Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh. Äiti ei ymmärrä, etten ole hakemassa työpaikkaa vaan tulevaisuutta

Vierailija
17.02.2023 |

Ei auta vaikka miten yritän selittää.

Minulla on jo työkokemusta kertynyt jo parilta eri alalta, työhistoriaa n 10 v. Nyt olen löytänyt alan, jota haluan opiskella ja todennäköisesti pääsenkin. Työkkäriltä lupa työttömyysturvalla opiskeluun ja kaikki on jo selvää. Olen menossa ensi viikolla tapaamaan koulun opinto-ohjaajaa laittamaan päivät lukkoot ym.

Silti - äiti kyselee koko ajan minne olen laittanut työhakemuksia ja kertoo mulle, jos on nähnyt työpaikkailmoituksia. Siis kyseessä jotain lähikauppa hakee myyjää, ostoskeskuksessa on rekrytapahtuma jne jne.

Kiva juu, mutta kun olen 10 v tehnyt näitä töitä. Siis töitä, jotka ovat vain työpaikkoja, mutta alan olemaan jo sen ikäinen, että haluan jotain pysyvämpää ja mielekkäämpää, kun vaikka myyjän työ. Ei, ei ymmärrä yhtään tätä. Selitän, ok, ja viikon päästä taas laittaa viestiä, miten näki ilmoituksen, jossa haetaan pizzanpaistajaa.

Vaikka äiti on vielä itsekin työelämässä ja ihan hyvässä työpaikassa onkin, niin hän ei myöskään ymmärrä nykyajan työnhausta yhtään mitään, joka tuo oman lisä-ärsytyksensä.

Kiitos, että sain avautua!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit on monesti vähän sellaisia kanaemoja:) niin minäkin. Mutta tee kuitenkin niin kuin olet ajatellut välittämättä siitä mitä äitisi ajattelee. Sinä saat elää omaa elämääsi juuri niin kuin haluat, ja pyrkiä siihen mikä sinusta on itsesi kannalta parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi