Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruuhkavuodet ja stressaus

Vierailija
18.02.2023 |

"Lasten kanssa pitää viettää aikaa ja raha eikä ura ei ole tärkeintä." Tätä kerrottiin ja ennen lapsi ja kämppää olin samaa mieltä. Helppo oli olla, harva itsestään huolehtii, ettei pärjäisi.
Nyt kun on lapset ja jäätävä asuntolaina, puolison vanhempia pitää rahallisesti tukea on stressi ja syyllisyys ihan jäätävä. Me molemmat teemme n 55-60h viikkoa keskimäärin, makaamme raatona kotona ja tiuskitaan toisillemme ja lapsille kun väsyttää.
Äsken juttelin pari tuntia 13v tyttöni kanssa ja tajusin, kuinka vähän tiedän hänestä ja hänen elämästään. Muitten lasten kohdalla sama homma.
Ei tässä ole paskankaan järkeä, mutta tähän on ajauduttu. Taloudellisesti tullaan toki toimeen, mutta töiden vähentäminen ei onnistu ilman järeitä muutoksia.
Tästä varoitettiin ja silti tähän päädyttiin. Aina kaikki kantapään kautta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista kohtaloa pelkäävänä: miten ihminen ajautuu tekemään tuollaista työviikkoa? Kysyn ihan tosissani.

Vierailija
2/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista kohtaloa pelkäävänä: miten ihminen ajautuu tekemään tuollaista työviikkoa? Kysyn ihan tosissani.

Tyhmyyttään näin jälkikäteen. Ostat asunnon, teet lapsia, haluat mökin, lisää lapsia, appivanhemmat sairastuu, haluat lomailla, haluat sitä ja tätä.

Mistään et halua luopua ja kaikkeen menee rahaa joten, koska on mahdollista tee enemmän töitä ja tienaa enemmän...

Jotenkin näin, nyt vaan alkaa tulla raja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. Meillä mies tekee normiviikkoa 40h/viikko ja minä 50% työaikaa. Asuntolainaa on murto-osa asunnon arvosta. Asumme maaseudulla, jossain pk-seudulla ei olisi mahdollista ilman todella, todella kovia tuloja. Auttaisiko teitä muutto edullisempaan asuntoon? Asumismukavuudesta ei tarvitse tinkiä, jos etsii edullisemman asuinalueen. Jos vanhemmat eivät pärjää taloudellisesti, voisitteko muuttaa saman katon alle asumaan? Maaseudun isoissa taloissa on ihan yleistä, että vanhemmat elävät aikuisten lastensa kanssa siinä vaiheessa kun eivät yksin enää pärjää. Eikä tarvitse maksaa oman talon lisäksi vanhempien vanhojen omakotitalojen kalliita juoksevia menoja.

Vierailija
4/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kamalalta. Meillä mies tekee normiviikkoa 40h/viikko ja minä 50% työaikaa. Asuntolainaa on murto-osa asunnon arvosta. Asumme maaseudulla, jossain pk-seudulla ei olisi mahdollista ilman todella, todella kovia tuloja. Auttaisiko teitä muutto edullisempaan asuntoon? Asumismukavuudesta ei tarvitse tinkiä, jos etsii edullisemman asuinalueen. Jos vanhemmat eivät pärjää taloudellisesti, voisitteko muuttaa saman katon alle asumaan? Maaseudun isoissa taloissa on ihan yleistä, että vanhemmat elävät aikuisten lastensa kanssa siinä vaiheessa kun eivät yksin enää pärjää. Eikä tarvitse maksaa oman talon lisäksi vanhempien vanhojen omakotitalojen kalliita juoksevia menoja.

Kiitos, hyvää ideaa

Tästä keskusteltiin pari vuotta sitten, mutta puoliso ei halua pois Helsingistä. Itse olisin ollut sen kannalla. Pidimme äänestyksen jonka hävisin 3-2 (ainoan äänen omani lisäksi sain lahjomalla). Nyt asuntojen arvonlasku ja se, että  miellä, luojan kiitos, on korkosuojaus tekee tästä vielä hankalampaa.

Vierailija
5/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita olisi kannattanut ajatella ennenkuin annoit ahnaan römpsän hotkaista mieheltä lastit.

Vierailija
6/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erehtyy liudan kakaroita itse hommaamaan, niin paras kärsiä hiljaa vaan. Mitäs läksit.

Vierailija
7/8 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä niin, vittuilu on paras vastaus.

Vierailija
8/8 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä muutoksia nyt vielä kun jaksaa. Mulla sinkkuäitinä kävi niin että ylikompensoin toisen vanhemman vähäistä osallistumista lapsen harrastuksiin ja kouluasioiden selvitykseen ja koitin selvitellä lapseni rajua koulukiusaamista sillä tuloksella että uuvuin ja nyt minä näytän pahalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi