Miten olet varautunut suomen velkaromahdukseen
Velkaa on per kapita enemmän kuin kreikalla, eikä mukaan ole laskettu kuntien velkaa.
Kommentit (43)
En mitenkään koska nyt on tehty palkankorotuksia ja saatu siis yrityksetkin maksamaan osansa tämän yhteiskunnan pyörimisestä. On tulossa verotuloja enemmän kuin vuosikymmeniin kunhan palkkasopimukset saadaan käytäntöön.
Mulla ei ole velkaa eli laske pois per kapitastasi ne, jotka eivät ole velkaa ottaneet eivätkä mitään sen vastineeksi saaneet kuin aktiivimallia ja paskasti palkattua työtä. Velka kuuluu siitä hyötyneille eli kaiken maailman lapsiperheille ja tulijoille tuplalapsilisineen. vapaineen, lomineen ja ilmaiselämineen.
Trollilla on käytössä känny ja pöytäkone. Niillä saa itselleen 2 yläpeukkua, ja eri mieltä oleville 2 alapeukkua.
Ja jos näkee vähän vaivaa, saa vaikka 1000 peukutusta. Ja trolleillahan on aikaa.
Ja seuraava koronnosto lisää taas 0,5 miljardia korkomenoja.
Suomi on kohta euroopan köyhin maa. Täällä kylmässä ankeassa pohjolassa ei kasva muu, kuin rikkarohot ja white trash.
Ei hätää, Sanna lupautui muodostamaan enemmistöhallituksen itsensä kanssa vaalituloksesta riippumatta ja että kustannusten leikkaamisesta on kuulemma huonoja kokemuksia, joten ei muuta kuin lisää velkaa ja sitten lisää velkaa ja vielä sittenkin lisää velkaa.
Tämä ei ole mitään trollausta vaan totisinta totta. On halpamaista ja ala-arvoista yrittää tunkea Venäjää tähän kun puhutaan itseaiheutetusta velkakatastrofista.
RAHAA ON!
Valtion velkaa vaan 25000e/asukas. Taidanpa maksaa oman osuuteni pois kerralla.
Lopetin työnteon ja elän tuilla. Eivät voi siten kiskoa minulta enempää verorahoja.
"Velkaa on per kapita enemmän kuin kreikalla, eikä mukaan ole laskettu kuntien velkaa."
Suomen BKT (53600) on kuitenkin yli kaksinkertainen Kreikan BKT:hen (20193) verrattuna joten myös velanmaksukyky on paljon parempi. Oikea vertailusuhde onkin velan suhde BKT:hen joka on Suomella Eurooppalaista keskitasoa.
Minulla ei ole velkaa. Miten minun pitäisi tähän varautua? Myymällä velaton asunto ja mökki ja muuttamalla Tanskaan tai Norjaan tai Viroon?
Vierailija kirjoitti:
Trollilla on käytössä känny ja pöytäkone. Niillä saa itselleen 2 yläpeukkua, ja eri mieltä oleville 2 alapeukkua.
Ja jos näkee vähän vaivaa, saa vaikka 1000 peukutusta. Ja trolleillahan on aikaa.
Trolleja siellä trolleja täällä, jokapuolella trolleja trolleja trolleja troo. Näet niitä jokapuolella.
Eikö se ole suunnitelma ole suunnilleen, että siru käteen ja digi-identiteetti jokaiselle niin kaikki velat kuittantuvat viimeistään sillä, tms. Kuitenkin "valuutan vaihtamishalun edistämistä" tämä kansan velkaannuttaminen perimmältään palvelee jos olen oikein käsittänyt. Likaiset päämäärät siis hommalla
Vierailija kirjoitti:
Nykyään Pietarin trolleilla on siirrytty innovatiivisesti ip-yhteyden resetointiin, joka mahdollistaa omien kirjoitusten moninkertaisen yläpeukutuksen ja muiden moninkertaisen alapeukutusten.
Pöljä-îgor on täällä itseään kehunutkin "kannattaa käyttää puhelin lentotilassa välillä".
Ai tämä on taas persujen puoluetoimiston päivän avaus.
Muut puolueet jakaa toreilla makkaraa, mutta persut joi makkararahat, ja tyytyvät vauvapalstaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole velkaa. Miten minun pitäisi tähän varautua? Myymällä velaton asunto ja mökki ja muuttamalla Tanskaan tai Norjaan tai Viroon?
Oletko yksinkertainen? Sinulla ja jokaisella suomalaisella on valtavasti julkista velkaa. Tässä tarkoitetaan nyt, miten pärjäämme, kun sosiaaliturva romahtaa eikä esimerkiksi terveydenhuolto ole enää ilmaista vaan maksaa reaalikustannusten verran. Työttömyysturvan ja koulutuksen ym. romahtamisesta puhumattakaan. Sinulla ei ole sosiaaliturvaa Tanskassa, Norjassa eikä Virossa. Joudut maksamaan tulevaisuudessa kustannukset reaalimääräisinä itse. Siinä mielessä hyvä, että asut veltattomassa asunnossa nyt.
Sosiaaliturvan ja hyvinvointivaltion romadus aiheuttaa myös yhteiskunnallista kaaosta/anarkiaa.
Mitään velkaromahdusta ei tule, niin kauan, kun on maksukykyä huolehtia velkavastuistaan.
OECD-maiden keskiarvoon nähden Suomi ei edelleenkään ole mitenkään erityisen velkaantunut valtio.
Tässä ketjussa monet tuntuvat sekoittavan omat velat ja valtion velat.
Muutan metsään.