Kuinka monta kuppia juot kahvia päivässä?
Itse saatan juoda jopa kymmenenkin kuppia pitkin päivää :D
Kommentit (31)
Yhden jos sitäkään nykyisin. Ennen kyllä kului, nykyään ei ole mikään pakko.
Perinteinen kahvikupin tilavuusmittahan on ainoastaan 1,25dl ja mun kahvimukin vetoisuus on 4dl,
eli kun lasketaan etten sitä kahvia ihan mukin piripintaan laita -niin se vastaa kolmea kuppia,
ja tämän 3,75dl juon ensin aamulla plus päivällä toisen sekä alkuillasta vielä kolmannen.
Yht se 3 mukia tekee siis 1,125 litraa eli 9 kuppia.
(tyydyttikö tämä vastaus sinua?)
Aamulla pannullinen ennen salia ja aamuluentoja, plus toinen pannullinen ennen töitä. Eli kaksi pannua mustana. Joka päivä.
2 kuppia aamulla, muuten on ollut pakko jättää pois kun yöunet kärsii.
Kotona ehkä kolme, töissä noin viisi.
1 kuppi. Jos enemmän niin tulee vieroitus oireita esim pään särkyä. Se taas tarkoittaa sitä, että liikaa tullut nautittua.
Nolla kuppia.
Ihmetyttää tämä oletus että kaikki suomalaiset joisivat kahvia.
Löytyy myös meitä jotka emme juo myöskään teetä. Kylmä hanavesi on paras juoma.
Vierailija kirjoitti:
Nolla kuppia.
Ihmetyttää tämä oletus että kaikki suomalaiset joisivat kahvia.
Löytyy myös meitä jotka emme juo myöskään teetä. Kylmä hanavesi on paras juoma.
älä puhu paskaa..
En yhtäkään. Ennen olin kunnon kahviaddikti, mutta sitten vaan vähensin ja nykyään ei maistu enää kuin harvoin. On mulla edelleenkin kahvinkeitin, mutta en itselleni keitä kahvia, vieraiden varalta se tuossa on.
En yhtään. Teetä juon töissä 1-5 kuppia päivässä, riippuen siitä kuinka paljon olen työpaikalla enkä muualla menossa.
Neljä yleensä, tutkimusten mukaan juuri tuo määrä ehkäisee dementiaa. Joskus vain kolme.
Nykyisin juon kofeiinitonta. Jos joskus juon puoli kuppia normikahvia, olen hereillä kolmeen saakka yöllä.
Yhden ison (0,4l) kupin. Joskus enemmän, mutta pyrin pysymään tuossa yhdessä.
Kotipäivinä aamukahvi - pari kuppia ja ehkä päiväkahvi - ainakin sunnuntaisin. Toimistopäivinä kahvikone on melkein tärkein työkaveri - eli ihan liian paljon.