Väärinkäsityksiä polysuhteen seksistä?
Väärinkäsityksiä polysuhteen seksistä? Ei minulla.
Mutta, se kuuluisa mutta, kun keskustelin muutamien min uusienkin ihmisten kanssa siitä miten olen päätynyt polysuhteeseen niin aina vaan kuulen varsin mielenkiintoisia näkemyksiä ko.asiasta.
Osan mielestä pidän mm.mieshaaremia, tai olen jonkunkarismaattisen kultin johtohahmo, tai muuten vaan paha ihminen ja vielä nainen. No sehän on selvä! Eikö? Oli miten oli niin tässä viikolla tuli taas omaan korvaan ns. suht erikoinen näkemys ko.polymoria aiheesta. Kuulin, että suhde on aina epäreilu jos tai kun en synnytä jokaiselle miehelle sitä: ns.heidän biologista lasta? Selvä! Ja en synnytä. Ensinnäkin minä en halua jakaa omia huonoja geenejä eikä yksikään miehistä oikeasti halu edes lasta! Selvä se kun tämä on polyamorinen seksisuhde, aika selväähän se sulloin on. Eikö vaan?
Minulle on, tai ei kaikille muille, mutta ajatus on hassu ainakin itsestäni. Hassua samoin ajatus, että Ihan kun minä ns.olisin velkaa jokaiselle miehelle lapsen? En ole! Ja sekin vielä kun, ns.pitäisi mennä kuulemma myös naimisiin, ja vielä heidän kaikkien kanssa? En mene! Ja asua yhdessä? En todellakaan asu!
Lisäksi olen saanut, aina ja aika ajoin vielä, kuulla, että olen samalla vienyt kuulema nyt, ns.joltain naiselta mahdollisesti miehen? En ole kun ihan itse ovat kanssani. Hassua ajatella kun täällä sitten tässä, näin itsekkäässä suomalaisessa järjestelmässä, joku jää vielä ilman miestä? Omapa on sitten syynsä kun jäävät! Ja vielä niin hassua ajatella, että kun kaikki olisi, vaan ja kunnolla, yhtä itsekkäitä kun minä, niin mitä sitten kävisi? Kaikilla olisi se kaivattu siippa ja seksiä! Niin kiva toi ajatus, että olen keskivertoa itsekkäämpi ja vielä täysin nautin siitä!
Tietenkin, sehän on selvä koska minulla on useampi kumppani suhteessa kun tämä on polyamorinen seksisuhde. Hassua myös miten saan kuulla sellaistakin, että olen ns.huijannut tai manipuloinnut nämä rakastamani ihmiset suhteeseen kanssani? Niin varmasti! Sehän on selvä myös. Käytän sitä love potion nro9, kuten laulussa sanotaan. Hauska ajatus.
Onko sinullakin näitä, mukavan hassuja todellakin, väärinkäsityksiä polysuhteista ja seksistä siinä? Kerro ihmeessä.
Kommentit (10)
Itse ajattelen ainakin kun siitä seksielämän ympäristöstä ja etenkin nuorena koin kun omasta seksuaalisesta kasvuympäristöstä häivytetään seksissä oleellinen monimuotoisuus ja seksuaalinen tasapainoisuus, niin siinä monesti käy, että ihmisen herkät seksuaaliset aistit huumataan ikään kuin huomaamatta niin tuhoavilla, näillä jatkuvilla epämelu- ja muilla ärsykkeillä. Se on pahasta aina!
Samoin kun ihmisen luonnolliset seksuaaliset rytmit sekoitetaan räikeällä, ylivahvalla keinotekoisuudella niin kuin tämä, ns.nykysome- ja kaikki se pirstaleinen media.yms, maailma on. Siitä ei voi seurata mitään hyvää!
