Lapsella kipsi jalassa - ulkoilu
Lapsella on kipsi jalassa (jalkaterä murtunut).
Hän menee ensi viikolla päiväkotiin.
Onko kenelläkään kokemusta, mitä kipsin päälle kannattaa pukea, ettei tule kylmä?
Itse ajattelin muovipussia (että kipsi ei varmasti kastu) ja sen päälle kolme aikuisten villasukkaa. Onkohan riittävä Combo n. 10 asteen pakkasilla?
Onko kenelläkään kokemusta kipsin kanssa pakkasilla, tuntuuko se kylmältä vai lämpimältä?
Ja tähän ei tarvitse taivasteluja siitä, miksi menee päiväkotiin, kiitos.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No miksi se menee sinne?
Tätä itsekin ihmettelen. Kai ap:lla on D-lausunto, jolla saa hoitaa lasta kotona Kelan tukemana?
Jos päiväkodissa ei pystytä pitämään sisällä (pitäisi pystyä kyllä), niin pyydä lääkäriltä D todistus erityishoitorahaa varten, jotta vanhempi voi jäädä kotiin hoitamaan lasta.
Pakkasessa lasta ei kyllä voi pitää ulkoilun aikaa, eihän hän pysty siellä mitenkään liikkumaan ja jos ei kenkäkään sovi jalkaan yms. niin ei mitään järkeä ja paleltumisriski myös tietenkin, kun paikallaan istuisi.
Taivastelkoot siellä päiväkodissa miten toimivat. Sinne viet, heidän vastuu.
Surkea trolli. Lasta ei viedä päiväkotiin kipsi jalassa. Valoja nyt päälle.
Mun lapsella oli pienenä pakkasraja eli ei saanut mennä ulos tietyn rajan jälkeen. Hän oli ihan vaan naapuriryhmässä ulkoilujen ajan, sillä ryhmällä oli eri aikataulu.
Mun lapsi sai liikuntakiellon lääkäriltä lihasvamman takia. Ilmoitin siitä opettajalle, ettei saa osallistua liikuntatunnille. Jos sinä et hommaa sopivia jalkineita/ välineitä ja ohjeista päiväkodin henkilökuntaa miten toimia, ettei tule lisä vahinkoja, he tekevät sitten niin kuin päättävät.
Miten kipsi jalassa ulkoillaan, kun lapsi tarvitsee kainalosauvat liikkumiseen, myös sisällä.
Ja muovipussia ei todella voi laittaa ihoa vasten, koska kipsatussa jalassa muutenkin kiertää veri heikosti. Ohut villasukka alle ja sen päälle lämpimämpää.
Ja miten kuvittelet lapsen selviävän päiväkodissa?
Kohta tulee klo 20.30 uutiset....
APUA, väsyttää.....
Vertaistukea kaipaan.
Minkä ikäinen, onko mahdollista että istuu ulkoilut vaikka rattaissa? ja lämmintä peittoa päälle. Ei kipsin kanssa voi leikkiä ulkona.
Yleensä lapsi saa olla sisällä koko päivä jos on tuollainen tilanne.
Mä laittaisin ainakin eka villasukan sitten muovipussin pitää kosteutta ja päälle vaikka parit villasukat.
Jotkut untuvatossut tai huopatossut isoa koko vois mahtuu kipsin päälle.
No miksi se menee sinne?