Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö luokissa oikeasti ole enää sieniä?

Vierailija
17.02.2023 |

Kyllä minun nuoruudessa oli.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homesientä kasvoi

Vierailija
2/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa on. Minulla on älytaulun vieressä vielä suikale oikeaa liitutaulua, jonka pyyhkiminen tapahtuu ihan tavallisella taulusienellä. Tykkään piirtää liitutauluun ihan väreissä oikeilla liiduilla esim. kasvin osat, kun aihetta bilsassa käsitellään. Toki digimateriaalin animaatio on paljon hienompi.

T. Alkuope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opelle tuli liituallergia ja sai luokkaan valkoisen tussitaulun. Pyyhittiin liinalla.

Vierailija
4/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa keskitetyissä yhteiskoulussa ei tosiaankaan ole. On isoja oppimistoreja ja oppimistiloja, joista erotellaan sermeillä ja verhoilla. Seiniäkin on aluemme uuteen kouluun jälkeenpäin rakennettu, mutta nekin on lasia. Että semmoista työrauhaa.

Vierailija
5/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin ala-asteella, kun meillä jokaisen piti vuorollaan jäädä tunnin jälkeen pyyhkimään liitutaulu. Minusta se sienen kastelu ja taulun pyyhkiminen oli kivaa. Ja sai vähän vielä itsekin piirrellä tauluun. 😄

Vierailija
7/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä ei kasva luokissa mutta ulkona sopivalla kasvupaikalla sienet menestyvät.

Vierailija
8/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni koulu on ihan tavallinen koulu luokkahuoneineen, ja kuri ja järjestys pidetään normaalisti. Kympin tyttökin joutui rehtorin kansliaan ja puhelin otettiin loppupäiväksi pois kun jäi kiinni siitä, että oli katsellut koulupäivän aikana puhelintaan. 

Vierailija
9/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niitä on sekä seinärakenteissa että oppilaiden repuissa.

Vierailija
10/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin ala-asteella, luokassa oli monipuolisesti erilaisia sieniä, taulusienet taulun pyyhkimistä varten, tietojulisteita eri sienilajeista ja sädesientä koko koulurakennuksessa.

Vierailija
11/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi se märkä, liituinen, ummehtunut tuoksu!

Vierailija
12/12 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sädesieni kasvaa ja rehottaa oikein iloisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan