Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaista asuminen erotessa kun yhteisomisteinen koti

Vierailija
17.02.2023 |

Myynnissä, muttei mene kaupaksi. Miten ratkaista tilanne niin, että toinen pääsisi muuttamaan pois? Ei ole taloudellisesti mahdollista maksaa nykyisestä omaa osaa ja uutta kotia.
Puoliso ei suostu siihen, että jäisi asumaan nykyiseen ja maksaisi kulut, lainoista vain korot. Siksi aikaa että saatu myytyä. Ja minä muuttaisin pois.

Pattitilanne. Tosi raskasta. Minulla vielä olisi hyvä asunto tiedossa mihin pääsisin muuttamaan, mutta se menee, jos ratkaisua ei saada aikaiseksi ensi viikolla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso muuttaa pois ja sinä maksat asunnon kulut kunnes se saadaan myydyksi, miksi se ei käy?

Vierailija
2/4 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi. Jos on velkaa talosta eikä kummallakaan varaa lunastaa toisen osuutta ja jäädä taloon. Lainan maksu talosta ja uuden asunnon maksaminen voi olla liian kallista.

Saisitteko asunnon vuokratuksi ja molemmat muuttaisi omilleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraamista minäkin olen miettinyt. Mutta, ei kyllä kovin houkuttele.

Miehellä voisi olla mahdollisuus lunastaa minut ulos. Ei vaan saa päätöstä tehtyä. Varmaan roikottaa tahallaan, että menetän hyvän asunnon.

Se, että minä jäisin tähän myynnin ajaksi ja mies muuttaisi pois, ei onnistu siitä syystä, että kulut nousee isoiksi.

Ja toisaalta, mulla olisi mahdollista saada se hyvä asunto!

Miehellä olisi rahaa olla tässä, koska olisi mahdollisuus myös lunastaa mut ulos.

Vierailija
4/4 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraamista minäkin olen miettinyt. Mutta, ei kyllä kovin houkuttele.

Miehellä voisi olla mahdollisuus lunastaa minut ulos. Ei vaan saa päätöstä tehtyä. Varmaan roikottaa tahallaan, että menetän hyvän asunnon.

Se, että minä jäisin tähän myynnin ajaksi ja mies muuttaisi pois, ei onnistu siitä syystä, että kulut nousee isoiksi.

Ja toisaalta, mulla olisi mahdollista saada se hyvä asunto!

Miehellä olisi rahaa olla tässä, koska olisi mahdollisuus myös lunastaa mut ulos.

Mutta ei haittaa, jos miehen kulut nousevat isoiksi? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi