Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylään mennessä "tuliaisten" vienti

Vierailija
19.02.2023 |

Onko kylää mennessä noloa viedä jotain itse leipomaa? Tuleeko viesti että tarjoilut ei kelpaa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leivotut ovat tosi tervetulleita ainakin meille.

Vierailija
2/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien aina jotain. Viimeksi itsetehtyä pataleipää, kahvia ja paskispaprua (saan sitä halvalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti aina tervetullut lahja. 

Vierailija
4/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, kenen luokse on menossa. Läheisille voi olla kiva yllätys, mutta jos et tiedä henkilön mieltymyksistä, niin ehkä fiksumpaa olla viemättä mitään omia leipomuksia...

Vierailija
5/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään syömään viemisinä on yleensä viinipullo.

Isoissa kesäkekkereissä kysytään mitä voidaan tuoda ja silloin ehkä joku piirakka tai torttu jälkkäripöytään.

Jos mennään jonkun mökille niin ruokakassien lisäksi molempia em.

Vierailija
6/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti aina tervetullut lahja. 

Papuina, kiitos. Meillä ei ole suodatinkahviin soveltuvaa keitintä.

Vierailija
7/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina vähän vaivaantunut, kun joku tuo jotakin. Pitääkö ne laittaa tarjolle vai ei?

Vierailija
8/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leipomaa? Kenen itse leipomaa? Hoono soomi.

Vierailija
9/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina vähän vaivaantunut, kun joku tuo jotakin. Pitääkö ne laittaa tarjolle vai ei?

Ei pidä.

Vierailija
10/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä.

Tarjolle tietenkin, jos ei muuta tarjoiltavaa ole

Vierailija
11/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan ne aina tarjolle ja jos niitä ei vieraat syö loppuun, nakkaan ne roskiin kun vieraat on lähteneet. Itse en koske muiden leipomuksiin. Koskaan ei tiedä toisen ihmisen hygieniakäsityksiä.

Vierailija
12/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan ne aina tarjolle ja jos niitä ei vieraat syö loppuun, nakkaan ne roskiin kun vieraat on lähteneet. Itse en koske muiden leipomuksiin. Koskaan ei tiedä toisen ihmisen hygieniakäsityksiä.

Joo, sama juttu. Minulle tuo tuliaisia juuri ne ihmiset, jotka eivät koskaan pese käsiään ja joiden kissat makaavat työpöydällä ja leikkuulaudalla. Yhden kaverini koira käy nuolemassa työpöydältä murut, olen itse nähnyt.

Yksi kaverini tuo minulle aina kahvipaketin, vaikka olen pyytänyt ettei toisi. Keitän kahvia hyvin harvoin ja usein vain silloin kun ko. kaverini käy. Minulla on kaapissa nytkin kuusi pakettia juhlamokkaa ja se on noin kymmenen vuoden kahvitarve. Kysyin kaveriltani kerran, mistä tuo kahvipaketin tuominen tuliaiseksi oikein kumpuaa ja se on kuulemma opittu lapsena kotoa. Aina vietiin kahvia tuliaiseksi ja vielä kahvikupissa, jolloin kahvia vietiin vain sen yhden pannullisen verran. En ole keltään muulta kuullut tällaista tapaa.

Vierailija
13/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä.

Tarjolle tietenkin, jos ei muuta tarjoiltavaa ole

Mutta vain siinä tapauksessa, ettei muuta plytään laitettavaa ole. Muuten on isäntäväki jo miettinyt tarjottavat eikä pöytään mitään random-asioita tarvitse laittaa.

Vierailija
14/14 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliainen ei tarkoita mitään leipomuksi yms. vaan kirjaimellisesti tulen tekemiseen tarvittavia tarvikkeita. Oli se sitten tulukset, sytykkeitä, tulitikkuja. Siitä kyseinen sana on johdettu,