Oppilas löi opettajaa pesäpallomailalla päähän
Väkivallasta on tullut joidenkin Helsingin koulupäivien arkea.
Koulut | Tällaista on väkivalta pääkaupunkiseuden kouluissa Oppilas löi opettaja Katja Lottaa pesäpallomailalla päähän https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009384246.html
Ei ole vaikea arvata millaisia kouluja ne ovat.
Kommentit (316)
En ymmärrä tuota opettajaa ollenkaan, itse olisin jättänyt erohakemuksen ensimmäisen vamman jälkeen. Opettajien pitäis nostaa kunnolla meteli tilanteesta eikä olla ylikilttejä ja sietää. Eihän tämä tilanne tule koskaan muuttumaan. Ylemmät koulupäättäjän vaan hymistelee.
Pahin tilanne on tietenkin pienillä alakoululaisilla, jotka joutuvat pelkäämään väkivaltaa päivittäin tilassa, jonka pitäisi olla heille turvallinen. Ei voi aina olla niin, että kiusaajan oikeudet menevät uhrin oikeuksien edelle.
Yllätys? Ei, vaan vihervasemmistolainen unelma. Nauttikaa nyt ihmiset. Tätä te olette halunneet.
Minä heitin kotipesällä olevaa liikunnanopettajaa kolmospesältä pesäpallolla päähän, mut se oli vahinko.
Jos olisin yrittänyt, en olisi takuulla osunut.
Vierailija kirjoitti:
Kukas korvaa opettajan hammasremontin?
Kulttuurivärittäjien kotouttamisrahastosta?
Semmoinen tulevaisuuden toivo, eli S2 nuori.
Meillä s aatanan tyhmät päättäjät. Lisää vaan m urjaaneja on kuitenkin saatava. Nykyään statuksella työperäinen m aahanmuutto. Nämä ovat sitten niiden kakaroita. Käytännössä a ivovammasia kädellisiä 🙉
Oirehtiva S2 nuori. Syynä rässsimi ja korona.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden ja vasemmiston unelma. Hyvä Suomi !
Niinpä. Siinähän painivat Alin ja Abdin kanssa.
M a t u j a on toivottu ja m a t u j a on saatu.
Vierailija kirjoitti:
En vähättele muualta tulleiden väkivaltaisuutta, mutta pakko pienessä ( ja hyvin valtaväestöisessä ) koulussa työskentelevänä sanoa, että pahoinvointia ja levottomuutta sekä erilaisia käytöshäiriöitä ( tai käytöksen haasteita, kuten se pitää lässytellä) on ihan perisuomalaisissa lapsissa.
Ja väkivallan uhka on läsnä jo pikkukoululaisten kanssa.
Minkä takia ongelmat ovat arkea Helsingissä eikä jossain Iisalmessa? Iisalmessa on kai vielä suurempi osuus perisuomalaisia lapsia.
Johtuvatko ongelmat helsinkiläiskouluissa silti mmjien antamasta esimerkistä ja aiheuttamasta ilmapiiristä? Perisuomalaiset koululaiset eivät enää tiedä mikä käytös on normaalia, kun näkevät muuta ympärillä.
Mmjakoululaiset mm. pysäyttelevät ohikulkevia busseja pysäkeille ja kerjäävät kuljettajilta ilmaisia matkoja, jos heillä ei juuri ole puhelimessa huijauslippua. Ja kulkevat koulumatkoilla kerrostalojen pihojen läpi, vaikka aivan vieressä on selkeä kevyen liikenteen väylä samaan suuntaan. Pihojen läpi kävellessään he repivät istutuksia ja hakkaavat aitoja yms. puiden oksilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä jotka olette olleet häröileviä nuoria ennen voldemortien tuloa (ei saa lausua ääneen nimeä) muistaa paikallisia jotka ryöstivät lapsilta vaatteet ja kengät, ja puukottivat lapsia? Kun minä en muista yhtäkään, ja en tosiaankaan ollut nuorena mikään mallikappale ihmisestä.
Oli sitä 20 vuotta sitten olevinaan kova, mutta kun rehtorin kansliaan jouduin, olinkin hiljaista tyttöä ja alkoi suukin väpättämään. Kyllä sitä varastelua ja muuta silloinkin oli muttei läheskään näin paljon mitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoluetta opettaja äänestää?
SDP / Virheät / Vas. ?
Perinteisesti opettajat on olleet hyvin pitkälti kokoomuslaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tosi karua että suomalaisten rahat kyllä kelpaavat muttei mikään muu tähän maahan viittaava. Ei kieli, ei tavat, ei traditiot, ei elämäntyyli. Jännä juttu muuttaa tuhansien kilometrien päähän kotoa ja silti elää kuin oltaisiin yhä siellä mistä lähdettiin. Miksi tämä sallitaan, sitä ihmettelen ja isosti. Olen itsekin asunut ulkomailla muttei tullut pieneen mieleenkään jättää opettelematta maan kieli ja tavat.
Sama! Ihan turistimatkoillakin sitä yrittää parhaansa mukaan noudattaa maan tapoja ja ottaa ennalta selvää esim. Laeista. Omalla vastuulla on jos niitä rikkoo ja joissain paikoissa kyyti on silloin todella kylmää. Tästä syystä en mene m u slimimaihin koska en kerta kaikkiaan suostu käyttämään huiveja jne. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia kulttuurieroista huolimatta. Paikallisia ihmisiä ja tapoja kunnioittamalla pääsee pitkälle. En siedä ollenkaan sitä että suomalaista kulttuuria tai perinteitä tullaan arvostelemaan. Tuikatkoon ihmiset vaikka suitsukkeita ahteriinsa ja eläkööt pää alaspäin kuusimetsässä mutta muita ei saa loukata.
Vierailija kirjoitti:
Biinniiiin kirjoitti:
Oppilas löi 90- luvulla meidän koulussa pesäpallomailalla opettajaa, mutta siitä ei tullut uutista, koska ei ollut nettiä.
Ihan suomalainen oli tämä tapaus.No tuo oli satunnainen yksittäistapaus. Tätä riehuntaa ja epäkunnioittavaa käytöstä tapahtuu nykyään joka päivä pääkaupunkiseudun kouluissa. Olen keikkasijainen ja näen ihan livenä. Jotkut koulut olen laittanut mustalle listalle. Niihin en enää ikinä mene. Nytkin olen ihan poikki eilisen duunista, joten jätin päivän väliin ja lataan itseäni, jotta huomenna jaksan mennä siihen meteliin.
Tämä on vanha psykologian tuntema harha. Jos pahantekijä on omasta porukasta, kyseessä on "valitettava yksittäistapaus". Jos pahantekijä on eri porukasta, niin "ne on kaikki sellaisia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosilmoitus vaan ja koulukotiin.
Ei taida nykypäivänä toimia ihan noin. Onko koulukoteja enää edes olemassa?
On olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä puoluetta opettaja äänestää?
SDP / Virheät / Vas. ?
Perinteisesti opettajat on olleet hyvin pitkälti kokoomuslaisia.
Joo, joskus hyvinä aikoina olivat.
oliko pesäpallomailan varressa etnistä värinää
Ja nyt Helsingissä halutaan estää koulushoppailu, jotta varmasti kaikki kärsivät.
HS:n tiedot | Helsinki pyrkii eroon koulushoppailusta järeillä keinoilla https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009394296.html
Voiskohan se tulla mun työpaikalle hutkimaan asiakkaita. Maksaisin itse palkan hänelle. Lapsista erikoisbonukset. Olis jotain huvia paskoissa työpäivissä.
SDP / Virheät / Vas. ?