko seurustelun alku olla näin uuvuttavaa?

Vierailija
19.02.2023 |

Tuntuu, että joka kerta sama juttu toistuu. Olen kyllä vahvasti introvertti ja se on aina sama juttu, seurasta riippumaton asia, jos joudun olla pienessä tilassa pitkän aikaa jonkun kanssa. Oli se ystävä, äiti, sisarenlapsi tms. Toki isossa talossa, esim lapsuuden perheen luona, on niin paljon tilaa, että siellä saa hieman vetäytyä omaankin nurkkaan niin väsymys ei ole niin kauheaa.

Olen nyt kuukausi sitten tavannut varsin ihanan tyypin. Olen häneen ihastunut ja tunne on molemminpuolinen ja vahvistuu koko ajan.

Nyt eilen olin ensimmäistä kertaa hänen luona yötä hänen kaupungissaan, yksiössään. Lähdin heille jo aamupäivästä ajelemaan ja ohjelmaan kuului sulkapalloilua, yhteisten sarjojen katselua, peli-iltaa, sauna ja illallistamista. Sitten toki petipuuhat tuntitolkulla ja höpöttelyä. Yöllä nukuttiin muutaman tunti koiran unta ja aamu oltiin aika rauhakseen sarjoja katsellen ja sitten pyörähdettiin museossa ja kahvilla.

Nyt tulin kotiin yksin ja tunne on niin kokonaisvaltaisen uupunut, että tuntuu, että olisi ollut jossain pidemmässä reissussa. En kertakaikkiaan jaksa tehdä mitään, makoilen pimeässä huoneessa täysin virikkeettä ja laitoin älä häiritse tilan päälle, en halua yhtään sosiaalista kontaktia koko iltana enkä oikeastaan muuta kuin palautua.

Tällaista suhdetta olen toki halunnutkin, mutta tuntuu, että olen viallinen koska tapaamiskerrat toki ovat ihania, mutta uuvuttavat totaalisesti. Toki jos olisin ollut ystäväni kanssa reissussa, olen yhtä uupunut niistäkin tai vaikka sisareni, joka on super läheinen.

Kuuluuko tällainen uupumus seurustelun alkuun ja laantuuko se joskus? Tuntuu ikävältä, kun tunnen näin, kun mies ehdottaa jo parin päivän päähän näkemistä pikkuyökyläilyä ja hyvä, että tästäkään meinaan palautua.

Vai olenko vaan yksinkertaisesti kykenemätön parisuhteeseen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossakaan tunteessa ei ole mitään vikaa, mutta kun tapasin nykyisen mieheni, olo oli alusta asti niin luontevaa, että tuota tunnetta ei ollut. Kaikki oli heti simppeliä ja helppoa. Oltiin tosi ihastuneita, luulin silloin rakkaudeksi :) Sen alku se tosin olikin, mutta nyt muutaman vuoden päästä vasta tiedän olevani oikeasti rakastunut ja rakastettu. Ei olla paita ja peppu, molemmilla omat harrastukset, mutta myös paljon yhteistä tekemistä tai pelkkää olemista toisen lähellä.

Suhteet ovat erilaisia. Minulle alkuaika oli todella uuvuttavaa ja luulin että se on huono merkki kun ajattelin että "sen oikean" tavatessa kaikki pitäisi olla helppoa ja luontevaa. 

Ollaan kuitenkin oltu nyt vuosia yhdessä ja rakkautta on paljon. Meillä on kuitenkin ihan hurjan vahva jännite, joka tuntuu vieläkin ja nyt tajuan että alkuaikana se oli se mikä uuvutti. Toisen seurassa ei voinut olla luontevasti, kun oli niin paljon sähköä ilmassa. Nyt ajattelen, ettei se ollut huono asia ollenkaan. Uupumus on poistunnut, mutta vieläkin sellainen tietty voimakas kipinä tekee sen että tunnen sellaista pientä kutkuttavaa jännitystä mieheni seurassa. Uskon, että tämä on myös vähentänyt riskiä muuttua toisillemme itsestäänselvyyksiksi.

Ja pidän kyllä tuollaista helppoa ja luontevaa suhdetta edelleen oikein hyvänä asiana. Meillä vain on toisella tavalla upea suhde.

Me ei tosin olla enään niin nuoria, joten sekin varmaan vaikutti. Tässä iässä ei enää tarvi miettiä sen kummemmin, eikä jaksa leikkiä mitään kissa ja hiiri- leikkejä. Sitä ajattelee että ota tai jätä, jos ei kelpaa tällaisena :) Molemmilla oli Tinder-treffejä sen verran takana, että kyllä sitä huomasi heti, milloin kohtasi "helmen".

Juu, mekin oltiin jo keski-iässä tavatessamme ja siksikin tuntui oudolta kun toisen seurassa "jännitti" niin paljon. Kissa ja hiiri -leikkejä ei ollut, mutta olo kuin ujostelevalla pikkutytöllä, ei siis helppo ja luonteva lainkaan! Jos joskus vielä joudun etsimään uutta suhdetta niin arvostaisin kyllä helppoa ja luontevaa oloa heti alkuun, koska tällaista ei montaa kertaa elämässä jaksa. Siinä on omat puolensa ja niin on tässäkin. Halusin silti kirjoittaa tämän, koska moni voi luulla että vain helposta ja luontevasta olosta voi seurata rakastava suhde. Niinhän itsekin ajattelin aiemmin.

Vierailija
22/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunesi olivat "muutama tunti koiranunta", ja sen lisäksi aktiviteettiä koko ajan. Ja sinä ihmettelet, miksi olet väsynyt?

Ei se väsymys johdu parisuhteestasi tai introverttiydestäsi, vaan siitä, että et ole levännyt/nukkunut riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä kannattaa harrastaa vain noin puoli tuntia esileikin kanssa niin ei ala väsyttää.

Vierailija
24/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän tekemistä, väliin jää turhaa aikaa.

Vierailija
25/25 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies kirjoitti:

Seksiä kannattaa harrastaa vain noin puoli tuntia esileikin kanssa niin ei ala väsyttää.

Niin yhteensä jos on useampi varvi saman vuorokauden aikana pakosti vedettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan