Eikö luokissa oikeasti ole enää sieniä?
Kommentit (12)
Osassa on. Minulla on älytaulun vieressä vielä suikale oikeaa liitutaulua, jonka pyyhkiminen tapahtuu ihan tavallisella taulusienellä. Tykkään piirtää liitutauluun ihan väreissä oikeilla liiduilla esim. kasvin osat, kun aihetta bilsassa käsitellään. Toki digimateriaalin animaatio on paljon hienompi.
T. Alkuope
Mun opelle tuli liituallergia ja sai luokkaan valkoisen tussitaulun. Pyyhittiin liinalla.
Uusissa keskitetyissä yhteiskoulussa ei tosiaankaan ole. On isoja oppimistoreja ja oppimistiloja, joista erotellaan sermeillä ja verhoilla. Seiniäkin on aluemme uuteen kouluun jälkeenpäin rakennettu, mutta nekin on lasia. Että semmoista työrauhaa.
Mä tykkäsin ala-asteella, kun meillä jokaisen piti vuorollaan jäädä tunnin jälkeen pyyhkimään liitutaulu. Minusta se sienen kastelu ja taulun pyyhkiminen oli kivaa. Ja sai vähän vielä itsekin piirrellä tauluun. 😄
Sieniä ei kasva luokissa mutta ulkona sopivalla kasvupaikalla sienet menestyvät.
Lapseni koulu on ihan tavallinen koulu luokkahuoneineen, ja kuri ja järjestys pidetään normaalisti. Kympin tyttökin joutui rehtorin kansliaan ja puhelin otettiin loppupäiväksi pois kun jäi kiinni siitä, että oli katsellut koulupäivän aikana puhelintaan.
Nykyään niitä on sekä seinärakenteissa että oppilaiden repuissa.
Kun olin ala-asteella, luokassa oli monipuolisesti erilaisia sieniä, taulusienet taulun pyyhkimistä varten, tietojulisteita eri sienilajeista ja sädesientä koko koulurakennuksessa.
Oi se märkä, liituinen, ummehtunut tuoksu!
Sädesieni kasvaa ja rehottaa oikein iloisesti.
Homesientä kasvoi