Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilen pienen eläinsuojeluyhdistyksen perustamisesta

Vierailija
12.02.2023 |

Teki vain mieleni näin sunnuntain kunniaksi kertoa tulevaisuuden haaveestani. Olen vasta parikymppinen opiskelija enkä vielä siinä elämän- tai rahatilanteessa, että pystyisin perustamaan tällaisen yhdistyksen, mutta olen jo tehnyt hieman vastaavaa toimintaa omien resurssien rajoissa paikkakunnallani. Asun pienellä maalaispaikkakunnalla, ja olen pelastanut täältä kaksi kulkukissaa - toiselle löytyi sirun luvun jälkeen omistaja, joka oli kaivannut kissaansa jo kuukauden ja luuli sen joutuneen petojen syömäksi. Toiselle taas ei löytynyt omistajaa (se olikin ihan kuoleman kielissä kun se löydettiin, hirveän laiha ja TÄYNNÄ matoja), mutta olen leikkauttanut, madottanut, rokottanut ja siruttanut sen, ja se sai jäädä meille.

Haluaisin tulevaisuudessa auttaa eläimiä järjestäytyneemmin. Täällä ei ole eläinsuojeluyhdistystä, mutta asuu jonkin verran ihmisiä, joilla ei ole varaa leikkauttaa eläimiään. Heidän vastuullisuudestaan voi toki olla montaa mieltä, mutta tiedän, etteivät kaikki heistä kuitenkaan tule luopumaan lemmikeistään - haluaisinkin tehdä yhteistyötä paikallisen eläinlääkärin kanssa ja tarjota "kastroimispäiviä", jolloin lemmikkinsä saisi leikkauttaa joko nimelliseen hintaan tai sitten kokonaan yhdistyksen maksamana. Ehkä yhdistys voisi myös tarjota rahallista avustusta yllättävien eläinlääkärikustannuksien kanssa :) Ja tottakai haluaisin jatkaa löytöeläinten auttamista...

Tämä haave antaa minulle iloa ja motivaatiota. Olisi kiva kuulla, mistä kaikesta te haaveilette! Oli sitten kyseessä jokin uraan, harrastuksiin, perheeseen, kotiin tai mihin tahansa muuhun liittyvä unelma.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysymys kuuluu mistä tämä yhdistyksesi tulisi saamaan kaikki ne rahat eläinlääkärikuluihin? Jos se olisi helppoa niin vastaavia yhdistyksiä olisi joka niemennokassa.

Vierailija
2/4 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjeet lyhykäisyydessä

https://www.yhdistystoimijat.fi/toiminnot/yhdistyksen-perustaminen/

Eli kolme henkilöä voi perustaa Ry:n

Mieti mahdolliset kumppanit, rahoitukset yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kysymys kuuluu mistä tämä yhdistyksesi tulisi saamaan kaikki ne rahat eläinlääkärikuluihin? Jos se olisi helppoa niin vastaavia yhdistyksiä olisi joka niemennokassa.

Omasta pussistani, niin kuin tähänkin mennessä :D Sekä tietenkin lahjoituksina, jos niitä tulisi. En haaveile mistään valtavasta, satojen eläimien pelastustoiminnasta, vaan maltillisesta toiminnasta omien resurssieni rajassa. Olen kuitenkin tällä hetkellä pienituloinen opiskelija ja siitä huolimatta kyennyt huolehtimaan näistä kahdesta kissasta, joten toivon ja uskon kykeneväni maksamaan esim. viiden kissan tai koiran kastroimisen kerralla sitten, kun olen vakaasti työelämässä ja kerryttänyt säästöjä. Minkäänlaisesta rahallisesta hyötymisestä en haaveile.

Vierailija
4/4 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ohjeet lyhykäisyydessä

https://www.yhdistystoimijat.fi/toiminnot/yhdistyksen-perustaminen/

Eli kolme henkilöä voi perustaa Ry:n

Mieti mahdolliset kumppanit, rahoitukset yms.

Jos pystyn realisoimaan unelmani, niin se tulee tapahtumaan vasta sitten tulevaisuudessa, kun tulotasoni on toinen :) Tällä hetkellä pelkällä opintotuella ja vuokralla eläessä rahalliset - ja fyysiset, tilaan liittyvät - resurssini ovat rajalliset, mutta yritän parhaani!