Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko opiskellut täysin väärälle alalle?

Vierailija
14.02.2023 |

Pääsin vuosien yrittämisen jälkeen "unelma-alalleni" opiskelemaan, mutta koko opiskelujen ajan ala on tuntunut väärältä ja kurssit ovat vain ahdistaneet ja muuttuneet vähemmän ja vähemmän kiinnostaviksi. Nyt olen tajunnut etten kertakaikkiaan sovellu alalle. En tiedä mitä tekisi. Vertaistukea? Onko muille käynyt näin? :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti monelle käynyt näin, itselle myös. Ja opintojen päättymisen (valmistumisen) jälkeen fyysinen (ja siitä syystä myös psyykkinen) terveys alkoi odottamattomasti murentua, eikä siten ole voimavaroja uudelleenkouluttautua. Kamala tilanne. Tsemppiä AP. 

Vierailija
2/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusket koulun loppuun minimipanostuksella ja sitten menet töihin alalle joka oikeasti kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minulta meni opintojen keskeyttämisen myötä myös parisuhde, koska senaikainen poikaystäväni oli pistänyt tulevaisuudensuunnitelmat sen varaan että valmistun tuohon hyväpalkkaiseen ammattiin.

Vierailija
4/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vatvoa sitä täällä. Paskan sorinaa

Vierailija
5/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pusket koulun loppuun minimipanostuksella ja sitten menet töihin alalle joka oikeasti kiinnostaa.

Ongelmana on sekin että joudun panostamaan täysin satasella että opinnot edes etenee, muuten tulee hylättyjä kursseista. En keksi mitään alaa mikä kiinnostaisi, enkä usko pääseväni opiskelemaan mihinkään muualle enää. Tämä tuntuu ainoalta mahdollisuudelta päästä elämässäni johonkin muualle kuin kaupan kassalle tai siivoamaan, mutta ala valitettavasti kiinnostaa yhtä paljon kuin ruosteisten naulojen syöminen. Ap

Vierailija
6/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi ammattitutkinto. Koulut on helppoja ja viihdyn mutta se alan työ onkin aika märkärätti kasvoille. Huono palkka, simputusta, ympärillä ihmisiä joilla sivistys ja elämänarvot mitä on jne.

Vierailija
7/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Täysin kyllästynyt hoitajan työhön.

Vierailija
8/8 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on sekin että joudun panostamaan täysin satasella että opinnot edes etenee, muuten tulee hylättyjä kursseista. En keksi mitään alaa mikä kiinnostaisi, enkä usko pääseväni opiskelemaan mihinkään muualle enää. Tämä tuntuu ainoalta mahdollisuudelta päästä elämässäni johonkin muualle kuin kaupan kassalle tai siivoamaan, mutta ala valitettavasti kiinnostaa yhtä paljon kuin ruosteisten naulojen syöminen. Ap

Olen kuvataiteilija koska opiskelin alalle mikä kiinnosti. Ainoa aihe mikä edelleen kiinnostaa mutta sillä ei saa rahaa. Siksi syön niitä kuivia nauloja vaikka loppu elämän jos siitä maksetaan riittävästi.