Ainoastaan se, että ihmisen seksuaalinen tajunta kaventuu, syntyy suuri joukko seksuaalis-emotionaalisen sokeita ja kuuroja, erogeenisesti virikeköyhiä ja seksissä osaamattomia, epätyydytettyjä ja onnettomia ihmisiä. Heidän seksuaalinen tunneasteikkonsa on suppea, eivätkä he edes tiedä olevansa seksuaalisesti ja erogeenisesti sokeita, koska heidän seksuaaliset silmät ovat suljettu, lähes aina näin ollen monella, ja pysyvät siksi myös pimeinä. Itse pidän tätä pahana merkkinä!
Seksuaalisuus köyhtyy ja kuihtuu pois..
Vierailija kirjoitti:
Polysuhteet on täyttä paskaa. Aikani roikuin sellaisessa, enkä ikinä enää aio vastaavaan enää mennä. Tulin hyväksikäytetyksi, mulle valehdeltiin, esineellistettiin ja niin edelleen. Aina piti olla valmis siihen mitä toinen sattuu haluamaan, toinen saneli säännöt, mustasukkaisuutta ja tuntikausia kestäneitä keskusteluja siitä mitä vikaa minussa. Alkuun tuntui kivalta kun sai usealta ihmiseltä huomiota ja seksiä, hiljalleen se alkoi vain syömään sisältäkäsin ja lopulta en ole koskaan tuntenut sellaista yksinäisyyttä ja surua mitä se sai aikaan. En ollut mitään muuta kuin polyjen pelinappula, erikoinen seksikokemus kinkkieni kanssa. Ei ikinä enää vastaavaa minulle. Ne kaksi vuotta pilasivat elämäni.
Kiva jos sulle sopii ja toimii. Odota muutama vuosi ja kerro sitten kokemuksiasi tarkemmin. Harvassa on ne jotka sitä kestää pidemmän päälle.
Hienoa että lyttäät muiden tavan elää ja vain sen perusteella, että sinulle on sattunut yksi huono kokemus asiasta. Sinulle sattui polyamorisessa suhteessa henkisesti vajaita yksilöitä, mutta niin niitä sattuu joillekin ihan monogamisissa suhteissa. Ehkä tuo ensimmäinen lauseesi voidaan muokata muotoon "Poly- ja monosuhteet voivat olla täyttä paskaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polysuhteet on täyttä paskaa. Aikani roikuin sellaisessa, enkä ikinä enää aio vastaavaan enää mennä. Tulin hyväksikäytetyksi, mulle valehdeltiin, esineellistettiin ja niin edelleen. Aina piti olla valmis siihen mitä toinen sattuu haluamaan, toinen saneli säännöt, mustasukkaisuutta ja tuntikausia kestäneitä keskusteluja siitä mitä vikaa minussa. Alkuun tuntui kivalta kun sai usealta ihmiseltä huomiota ja seksiä, hiljalleen se alkoi vain syömään sisältäkäsin ja lopulta en ole koskaan tuntenut sellaista yksinäisyyttä ja surua mitä se sai aikaan. En ollut mitään muuta kuin polyjen pelinappula, erikoinen seksikokemus kinkkieni kanssa. Ei ikinä enää vastaavaa minulle. Ne kaksi vuotta pilasivat elämäni.
Kiva jos sulle sopii ja toimii. Odota muutama vuosi ja kerro sitten kokemuksiasi tarkemmin. Harvassa on ne jotka sitä kestää pidemmän päälle.Hienoa että lyttäät muiden tavan elää ja vain sen perusteella, että sinulle on sattunut yksi huono kokemus asiasta. Sinulle sattui polyamorisessa suhteessa henkisesti vajaita yksilöitä, mutta niin niitä sattuu joillekin ihan monogamisissa suhteissa. Ehkä tuo ensimmäinen lauseesi voidaan muokata muotoon "Poly- ja monosuhteet voivat olla täyttä paskaa."
