Mitä kaikkea teette/ennätätte töiden jälkeen?
Herään aamulla klo 5 valmistautumaan töihin, tunnin ajomatka, lasten viennit ja haku, kotona olen illalla klo 17.
Pidän itse yöunia tärkeänä ja yritänkin mennä viimeistään klo 21. nukkumaan että jaksasin herätä, sekä olla pirteänä töissä jossa tehdään kokoajan fyysistä työtä.
Mieheni valittaa etten tee töiden jälkeen lumitöitä, tai siivoa kotia, tai pese vaatteita.
Teen kuitenkin ruuan, hoidan lapset, hoidan eläimet, usein jää töiden jälkeen max tunti aikaa vaan olla ja rauhoittua, usein ei sitäkään mutta kuulema tuhlaan sen ajan kun senkin ajan voisi käyttää lumitöihin tai siivoamiseen.
Sitten äitini soittaa ja kysyy kuulumisia, alkaa valitus että en ole tarpeeksi lasteni kanssa, tai en käytä lapsia harrastuksissa (4 ja 5v), pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä edes ulkoilemaan töiden jälkeen. Ainiin sinun pitää ostaa lapsille sitä ja tätä ja tuota, ai yrität säästää? Älä käytä itseesi rahaa niin voit säästää, lapset tarvitsee, sinä et, kun en minäkään koskaan tarvinnut kun te olitte lapsia... (Todellisuudessa olen kyllä lasteni kanssa kokoajan töiden jälkeen, he ovat mukana askareissa, niiltä ei puutu mitään tarpeellista ja ovat varmasti onnellisia.)
Eli mitä normaalisti ihmiset tekee tai ennättä tehdä töiden jälkeen jos ajatellaan näitä perus duuneja ei etätöitä tai rekkareissutöitä.
Olen niin väsynyt toisten käskyttämiseen ja vaatimiseen ja valittamiseen kun ei tee niinkuin ne haluaa.
Kommentit (4)
Sano sille äidillesi et nykyaika on erilaista kuin silloin oli kun itse olit pieni. Lapsilla on pitkät hoitopäivät ilmeisesti, illat on hyväkin rauhoittaa.
Mä menen nukkumaan vasta klo 2 aikaan eikä ole lapsia tai eläimiä, joten aika paljon ehdin, kun olen klo 17:30 kotona töistä. Ruokaa laitan joka toinen päivä, toisena päivänä lämmitän mikrossa. Teen ehkä puolisen tuntia päivässä kotitöitä. Muuten teen mitä huvittaa kuten katselen telkkua, pelaan tietokoneella, luen, ulkoilen tms.
Aika paljon. Aloitan työt yleensä viimeistään seitsemän aikoihin ja työhmatkoihin menee suuntaansa 10 minuuttia autolla, 20 pyörällä. Lisäksi mahdollisuus tehdä kirjallisia töitä ja osallistua etäpalavereihin kotoa käsin.