Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten pitkään rinnat vuotaa imetyksen loputtua?

21.11.2006 |

Hei!

Lopetin imetyksen 3 viikkoa sitten lapseni ollessa 13kk. loppuaikoina imetin enää kerran vrk:ssa iltaisin. Mitään täyttymisen tunnetta ei lopettaminen aiheuttanut, mutta kiusallista vuotamista on kyllä esiintynyt. Eli paitaan saattaa tulla " rinkula" . Pitääkö tässä mennä ostamaan liivinsuojuksia uudestaan? Esikoisen kanssa aikoinaan ei ollut mitään tällaista. Siksi kysynkin teiltä miten pitkään tämä ehkä jatkuu tai milloin pitää hakeutua hoitoon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä mun rinnat valui maitoa n. 2 vkoa jälkikäteen. Ymmärsin silloin, että pientä tihkumista voi olla hyvinkin pitkään. Lääkehoitona on jokin hormonivalmiste, jota käytetään mm. parkinsonin taudin hoitoon. Lääkettä ei kovin helpolla myönnetä. En hakenut reseptiäni, tein kesälomamatkani liivinsuojusten kanssa. Kyllä ne loppuu...

Vierailija
2/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta en suosittele tuota laaketta mita edellinen mainitsi; mulle on annettu ja aiheutti pahan bradykardian (pulssi alle 50) ja sydanblokin; tilanne onneksi parani kun lopetin laakkeen. Tallainen reaktio on kai aika harvinainen mutta monilla tulee kuulemma verenpaineongelmia. Ei varmaan hevilla maaratakaan ihan pieneen tihkumiseen (mulla annettiin kun hurjien imetysvaikeuksien jalkeen yritin lopettaa imetyksen esikoisen ollessa 4 vkoa, eli maidonnousu oli hurjaa), ennemminkin jos on aivolisakkeessa (olikos tama se suomeksi?) kasvain tms. joka aiheuttaa maidon tihkumista jopa ihan imettamattomallakin. Mun aidilla kuulemma tihkui viela 2 VUOTTA kakkosen imetyksen lopetuksen jalkeen, hanta tosin tutkittiinkin jo sen tiimoilta vaikka mitaan erikoista ei loytynytkaan. Itse ostelen suosiolla rintasuojia. ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä loppui maidon tihkuminen lähes samantien kun lopetin imetyksen. Lopeteltiin myös pikkuhiljaa (lopuksi imetin vain iltaisin), mutta poika oli silloin vasta 7,5 kk. Seuraavan kerran paitaan ilmestyi märkä läntti 5 kk myöhemmin, kun kuukautiset olivat yhden päivän myöhässä. Testasin seuraavana päivänä ja raskaanahan olin.

Vierailija
4/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...puristamalla tulee edelleen maitotippoja. Lopetin esikoisen imetyksen helmikuussa 2005 lapsen ollessa 10,5kk! Mulla tuota tekee kyllä se, että on hormonikierukka, ja sen päälle olen joutunut ajoittain käyttämään masennuslääkkeitä. Ovat yhdessä tehokas maidontuotantoa lisäävä yhdistelmä :-/

Vierailija
5/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin 2,5v lapsentahtisesti ja lopetin kuukausi sitten. Ekan viikon taistelin rintatulehdusta vastaan ja jouduin imettämään siksi kerran, mutta sen jälkeen kaikki palautui vauhdilla. Maitoa ei tihku yhtään, rintoihin ei pakkaa mitään... Mielialat vain ovat yhtä vuoristorataa, ja oletan sen johtuvan hormoneista ja toivon sen tasoittuvan pian...

Vierailija
6/6 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta " lypsamalla" tulee vielakin. Imettamisen lopettamisesta 3 1/2 vuotta!. Kysyin laakarilta ja ei kuulema syyta huoleen, jos ei vuoda hairitsevasti.