Ei, kyllä ne polysuhteet ovat aina täyttä paskaa.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva jos sulle sopii ja toimii. Odota muutama vuosi ja kerro sitten kokemuksiasi tarkemmin. Harvassa on ne jotka sitä kestää pidemmän päälle.Hienoa että lyttäät muiden tavan elää ja vain sen perusteella, että sinulle on sattunut yksi huono kokemus asiasta. Sinulle sattui polyamorisessa suhteessa henkisesti vajaita yksilöitä, mutta niin niitä sattuu joillekin ihan monogamisissa suhteissa. Ehkä tuo ensimmäinen lauseesi voidaan muokata muotoon "Poly- ja monosuhteet voivat olla täyttä paskaa."
Luitko viestin? Ei siinä sanottu kaikkien olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luin. Ja jos sinäkin luit, niin kehotan kertaamaan viestin ensimmäisen lauseen.
Lopussa tätä sanomaa kai yritetään lieventää, mutta lähtökohtaisesti kirjoittajan sanoma on että polysuhteet on paskaa, joissa kärsitään tai sitten harvat "kestävät" niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä luin. Ja jos sinäkin luit, niin kehotan kertaamaan viestin ensimmäisen lauseen.
Lopussa tätä sanomaa kai yritetään lieventää, mutta lähtökohtaisesti kirjoittajan sanoma on että polysuhteet on paskaa, joissa kärsitään tai sitten harvat "kestävät" niissä.
Lukutaitoa peliin, kiitos. Ja aivan turha nillittää siitä miten asiat on. Valtaosa polysuhteista on pinnallista paneskelua suuntaan ja toiseen. Polynaisilla seksiseuraa riittää ja säälittävät pillun perässä olevat miehet jäävät ruikuttamaan mikseivät kelpaa. Kummatkin noista kuitenkin huomaavat yleensä ennemmin, tai myöhemmin, miten lyhytnäköistä, kestämätöntä ja kuluttavaa ympäriinsä paneskeleminen on.
Polysuhteissa pääsee toteuttamaan parhaimmillaan omia seksuaalisia perversioitaan. Pitkäkestoiseen yhteisen elämän rakentamiseen niistä ei yleensä ole. Yleistäen muutamasta kuukaudesta, muutamaan vuoteen kestäviä epämääräisiä suhteita ja panemista suuntaan jos toiseen ja huonot puolet alkavat tulla näkyviin. Aivan liian monta elämänsä rikkonutta polya tullut vastaan. Kannattaa pysyä kaukana, jos on perhettä, tai muita kestäviä arvoja elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Polysuhteissa pääsee toteuttamaan parhaimmillaan omia seksuaalisia perversioitaan. Pitkäkestoiseen yhteisen elämän rakentamiseen niistä ei yleensä ole. Yleistäen muutamasta kuukaudesta, muutamaan vuoteen kestäviä epämääräisiä suhteita ja panemista suuntaan jos toiseen ja huonot puolet alkavat tulla näkyviin. Aivan liian monta elämänsä rikkonutta polya tullut vastaan. Kannattaa pysyä kaukana, jos on perhettä, tai muita kestäviä arvoja elämässä.
Hyvin sanottu.
" Mennyt oon mennyttä tuleva tulevaa. Koskaan et voi tietää mitä huominen tuo ja hyvä niin. Koskaan et voi eilistä muuttaakaan. Kuuntele ennemmin elämän kauneutta kun se pulppuaa meissä nyt. Päästä tunteet irti. Luota enemmän itseesi ja rakasta vaan. " - Bihäpi.
Minä ja ne Muut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu.
" Mennyt oon mennyttä tuleva tulevaa. Koskaan et voi tietää mitä huominen tuo ja hyvä niin. Koskaan et voi eilistä muuttaakaan. Kuuntele ennemmin elämän kauneutta kun se pulppuaa meissä nyt. Päästä tunteet irti. Luota enemmän itseesi ja rakasta vaan. " - Bihäpi.
Äläkä käytä muita esineinä hyväksesi, omien itsekkäiden halujesi, tai oman onnellisuutesi, takia.
Kiva jos sulle sopii ja toimii. Odota muutama vuosi ja kerro sitten kokemuksiasi tarkemmin. Harvassa on ne jotka sitä kestää pidemmän päälle.