Sinä Tylypahkassa
Kertokaa kommenteissa, millaista olisi elämäsi jos kävisit Tylypahkaa. Kertokaa vähintään seuraavat asiat:
1. Tupasi.
Tylypahkassa oppilaat lajitellaan neljään tupaan: rohkeisiin ja urheisiin rohkelikkoihin, nokkeliin ja viisaisiin korpinkynsiin, ahkeriin ja reiluihin puuskupuheihin ja oveliin ja kunnianhimoisiin luihuisiin.
2. Taikasauvasi.
Sauvoilla on luonne ja ne toimivat parhaiten valitsemansa velhon tai noidan käsissä. Luonteeseen vaikuttaa sauvapuu (saarni, marjakuusi, mänty...), ydin (lohikäärmeen sydänjuuri, yksisarvisen jouhi tai feenikslinnun sulka), pituus (9-14 tuumaa) ja taipuisuus (taipuisa, jäykkä, kahiseva).
3. Suojeliuksesi.
Suojelius on eläimen muodossa kulkeva "asia", joka koostuu ihmisen iloisimmista muistoista. Eläintä ei voi päättää vaan se tulee henkilön luonteesta ja tavoitteista.
4. Lempikouluaineesi
Tylypahkassa aineita ovat muun muassa seuraavat: Loitsut, taikajuomat, muodonmuutokset, yrttitieto, numerologia, ennustus, taikuuden historia, pimeyden voimilta suojautuminen, muinaiset riimut ja taikaeläinten hoito. Mikä niistä on sinun lempparisi?
5. Harrastuksesi
Harrastuksia on monia velhomaailmassa. Sieltä löytyy luudan selässä pelattava pallopeli huispaus, shakki, jossa nappulat ovat eläviä jne. Voit myös keksiä oman harrastuksesi aivan itse.
6. Supervoimasi
Jokaisella velholla on oma erityistaitonsa. Se voi olla tavallinen: taikajuomat, älykkyys, fyysinen voima... tai epätavallinen (taikaolentojen kielien puhuminen, käärmeille puhuminen, muodonmuutos, kyky muuttua suojeliuksekseen, pimeyden voimat). Mikä on sinun supervoimasi?
7. Taikaesineesi
Jos oikein harjoittelet, onnistut luultavasti luomaan oman taikaesineesi. Millaisen sinä haluaisit keksiä?
8. Jotain muuta
Keksi vielä jotakin muuta (tuleva ammatti esimerkiksi).
1. Tupani on Luihuinen.
2. Sauvani on jalokuutta yksisarvisen jouhella, 10 tuumaa ja yllättävän kahiseva.
3. Suojeliukseni on mastiffi.
4. Lemppikouluaineeni on taikajuomat.
5. Harrastuksiani on kaksi: opiskelu ja velhoshakki.
6. Minä olen animaagi.
7. Näkymättömäksi muuttava sormus kiitos.
8. Olen Luihuisen paras oppilas ja minun aikanani se voittaa aina tupamestaruuden.