Onko ok saikuttaa silloin tällöin väsymyksen takia?
Työni on yleensä hektistä, eikä päivään mahdu kuin yksi kahvitauko. Jos asiakkaita on yllättäen vähän, voi tulla siirto toiselle osastolle tai jopa toiseen taloon tai sitten tehdään jotain siivous-, järjestely- tai suunnittelutehtävää tms. Periaatteessa päivän rakenne on aina ennalta tiedossa, mutta käytännössä se voi muuttua milloin tahansa.
En jaksa ikänikään vuoksi tätä jatkuvaa kiirettä enkä meluakaan. Toisekseen olen tässä työssä, koska muuallekaan en ole päässyt. Haen uutta, mutta vielä ei ole tärpännyt ja tuskin tärppääkään koska 50+ ei ole työmarkkinoilla kovassa huudossa.
Lisäksi tiimimme "vetäjä" pompottaa yht'äkkisillä pyynnöillä, tehtävillä ja avuntarpeillaan. Tässä on vielä sellainen piirre, että tehtävän "säännöt" voivat vaihtua aika lennossa niin, että miten tämä tehtiin eilen ei enää tänään pädekään. Olen siis tuntosarvet ulkona hänen suhteen, mikä on tänään suotavaa.
Olen siis aika puhki. Kysymys siis kuuluu, voiko olla sairauslomalla päivän silloin toisen tällöin ihan vaan koska ei jaksa, mutta toisaalta ei muutakaan voi.
Kommentit (3)
Opettele pitämään taukosi, koska ne sinulle kuuluvat jos kerran teet täyttäpäivää eli 8h niin kyllä sinun pitää ehtiä syödä.
Enemmin pistäisin nämä asiat kuntoon kuin saikuttaisin väsymyksestä. Väsymys kun ei saikulla lähde.
Eihän ihminen pysty toimimaan, jos.ei.ole nukkunut. Itse pystyn vaikka kuumeessa tekemään töitä, mutta jos en ole nukkunut, ei hommista tule mitään.
Väsymyksestä johtuva saikku on palkatonta.