Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihasnykinä

Mies79
17.02.2023 |

Hei kaikille. Toivon saavani täältä apua tai samoja oireita kokeneita. Olen 44v mies urheillut olen nyt 15v ( juoksu ja kävely) Puoitoista vuotta sitten alkoi jatkuva lihas nykinä vasemman jalan sisäsyrjällä ja sen näkee päältä päin , oikeassa jalan sisäsyrjällä se on tosi lievää verrattuna vasempaan. Lisäksi molemmissa pohkeissa nyppii välissä ns kuplii joskus enempi taasen taas ei mitään tuntemuksia . Päivittäin tuntuu myös pieni lihasnykäys missä tahansa kehossa reisi , olkapää ja pakara, Olen huomannut että rankka treeni lisää vaan sisäsyrjän lihasnykinää. Levossa myös nykinä on nähtävissä heikompana. Tein tänään jalkojen lihaskuntotestin , kyykky ja seinäkyykky testin molemmissa tulos hyvä mitkä kertoo jalkojen lihasvoimasta . Työkseni teen seisoma työtä 8h kovalla alustalla ja siihen treeni päälle vielä illalla . Venyttelyjä ei ole vaikka pitäisi. Ajatellu vaan ALS sairautta 😥 ja enkä näkisi lapsieni kasvavan jos se mulla on . Olen huolestunut ja loppuun kulunut . Olen herkkä , stressaan ja elämäni on yhtä itsensä tarkkailua ja murehtimista kaikista ja unohan itteni . Ahdistuneisuus häiriö on myös todettu vuosia sitten. Kiitos .

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni vastaava oire johtui GADista eli yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä. Kyse ei ole ALSista, sillä 1,5 vuodessa se olisi edennyt jo pitkälle ja oireita olisi muitakin.

What causes muscle twitching? Stress Anxiety and stress can cause twitching by releasing neurotransmitters from the nerves supplying the muscles. Also, anxiety can make you hyperventilate, or breathe faster, which changes the ions concentration and pH in your body, and predisposes you to muscle twitching.

Vierailija
2/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla samaa kuin mulla. Kävin neurologilla ja totesi että on hyvälaatuista lihasnykinää. Eli jos useassa paikassa nykii niin se on hyvänlaatuista. Liittyy siihen jotenkin, että autonominen hermosto on ylirasittunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu vaiva itsellenikin (jos nyt oikeastaan vaivaksi voi edes laskea).

http://www.aboutbfs.com/forums/

Vierailija
4/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla samaa kuin mulla. Kävin neurologilla ja totesi että on hyvälaatuista lihasnykinää. Eli jos useassa paikassa nykii niin se on hyvänlaatuista. Liittyy siihen jotenkin, että autonominen hermosto on ylirasittunut.

Myös ahdistuneisuushäiriössä autonominen hermosto on ylirasittunut.

Vierailija
5/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan puutetta ? Magnesium, Nesteytys kunnossa?

Vierailija
6/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasnykinä yksinään ei koskaan ole ALSin oire.

Nykinää voimistaa stressi, kova treeni ja etenkin kuivahtaminen, nestehukka, sen aikana. Nyt kun tarkkailet oireitasi koko ajan, niitä myös tulee enemmän.

Lääkärissä käynti voisi helpottaa, niin kuulisit häneltä ettei sinun tarvitse olla huolissasi.

Vierailija
7/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko tutkitut ja turvalliset? Tuo on yksi rokotteiden haittavaikutus.

Vierailija
8/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko tutkitut ja turvalliset? Tuo on yksi rokotteiden haittavaikutus.

Kommenttisi on yksi salaliittohulluuden haittavaikutus.

Vierailija
9/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Magnesiumia otan päivittäin , syön puuroa ja pähkinöitä . Kävin työpaikka lääkärillä toistamiseen , määräsi verikokeet natrium jne. Jos ne ok niinku oli ekalla kertaakin niin meinasi että neurologin arvio olisi paikallaan . Jatkuva nykinä on tosiaan vasemman jalan sisäsyrjässä ja sen erottaa helposti silmin. Hierojalla käyn kerran 2kuukaudes työni puolesta ( lihanleikkaaja). Hän toteaa aina saman , pohkeet on kuin limput , tukossa. Samoin kädet tosi tukossa. Niska-hartia seudulla kireyttä. Ja lisäksi reidet kireät. Lääkäri totesi myös että jalansisä syrjä on kova ja kireä . Mä oireilen aina jostakin . Kroppa ei jätä mua rauhaan vaan muistuttaa milloin mistäkin ja huolestun . Oon niin väsyny kaikkeen 😥. Mies79

Vierailija
10/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla olkapäässäkin nykinää, niin kyllä se sitä lihasten jumia vain on. Tarvitset esim rivatrilia, mutta se on loppu nyt apteekeista. Ehkä löytyy jotain vastaavaa. Eli jos yhdessä paikassa kehoa tulee jumi, niin lihaskalvoja pitkin se leviää joka paikkaan. Eli päästä varpaisiin voi nykiä.

Vierailija
11/12 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kuulosta miltään vakavalta oireelta

Vierailija
12/12 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin toivon mutta tuo jatkuva nykinä sisäsyrjällä holvikaaressa vaivaa . Sitä on myös oikeassa jalassa samassa kohtaa niinkuin mainitsin mutta paljon vähäisempänä kuin vasemmassa. -Mies79-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä