Jos sulla olis rahaa ja aikaa, minkä unelman toteuttaisit?
Kommentit (54)
Remontoisin olohuoneeni. Ehkä myös keittiön, mutta sillä ei ole yhtä kiire, koska se ei ole niin ruma kuin olohuone.
Kokeilisin rockbändi unelmaani ja järjestäisin konsertin, jossa esiintyisin oman bändini kanssa, muutaman suomalaisen ja kahden ulkomaalaisen suuruuden kanssa. Biisejä kyllä löytyy. Bändit on vaan vähän hajonnut elämäntilanteiden takia. Ehkä minun musiikini ei kiinnosta ketään, mutta olisihan se mahtavaa päästä näyttämään edes kerran.
Lopettaisin työnteon ja elelisin oloneuvoksettarena.
Maksaisin lainat pois ja remontteeraisin talon viimeisen päälle niin, että vanhan talon henki säilyis, mutta olis kuitenkin helpompi elää tätä nykyaikaa.
Sit voitais mä ja lapset olla onnellisia, eikä tarttis miettiä, mikä kohta hajoaa.
Asuisin 6kk- vuoden eri paikoissa vuodenajan mukaan. Voisin vaikka aloittaa seuraavalla listalla:
- touko-elokuu ulkosaaristossa
- elo -lokakuu jossain päin Keski-Eurooppaa, vaikka Sveitsissä tai Etelä-Ranskassa
- marras-maaliskuu Tyynenmeren saarella jossain tai muuten merellisessä tropiikissa
- huhtikuu Lontoossa ja sitten alkukesä Britteinsaarilla
- seuraavana vuonna sitten uudet paikat: Singapore, Australia, Thaimaa nyt vähintään
- kolmantena vuonna voisi koluta USA:ta ja Kanadaa, kesä Alaskassa
- jne
terminoisin kaikki majavalajikkeet sukupuuttoon
Ostaisin jonkun kivan asunnon mahdollisimman korkealta jostain kerrostalosta. Ostaisin sinne uudet kalusteet sen sijaan että raahaisin omat vuosikausia vanhat mukanani. Sisustaisin sen kivasti ja jostakin huoneesta tulisi ns. girl caveni, jonna tulisi tietokoneeni, kaikki pelikonsolini ja niiden pelit, iso telkkari, paljon huonekasveja, vitriineissä kaikki keräilyesineeni, nättejä tauluja seinille jne.
Mulla on rahaa riittämiin ja en tarvitse mitään raha/unelma juttuja.
Elän yksinkertaista "tavallista" elämää, päivä kerrallaan luonnosta nauttien, sekä ihan pienistä asioista nauttien täyttäen päivät mielekkäästi.
Nyt on aamiainen nautittu ja suuntaan kauppaan hakemaan ruokaa, katsotaan mitä iltapäivällä...
Ostaisin remppaa vailla olevan omakotitalon ja alkaisin hommiin
Ostaisin vanhan meijerin tms rakennuksen.
Sinne tulisi ateljee jossa maalaisin, käsitöille oma huoneensa. Bed and breakfast kesäksi.
Pihalla olisi pari lammasta ja kanaa.
Ihana vanha rustiikkinen paikka.
Ei poreammetta tai sähkösaunaa.
Maksaisin talolainan pois ja tekisin täysremontin taloon ja pihaan.
Ehkä yrittäisin tulla raskaaksi ja perustaa perheen.
Tällä hetkellä työ on hektistä ja palkka ei ole sitä luokkaa, että haluaisin lapsia. Jos mulla olisi rahaa ja aikaa, niin en epäröisi hetkeäkään, kun olisi mahdollisuus olla lapsille läsnä kotiäitinä ja tarjota heille kaikki mitä vain tarvitsee.
Nukkuisin aamuisin tunnin pidempään.
Perustaisin terapiakotieläinpihan.
Haluaisin tarjota turvallisen ja terapeuttisen ympäristön mt-kuntoutujille ja kehitysvammaisille. He saisivat palkkaa maatilan töistä, joita jokainen voi tehdä omien kykyjensä mukaan. Myös voisi olla kasvihuone ja pieni maapläntti, jossa kasvatetaan omia vihanneksia/hedelmiä/marjoja. Pelkästään eläimillä on uskomaton terapeuttinen voima, mutta myös sillä että koetaan itsensä arvokkaaksi ja tarpeellisiksi.
Tottakai on oikeitakin työntekijöitä, jotka saavat myös hyvän palkan.
Muuttaisin jonkun järven tai meren rantaan. En tekisi töitä, paitsi omaksi iloksi kirjoittelua. Kasvattaisin kanoja, kasviksia ja ottaisin luppakorvakanin.
Osuipa kipeään kohtaan tuo kysymys.
Minulla nimittäin on rahaa ja aikaa tehdä esimerkiksi niitä asioita, joita edellä on mainittu. Mutta voimia ei ole. Olen henkisesti uupunut ja sydänsairas, enkä jaksa tehdä muuta kuin välttämättömät kotityöt ja hyvänä päivänä käydä lyhyellä kävelyllä.
Jos minulla olisi sekä rahaa, aikaa että voimavaroja, niin haluaisin mm. matkustella, muuttaa lapsuudenkotiini ja remontoida sen, hoitaa eläimiä ja puutarhaa, tehdä pitkiä luontoretkiä ja paljon muuta.
Naurettavaa valittaa tällaisesta, mutta kun ei jaksa niin ei jaksa. Kunpa tuntisin jonkun sellaisen, jolle unelma on vaikka 10 euron pizza, niin voisin tarjota sen.
Ostaisin auton ja muuttaisin johonkin korpeen, mieluiten järven rannalle. Maksaisin lasten opintolainat. Ja saattaisin tehdä jonkun matkan, mutta en mihinkään lämpimään.
antaisin orvolle kymppitonnin vaalimainontaan.